NajmeR Napisano 7 Listopada 2015 Napisano 7 Listopada 2015 Witam Mam taki mały problemik. Otóż zbudowałem sobie ze starej ramy i różnych części rower do treningu po szosie. Na tylnym kole mam kasetę 9rz 28-11, a z przodu korbę 22-32-44. Jednak z czasem okazało się że bardziej szosowa kaseta to za mało i brakuje mi biegów, za często muszę zmieniać z 2 na 3 z przodu, oraz 44 to za mało powyżej 60 -70 km/h. Próbowałem zamontować koronkę 36 za 32, ale okazało się że nie byłem w stanie przerzucić na 3 z przodu, znaczy się dało się ale ta prowadnica łańcucha mocno ocierała o tą drugą zębatkę 36. Mimo wszystko potrzebuje typowo crossowej korby 26-36-48, tylko teraz jaka przerzutka obsłuży mi taką korbę? Dodam że na obecnej ramie przerzutka przednia ma ciąg dolny, manetki to typowe shimano deore dual release czy jakoś tak. Tylko teraz jeszcze są takie kwestie, czy nową przerzutkę na obejmę montuje dokładnie w tym samym miejscu, czy nie na przykład wyżej? Czy potrzebna jest zmiana tylnej przerzutki, obecnie jest shimano deore lx(długi wózek)? Czy potrzeba jakiegoś dłuższego łańcucha, czy standardowy 114 ogniw w zupełności wystarcza? Oraz jest jeszcze jedna kwestia, ale ta jest najmniej ważna, czy gdybym zmieniał w przyszłości ramę i kółka na 29" i robił z tego bardziej coś w rodzaju gravel bike, czy ta przerzutka też będzie pasować? Czy do 29-tek nie ma jakiś specjalnych przerzutek na obejmę które zapewniają większy prześwit dla tylnego koła? Czy nie ma przerzutki która spełniała by te wszystkie kryteria?
Marcin9 Napisano 7 Listopada 2015 Napisano 7 Listopada 2015 za mało powyżej 60 -70 km/h. Kolejny Dobrze masz ustawiony licznik? Tylko teraz jeszcze są takie kwestie, czy nową przerzutkę na obejmę montuje dokładnie w tym samym miejscu, czy nie na przykład wyżej? Zależy od modelu i miejsca w którym umieszczona jest obejma oraz od wielkości blatu korby http://porady.bikeboard.pl/artykuly,pokaz,regulacja-przerzutek Czy potrzeba jakiegoś dłuższego łańcucha, czy standardowy 114 ogniw w zupełności wystarcza? To zależy ale prawdopodobnie 114 wystarczy
NajmeR Napisano 7 Listopada 2015 Autor Napisano 7 Listopada 2015 Licznik jest na pewno dobrze ustawiony, zresztą zgadza się i z gps-em oraz z ulicznymi miernikami prędkości, po prostu w górzystym terenie, jak jest długa prosta w dół, to łatwo nabiera się powyżej 50 bez żadnego pedałowania, z z tymi przełożeniami nie mogę już nic dokręcić. Blaty korby były by typowo crossowe czyli 26-36-48 uciąg dolny, miejsca naprzerzutkę montowaną wyżej nie ma dużo bo zaraz jest miejsce na koszyk bidona Jaką przednią przerzutkę kupić? Co z tylną przerzutką?
modrzew Napisano 8 Listopada 2015 Napisano 8 Listopada 2015 Przy prędkości 50-70km/h z górki to ciesz się z grawitacji, do jakiej prędkości masz niby tam zamiar dokręcać? Co innego jakbyś na płaskim chciał takie prędkości wyciągać. I nie dziw się jak ktoś alergiczne reaguje na takie pisanie, bo nieraz trafia się sporo magików próbujących wcisnąć ciemnotę, że im takie średnie wychodzą, a tu się okazuje np. że nie średnia a max i to z górki i z wiatrem i za ciężarówką... Często ten sam model przerzutki miał obsługiwać zestaw tarcz 44/32/22 jak i 48/36/26. Kwestia sprawdzenia, zmiany wysokości zamocowania i regulacji.
chudeusz09 Napisano 8 Listopada 2015 Napisano 8 Listopada 2015 26/36/48 w crossie zmieniłem na 22/36/44. Przerzutki nie musiałem zmieniać więc jest szansa, że ta co masz obsłuży Ci nowy zestaw.
adamtulak Napisano 9 Listopada 2015 Napisano 9 Listopada 2015 Z fotki widzę, że twoja przednia przerzutka to FD-M530, taką mam właśnie w jednym ze swoich rowerów z korbą 26-36-48 (FC-M591) i nie ma najmniejszych problemów. Wymieniając korbę z 22-32-44 wystarczyło tylko podnieść przerzutkę i naciągnąć linkę.
NajmeR Napisano 9 Listopada 2015 Autor Napisano 9 Listopada 2015 Dzięki za info, spróbuje podnieść tą przerzutkę i zobaczę co i jak.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.