elbic Napisano 20 Października 2015 Napisano 20 Października 2015 Cześć! Proszę o poradę. Przesiadam się na podróżowania z plecakiem na podróżowanie rowerem i szukam wytrzymałego, niedrogiego sprzętu. Będzie służył do bardzo powolnego (jeżdżę w przedziale 10-15 km/h, bo obok biegnie pies) kręcenia kilometrów po lekkim terenie (ścieżki leśne, lekkie wzniesienia, szosa) pod maksymalnym obciążeniem (powiedzmy 40 kg w przyczepce lub pełne sakwy tył+przód). Mam 154 cm wzrostu, długość nogi 73 cm, waga 45 kg. Znalazłam jeden model, który byłby idealny - Kross Trans India, damka na kołach 26" z ramą 15", ale z kolei ten ma najgorsze opinie (że żaden z niego trekking, że na pierwszej dłuższej trasie się rozleci). Wszystkie droższe, lepsze Transy są już duże. Najważniejsza dla mnie zaraz po odpowiednich wymiarach jest wytrzymałość na przeciążenia wagowe i jak najmniejsza ilość elementów, które mogą się zepsuć. Moje typy to Romet Gazela 2.0 lub coś z tańszych Krossów Trans, jak Trans Siberian lub Trans Pacific. Jak myślicie?
Ink Napisano 21 Października 2015 Napisano 21 Października 2015 Romet Gazela 4.0 - dużo lepszy osprzęt niż wyżej wymienione. Nie wiem czy akurat z tego linka ale w tej cenie się zmieścisz. http://allegro.pl/rower-romet-gazela-4-0-2015-deore-17-19-promo-3-i5734490550.html
elbic Napisano 22 Października 2015 Autor Napisano 22 Października 2015 Dzięki za podpowiedź! A czy warto dołożyć i wziąć Unibike Expedition (ok. 2500,-)? Podaję parametry: Rama: Aluminium 6061, damskaWidelec: Amortyzator SR SUNTOUR NEX skok 63 mm blokada hydraulicznaStery: AHEAD FSA NO.10, 1-1/8" wewnętrznySuport: TH, 7420ST-S, łożyska maszynowe, podwójne uszczelnienieMechanizm korbowy: Shimano Acera M391, 48X36X26T, z osłoną HERRMANS T-WAVEManetki: Shimano Alivio M4000Przerzutka przednia: Shimano Alivio T4000Przerzutka tylna: Shimano Deore M591Ilość biegów: 27Kaseta: Shimano Altus HG200-9, 11-34TŁańcuch: Shimano HG53Hamulce: Shimano Alivio T4000Klamki hamulcowe: Shimano Alivio T4010Piasty: Shimano 3N31 (prądnica) T4000, 36H, srebrneObręcze: MACH1 810, CNC, czarneSzprychy: SAPIM, nierdzewneOpony: SCHWALBE SILENTO 28X1.60 REFLEXWspornik kierownicy: UNO GRADE COMFORT, regulowanyKierownica: UNO GRADE COMFORT, MULTIPOSITIONChwyty: VELO, NATURALNA skóra, ręcznie szytaWspornik siodła: SATORI HARMONY, amortyzowanySiodło: LOOKIN NUVOLA, ROYAL GELPedały: VP, Aluminium, powierzchnia antypoślizgowa, oś CNC, łożyska LSLWyposażenie: Pompka SKS ROOKIE, dzwonek, podpórka Standewll, centralna, regulowana, Aluminium, bagażnik Standewll, przystosowany do sakw, pasek, uchwyt do pompki, oświetlenie: BUSCH + MULLER LUMOTEC IQ FLY (40 LUX), TOPLIGHT VIEW Plus (funkcja stop, błotniki: SKS Germany, tworzywo PET, chlapacz Do porównania z Gazelą 4.0: SPECYFIKACJA TECHNICZNARama:ALUMINIOWA 6061 T6Widelec przód:SR-SUNTOUR NEX-P700C-63Przerzutka tył:SHIMANO DEORE M591Przerzutka przód:SHIMANO ALTUS M371Manetki:SHIMANO ST-EF65 3x9Klamki