Haspary Napisano 10 Listopada 2015 Napisano 10 Listopada 2015 Chcę kupić rower do jazdy: 80% las, reszta to asfalt i drogi szutrowe.Mam 188 cm, 85 kg.Jakiej wielkości winna być rama? 20-21 czy 22?Czy szukać roweru z rama aluminiową czy np. jeśli będzie używka Carbon?Na portalu aukcyjnym widze mase rowerów nowych i używanych? Czy warto brać używki? Kiedyś kumpel kupił rower z carbonu i okazało się po miesiącach, że była klejona.Przeglądając dyskusję widze, że część jest zwolennikami markowych uzywek, inni wolą nowe rowery np. Kross.Czy warto kupić Krossa bo np. jest dobry stosunek cena/jakość? Wiadomo, że nowy rowek nie miał dzwona, części nowe itd.Czym różnią się modele Hexagon, Level a1-a6, R, B itd.Czy brać np. 26 cali czy lepiej 27,5?Czy brać 3x8 biegów (używka) czy np. 3x10?
krism4a1 Napisano 10 Listopada 2015 Napisano 10 Listopada 2015 Kiedyś kumpel kupił rower z carbonu i okazało się po miesiącach, że była klejona. Samo klejenie nie koniecznie musi oznaczać coś na wskroś złego, nie musi się złamać drugi raz, trzeba być tylko świadomym, że w takim miejscu rama będzie sztywniejsza, "mocniejsza" itp.
Haspary Napisano 10 Listopada 2015 Autor Napisano 10 Listopada 2015 Z tym klejeniem to było tak. Nowy rower kosztowal 10 tys. pln, potem ktoś wystawił za 3 tys. pln bo rama pękła. Czyli rower był klejony.Kumpel kupił bo niby tanio. Ale okazało się, że rama jednak "pracuje". Pęknięcie było gdzieś tam, sklejono niedokładnie o 1mm i rower się rusza o ten 1 mm. I ten 1mm ma kolosalne znaczenie bo tylne koło jest prowadzone inaczej niz pierwsze. Wygląda to tak jakby rower był przekrzywiony.Finał. Stara rama do wywalenia. Nowa Univega zakupił za 1200 pln. Czyli w sumie rower nie kosztował 3000 ale 4200. I miał szczęście, że nie popsuł się w międzyczasie amor albo kierownica.O to mi chodyi, że nie zawsze tanio przy używce oznacza cena/jakość.
Shiryu Napisano 10 Listopada 2015 Napisano 10 Listopada 2015 Na pewno w tym przedziale cenowym nikt Ci nie poleci nowego Krossa. Obojętnie czy to będzie cross czy MTB, na małym, średnim czy dużym kole, Krossy od dobrych dwóch lat nie są zbyt opłacalne. Opłacają się co najwyżej wybrane modele, a i to zwykle w cenie powyżej 3000 zł.
Haspary Napisano 12 Listopada 2015 Autor Napisano 12 Listopada 2015 A co sądzicie o tych modelach? Rowery nowe. KROSS LEVEL A3 za 1700 plnKROSS LEVEL A6 2013 za 2000 pln (ponoc cena wyjsciowa była 3000 pln)A może lepiej WHEELER Protron 320 Deore, hydraulika za 1700 pln?ps. Gdzie ew. szukać Krossów używanych? Np. 2latków skoro były tak dobre?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.