Skocz do zawartości

[wolnobieg] jaki wybrać i czy wymieniać łańcuch


przemq8

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Wziąłem się właśnie za remont "kobzy", będzie miała nowe obręcze, dętki i całą resztę plus oczywiście wolnobieg na 5 rzędów i  tutaj pojawia moje zapytanie. 

 

1. Jaki wolnobieg wybrać  żeby rower miał dobre przełożenie do jazdy "po lasach" czyli nie szybko ale lekko(?).

2. Czy przy wymianie wolnobiegu wymienić również łańcuch?

 

jaki budżet?

 

 

Do 50 zł za sam wolnobieg

 

jaka korba?

 

 

Nie wiem po co ta informacja ale niech będzie - korba standardowa, na kliny, przód pojedyncza zębatka.

 

jaki rozmiar kół?

 

 

28cali , planowana opona 28x 1.5 

 

stopień zaawansowania kierującego? 

 

???

Napisano

@@MMMAAACCC7,Umiesz czytać? 

 

 

oczywiście wolnobieg na 5 rzędów
 

 

 

 

 

2. Czy przy wymianie wolnobiegu wymienić również łańcuch?
Zużyty łańcuch bardzo szybko zniszczy nowy wolnobieg  

 

 

1. Jaki wolnobieg wybrać  żeby rower miał dobre przełożenie do jazdy "po lasach" czyli nie szybko ale lekko(?).
W przypadku wolnobiegów 5rz zbyt dużego wyboru nie ma... Albo 14-24 albo 14-28 http://allegro.pl/kasety-lancuchy-wolnobiegi-wolnobiegi-251519?a_enum%5B127962%5D%5B1%5D=1
Napisano

@Rocky98,Post był edytowany po tym jak ja to napisałem.

Post edytowany 45min temu a ja napisałem 50  :whistling:

 

 

Potwierdzam, edycja obejmuje tylko cytaty z odpowiedziami.

Napisano

tylko dla autora raczej 14-28- rower bedzie używany do jazd leśnych. W tym zaproponowanym przeze mnie indeksacja wygląda dużo lepiej niż sunrace (miałem obydwa w rękach)

Napisano

 

 

W tym zaproponowanym przeze mnie indeksacja wygląda dużo lepiej niż sunrace
chm może ale jeśli mechanizm zapadek nawali to po co indeksacja wogóle. Najlepszy to stary 5b shimano ale jego nie da rady załatwić  raczej. Jabym zmienił na 7b i manetkę do tego będzie lepszy wybór a koszt niewielki. 
Napisano
Jabym zmienił na 7b i manetkę do tego będzie lepszy wybór a koszt niewielki.

 

 

Myślałem nad tym, ale chyba musiałbym zmienić i przerzutkę bo nie wiem czy stary simplex miałby taki zakres przerzucania.

edit : Tak właśnie szukam po alle i tu kolejne pytanie- czy gdybym zmienił przerzutkę na kompatybilną z większą ilość rzędów np. taką http://allegro.pl/przerzutka-tylna-z-hakiem-rd-18-index-6-7-rzedowa-i5435171088.html  to czy to daje większe możliwości manewru jeśli chodzi o wolnobieg w teren?

Napisano

po 1 -stary rower = miękkie osie, co w połączeniu z wolnobiegiem 7 i oddaleniu łożyska od ramy będzie się kończyć ciągłym gięciem osi.. Więc pozostałbym przy wolnobiegu 5 a w zamian poszukałbym korby 2 rzędowej na kliny i pokombinował z montażem przerzutki przedniej.

Indeksacja to system specjalnych ramp i wycięć na koronkach wolnobiegu, ułatwiające zmianę przełożeń.

Napisano
po 1 -stary rower = miękkie osie, co w połączeniu z wolnobiegiem 7 i oddaleniu łożyska od ramy będzie się kończyć ciągłym gięciem osi.

 

 

Zgodziłbym się ale obręcze kupiłem takie http://allegro.pl/kola-saiko-alu-28-komplet-przod-tyl-wolnobieg-i5323131552.html stare są do wywalenia bo nawet widać że wolnobieg ma bicia.

 

poszukałbym korby 2 rzędowej na kliny i pokombinował z montażem przerzutki przedniej.

 

 

W planach na później mam wymianę ośki z klina na kwadrat i zamontowanie nowych korb wraz z zębatką. Może też dołożenie przedniej przerzutki ale to w przyszłości.