hamulcowe:ALUMINIOWEMechanizm korbowy:SHIMANO ALTUS M371Suport:NA ŁOŻYSKACH MASZYNOWYCHHamulec przód:V-BRAKE ALUMINIOWY TEKTROHamulec tył:V-BRAKE ALUMINIOWY TEKTROKaseta:SHIMANO CS-HG20-9Obręcze:WZMACNIANE ALUMINIOWE DWUKOMOROWEPiasty tył/przód:SHIMANO FH-RM70 / SHIMANO DYNAMO DH-3N31-NTSiodło:SELLE ROYAL LOOKIN ŻELOWEOpony:700x40C SZOSOWO TERENOWE SCHWALBE SILENTOKierownica:PROFILOWANAWspornik Kierownicy:REGULOWANY ALUMINIOWYLiczba biegów:27Wyposażenie dodatkowe:LAMPA PRZÓD AXA ECHO15, PEDAŁ ALUMINIOWY ANTYPOŚLIZGOWY, BŁOTNIKI,PEŁNA OSŁONA ŁAŃCUCHA, PODPÓRKA
saint66 Napisano 23 Października 2015 Napisano 23 Października 2015 Patrząc na całość ten Unibike wydaje się lepszym wyborem [emoji4]
yarad Napisano 23 Października 2015 Napisano 23 Października 2015 Unibike Expedition może i jest w niektórych elementach lepszy do Rometa Gazeli 4.0 - trochę lepsze hamulce, trochę lepsza korba i przerzutka przednia, może jeszcze coś... Także sama marka Unibike jest lepiej postrzegana niż Romet. Niemniej przy obecnej ofercie wyprzedażowej cena/jakość zdecydowanie na korzyść Gazeli 4.0 - przewaga modelu Unikbike niej jest warta dopłaty 1000 zł...
Ink Napisano 23 Października 2015 Napisano 23 Października 2015 Unibike Expedition może i jest w niektórych elementach lepszy do Rometa Gazeli 4.0 - trochę lepsze hamulce, trochę lepsza korba i przerzutka przednia, może jeszcze coś... Także sama marka Unibike jest lepiej postrzegana niż Romet. Niemniej przy obecnej ofercie wyprzedażowej cena/jakość zdecydowanie na korzyść Gazeli 4.0 - przewaga modelu Unikbike niej jest warta dopłaty 1000 zł... Dokładnie, a dopłata to 1200zł. Dużo lepszy osprzęt ma Northec boudicca LX, a cena sporo niższa. Na oficjalnej stronie kosztuje 2100zł. Jeśli chcesz wydać koło 2 tys.zł to właśnie jego bym kupił. Rozmiary ram to 16 i 18''. Napęd jest oczko wyżej niż Gazela 4.0. http://olx.pl/oferta/rower-trekingowy-northtec-boudicca-lx-nowosc-2015-CID767-IDaYou9.html
elbic Napisano 23 Października 2015 Autor Napisano 23 Października 2015 Dziękuję Wam bardzo, właśnie takiego rozstrzygnięcia potrzebowałam Unibike Expedition zrobił na mnie po prostu najlepsze wrażenie wizualne - podoba mi się crossowa rama, ciekawa kierownica i generalnie budzący zaufanie wyprawowy wygląd, sprawia takie wrażenie, jakby mógł znieść wszystko. Gazela za to jest brzydka jak noc i wygląda strasznie przaśnie, zwłaszcza ze złotą ramą... No ale głupio by było aż tak przepłacić za wygląd. Ink, czy Boudicca wytrzyma takie obciążenia? Jest wyjątkowo lekki (14,6 kg...?) i wygląda bardzo delikatnie, a tylny bagażnik to tylko 25 kg nośności. Czy wystarczy dokupić lepszy bagażnik (Crosso deklaruje 35 kg), czy to kwestia ogólnej wytrzymałości roweru i pod sakwami oraz przyczepką mi się rozleci? Edit: Aha, i Boudicca chyba nie ma dynama, prawda? Czy piastę z wbudowanym dynamem można bezproblemowo dokupić i wymienić? Czy taka operacja się opłaca? Dynamo jest niezbędne, bo podłączam do niego ładowarkę.
Ink Napisano 23 Października 2015 Napisano 23 Października 2015 Unibike Expedition zrobił na mnie po prostu najlepsze wrażenie wizualne - podoba mi się crossowa rama, ciekawa kierownica i generalnie budzący zaufanie wyprawowy wygląd, sprawia takie wrażenie, jakby mógł znieść wszystko. Gazela za to jest brzydka jak noc i wygląda strasznie przaśnie, zwłaszcza ze złotą ramą... No ale głupio by było aż tak przepłacić za wygląd. Ink, czy Boudicca wytrzyma takie obciążenia? Jest wyjątkowo lekki (14,6 kg...?) i wygląda bardzo delikatnie, a tylny bagażnik to tylko 25 kg nośności. Czy wystarczy dokupić lepszy bagażnik (Crosso deklaruje 35 kg), czy to kwestia ogólnej wytrzymałości roweru i pod sakwami oraz przyczepką mi się rozleci? Edit: Aha, i Boudicca chyba nie ma dynama, prawda? Czy piastę z wbudowanym dynamem można bezproblemowo dokupić i wymienić? Czy taka operacja się opłaca? Dynamo jest niezbędne, bo podłączam do niego ładowarkę. Myślę, że znajdziesz bez problemu białą Gazelę. Expedition ma świetną kierownicę, ale z tego powodu bym nie dopłacił ponad 1tys.zł. Moim zdaniem Northtec wytrzyma. To również polska marka z dobrą opinią. W tę wagę to bym zbytnio nie wierzył, bo producenci sporo ją zaniżają - niby to najmniejszego rozmiaru bez pedałów, ale na forum często ludzie ważyli rowery i było sporo więcej. Większość bagażników ma 25kg - uważam, że to wystarcza. Sam mam taki, nic się nie dzieje. Wątpię, czy jesteś w stanie wziąć więcej "na uda". A brak dynama, no hmm. Waży to sporo, stawia opór nawet jak jest wyłączone, a na bateriach w takiej lampce jak ma ta Boudicca, jeżdżę od lipca zeszłego roku. Już są słabe. Ja bym wolał bez dynama. Zawsze możesz zapytać Northteca za ile skonfigurowaliby taki rower z dynamem ;-) Edit: Biała http://allegro.pl/rower-trekking-romet-gazela-4-0-deore-pulsometr-i5732011660.html
elbic Napisano 23 Października 2015 Autor Napisano 23 Października 2015 Widziałam, dzięki, biała też paskudna;) Znalazłam czarny mat, ale droższy. Napisałam do nich z pytaniem o rabat i jeśli się zgodzą, to stanie na Gazeli. Dynamo jest niezbędne, bo ładuję z niego telefon, a w telefonie mam GPS. I muzykę Na uda biorę wielokrotnie więcej, ja nie żartowałam z tymi obciążeniami, maksymalny załadunek roweru mi wypada jakieś 125 kg, a średni ok. 95 kg. Za to jadę takim tempem, że truchtająca świnia by mnie wyprzedziła. Dlatego przede wszystkim szukam sprzętu, który wytrzyma tę wagę i mu się koło nie wygnie na pierwszej prostej. Wiadomo, że po kilku takich wypadach go zajeżdżę na śmierć, ale taki jest plan;) A taki Brennabor? Tani jak barszcz (na Allegro za 1050,-), a wygląda dość solidnie. widelec: Widelec amort. ZOOMwspornik siodła: Amortyzowany alu Zoompiasta: Przód z dynamem Shimano DH3N20/ tył alu Paralaxobręcz: Alu v-profil, wzmacniana tzw. "stożkowa"opona: Rubena z refleksem 42-622wspornik kierownicy: Alu regulowany Chessbłotnik: plastikoweoświetlenie: Road Lite, tylne ze światłem postojowymbagażnik: alu 3-drutowy przystosowany do sakw rowerowychhamulce: V-Brake Sacconmanetki: Shimano STEFprzerzutka tylnia: Shimano ACERAprzerzutka przednia: Shimano Tourney http://brennabor.pl/shop.php?id=83
Marcin9 Napisano 23 Października 2015 Napisano 23 Października 2015 A taki Brennabor? Tani jak barszcz (na Allegro za 1050,-), a wygląda dość solidnie. Może i wygląda solidnie ale taki nie jest. Wolnobieg(7rz z tyłu) to bardzo głupi pomysł szczególnie przy takim zastosowaniu. Unikaj też "amortyzatorów" zoom bo to tak naprawdę złom. Reszta osprzętu też na bardzo niskim poziomie.