Napisano

 

 

stare są do wywalenia bo nawet widać że wolnobieg ma bicia.
Wolnobieg prawie zawsze ma bicie... :whistling:  

 

 

Może też dołożenie przedniej przerzutki ale to w przyszłości.
Żeby zamontować przednią przerzutkę musisz mieć przystosowaną do tego ramę.(Odpowiednia grubość rury i przelotki)
Napisano
Żeby zamontować przednią przerzutkę musisz mieć przystosowaną do tego ramę.(Odpowiednia grubość rury i przelotki) 

 

 

Aha, czy cały misterny plan ... no nic dzięki wszystkim za pomoc 

Z drugiej strony tak się zastanawiam czy rower nie miał oryginalnie przerzutki z przodu. Obecnie ma pojedynczą zębatkę i przy przerzucaniu na największą zębatkę na wolnobiegu, łańcuch trochę krzywo chodzi.

Napisano

1-można kupić specjalne opory na pancerz, montowane na obejmę.
2-jak masz kliny to kwadratu nie założysz, pora pomyśleć wtedy o innej ramie.
3-na upartego wszystko jest od d*py strony robione, w tych pieniądzach które topisz w tej ramie, kupiłbym jakiegoś nexusa 7 i miałbym dużo większe zakresy dostępne do jazdy 

Napisano
2-jak masz kliny to kwadratu nie założysz, pora pomyśleć wtedy o innej ramie.

 

 

Niby czemu nie założę? 

Napisano
inna średnica mufy suportu..

 

 

Czy ja wiem czy inna, według pomiarów ten zestaw powinien pasować, choć oś suportu może by o jakiś 6mm krótsza http://allegro.pl/wkrecany-suport-gazelle-tap-34-132-i5838301119.html

 

średnica miski wkręcanej 34mm (równe), długość mufy około 68mm, ewentualnie pozostaje taka opcja http://allegro.pl/os-korby-cr-mo-kwadrat-sruby-oss-3n-120mm-i4934440828.html

Napisano

pracując 5 lat na serwisie wiem że nie będzie pasować..

oś na kliny mA gwint na sobie, miski są wbijane
suporty gwintowane wymagają gwintu w ramie, czego u Ciebie nie ma.


a sprawdziłeś rozstaw haków? koła które kupiłeś mają 135 mm, a Twoja rama może czasem mieć 125, lub nawet 120 (jak to jakaś stara kobza jest)

Napisano
oś na kliny mA gwint na sobie, miski są wbijane

suporty gwintowane wymagają gwintu w ramie, czego u Ciebie nie ma.

 

 

To najwidoczniej nie jest aż tak stary rower jak sądziłem 

 

post-192418-0-06209800-1450788153_thumb.jpg

 

We wnętrzu taki suport, nie dawno wymieniałem łożyska http://allegro.pl/os-mechanizmu-korbowego-omk-0303-na-klin-wkrecan-i5610511950.html

 

 

a sprawdziłeś rozstaw haków? koła które kupiłeś mają 135 mm, a Twoja rama może czasem mieć 125, lub nawet 120 (jak to jakaś stara kobza jest)

 

 
Przymierzałem, większych problemów nie było ale trzeba było troszkę rozgiąć.

 

 

Napisano

to pewnie rama 130 mm, suport faktycznie wkręcany, tylko ktoś sobie tu nieźle życie utrudnił (suport wkręcany a oś na kliny) Jakby od początku nie szło założyć osi i korby na kwadrat.

czyli z suportem nie powinno być problemów, 


pierwszy spawacz (nie żaden garażowy mietek), stara, wycięta skądś przelotka, 2 spawy i montujesz przerzutkę przednią.

Napisano

 stara, wycięta skądś przelotka, 2 spawy i montujesz przerzutkę przednią.

 

Czyli jednak da się zrobić przerzutkę z przodu. Dzięki za wszystkie rady, montaż będzie w niedalekiej przyszłości jak w końcu dojdę z tym doborem suportu do korby  :thumbsup:

Nie łatwiej (może nie taniej) założyć przelotkę na zippa 

 

:thanks:

Napisano

Przemek zrób no kilka zdjęć twojego roweru. Tylną piastę, obecny napęd no i całość;-)))  Jak będziesz zmieniał suport to tylko na kwadrat, inne rozwiązania nie mają sensu. Jeśli chcesz wymieniać samą oś musisz dokonać dokładnych pomiarów rozstawu konusów starej osi i sprawdzić stan obecnych misek (czy są gładkie, bez wżerów). W innej sytuacji zakładaj pakiet  maszynowy.

Co do przedniej przerzutki jak nie planujesz górskich eskapad.... to pozostań przy pojedynczej zębatce ale rozszerz ilość biegów z tyłu. Przy dobrze dobranej linii łańcucha będzie ładnie działało.  Teraz nawet wśród harpaganów jest moda na pojedynczą zębatkę z przodu.

Co do trwałości osi w rowerach z lat 70-80 jakość była o niebo wyższa niż teraz. Mam klientów którzy dużo płacą za oryginalne części (osie) do piast np Sachs maillard itd.

 

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...