elbic Napisano 23 Października 2015 Autor Napisano 23 Października 2015 O, szkoda. Brennabor robił trekkingi dla "Afryki Nowaka", stąd moja nadzieja. Dzięki za wskazówkę. No dobra, a co powiecie o tym? KARBON DISCOVERY LDS 28'', cena 1700,- Widelec SUNTOUR NEXPrzerzutka tylna SHIMANO Alivio RD-M430Przerzutka przednia SHIMANO Altus FD-M191Liczba biegów 24Manetki SHIMANO ST-EF51 (3x8)Mechanizm korbowy SHIMANO FC-M131Wkład suportu uszczelnianyHamulce p/t aluminiowe, v-brakeDźwignia hamulca AluminioweKaseta/wolnobieg SHIMANO CS-HG31-8 (11-32)Łańcuch KMC Z72Opony p/t KENDA, anyprzebiciowa z reflexemObręcze aluminiowe, stożekPiasty p/t SHIMANO Dynamo / aluminiowaSzprychy czarne, nierdzewneStery 1 1/8"Kierownica KALLOYWspornik kierownicy KALLOY aluminiowy regulowanyChwyty/owijka Selle Royal skórzaneSiodło Selle Royal MayaWspornik siodła KALLOY aluminiowy amortyzowanyPedały aluminium, antypoślizgoweBłotniki pełneBagażnik stalowyOświetlenie P/T zasilane przez dynamoSpecyfikacja inne Osłona łańcucha
Pablo59 Napisano 23 Października 2015 Napisano 23 Października 2015 125 kg - 45 kg = 80 kg ???????????????????????????????????????????????????????????????? Wcześniej to woziłaś w plecaku ??? Jeśli nawet wozisz cegły w przyczepce, to obciążenia roweru NIE STANOWI jej całkowita masa ...
elbic Napisano 23 Października 2015 Autor Napisano 23 Października 2015 Wcześniej to woziłaś w plecaku ??? Nie, nie nosiłam w plecaku psa i przyczepki;) Ani całego np. miesięcznego zapasu prowiantu dla psa oraz dla siebie, ponieważ z plecakiem (w przeciwieństwie do karawany złożonej z roweru, przyczepki i psa) można bez problemu wejść do jakiegokolwiek sklepu po drodze i zrobić sobie zapasy;) obciążenia roweru NIE STANOWI jej całkowita masa Prawda, podstawy fizyki się kłaniają.
Pablo59 Napisano 24 Października 2015 Napisano 24 Października 2015 Jeśli tylko kolor jest rzeczą "która cię boli " w skądinąd całkiem przyzwoitej gazeli 4.0 (biorąc pod uwagę posezonową cenę), to może ten w wersji grafitowej "podejdzie" ? http://allegro.pl/rower-kands-damka-treking-alfa-city-acera-28-amor-i5746347474.html dla twoich prędkości można by się wręcz zastanawiać nad sensem "quasi-amortyzatora" - wtedy http://allegro.pl/rower-kands-damka-trekking-alfa-city-acera-28-2015-i5748172573.html Można pewnie porozmawiać co z prądnicą w piaście - powinni być elastyczni A jeśli nie masz parcia na zakup roweru na zimę, to może warto mimo wszystko poczekać na przedwiośnie i lazaro senatore V3 ? Zmieści się spokojnie w 1500 a osprzęt będzie miał przyzwoity (w 2015 miał obie przerzutki alivio) ... Inny wariant to wertować okazje wyprzedażowe ...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.