Skocz do zawartości

[do 1500] Trekking do turystyki


elbic

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Cześć!

Proszę o poradę. Przesiadam się na podróżowania z plecakiem na podróżowanie rowerem i szukam wytrzymałego, niedrogiego sprzętu.

Będzie służył do bardzo powolnego (jeżdżę w przedziale 10-15 km/h, bo obok biegnie pies) kręcenia kilometrów po lekkim terenie (ścieżki leśne, lekkie wzniesienia, szosa) pod maksymalnym obciążeniem (powiedzmy 40 kg w przyczepce lub pełne sakwy tył+przód). 

Mam 154 cm wzrostu, długość nogi 73 cm, waga 45 kg. Znalazłam jeden model, który byłby idealny - Kross Trans India, damka na kołach 26" z ramą 15", ale z kolei ten ma najgorsze opinie (że żaden z niego trekking, że na pierwszej dłuższej trasie się rozleci). Wszystkie droższe, lepsze Transy są już duże.

Najważniejsza dla mnie zaraz po odpowiednich wymiarach jest wytrzymałość na przeciążenia wagowe i jak najmniejsza ilość elementów, które mogą się zepsuć. Moje typy to Romet Gazela 2.0 lub coś z tańszych Krossów Trans, jak Trans Siberian lub Trans Pacific.

Jak myślicie?

Napisano

Dzięki za podpowiedź! A czy warto dołożyć i wziąć Unibike Expedition (ok. 2500,-)? Podaję parametry:

 

Rama: Aluminium 6061, damska
Widelec: Amortyzator SR SUNTOUR NEX skok 63 mm blokada hydrauliczna
Stery: AHEAD FSA NO.10, 1-1/8" wewnętrzny
Suport: TH, 7420ST-S, łożyska maszynowe, podwójne uszczelnienie
Mechanizm korbowy: Shimano Acera M391, 48X36X26T, z osłoną HERRMANS T-WAVE
Manetki: Shimano Alivio M4000
Przerzutka przednia: Shimano Alivio T4000
Przerzutka tylna: Shimano Deore M591
Ilość biegów: 27
Kaseta: Shimano Altus HG200-9, 11-34T
Łańcuch: Shimano HG53
Hamulce: Shimano Alivio T4000
Klamki hamulcowe: Shimano Alivio T4010
Piasty: Shimano 3N31 (prądnica) T4000, 36H, srebrne
Obręcze: MACH1 810, CNC, czarne
Szprychy: SAPIM, nierdzewne
Opony: SCHWALBE SILENTO 28X1.60 REFLEX
Wspornik kierownicy: UNO GRADE COMFORT, regulowany
Kierownica: UNO GRADE COMFORT, MULTIPOSITION
Chwyty: VELO, NATURALNA skóra, ręcznie szyta
Wspornik siodła: SATORI HARMONY, amortyzowany
Siodło: LOOKIN NUVOLA, ROYAL GEL
Pedały: VP, Aluminium, powierzchnia antypoślizgowa, oś CNC, łożyska LSL
Wyposażenie: Pompka SKS ROOKIE, dzwonek, podpórka Standewll, centralna, regulowana, Aluminium, bagażnik Standewll, przystosowany do sakw, pasek, uchwyt do pompki, oświetlenie: BUSCH + MULLER LUMOTEC IQ FLY (40 LUX), TOPLIGHT VIEW Plus (funkcja stop, błotniki: SKS Germany, tworzywo PET, chlapacz

 

Do porównania z Gazelą 4.0:

 

SPECYFIKACJA TECHNICZNA
Rama:
ALUMINIOWA 6061 T6
Widelec przód:
SR-SUNTOUR NEX-P700C-63
Przerzutka tył:
SHIMANO DEORE M591
Przerzutka przód:
SHIMANO ALTUS M371
Manetki:
SHIMANO ST-EF65 3x9
Klamki hamulcowe:
ALUMINIOWE
Mechanizm korbowy:
SHIMANO ALTUS M371
Suport:
NA ŁOŻYSKACH MASZYNOWYCH
Hamulec przód:
V-BRAKE ALUMINIOWY TEKTRO
Hamulec tył:
V-BRAKE ALUMINIOWY TEKTRO
Kaseta:
SHIMANO CS-HG20-9
Obręcze:
WZMACNIANE ALUMINIOWE DWUKOMOROWE
Piasty tył/przód:
SHIMANO FH-RM70 / SHIMANO DYNAMO DH-3N31-NT
Siodło:
SELLE ROYAL LOOKIN ŻELOWE
Opony:
700x40C SZOSOWO TERENOWE SCHWALBE SILENTO
Kierownica:
PROFILOWANA
Wspornik Kierownicy:
REGULOWANY ALUMINIOWY
Liczba biegów:
27
Wyposażenie dodatkowe:
LAMPA PRZÓD AXA ECHO15, PEDAŁ ALUMINIOWY ANTYPOŚLIZGOWY, BŁOTNIKI,
PEŁNA OSŁONA ŁAŃCUCHA, PODPÓRKA

Napisano

Unibike Expedition może i jest w niektórych elementach lepszy do Rometa Gazeli 4.0 - trochę lepsze hamulce, trochę lepsza korba i przerzutka przednia, może jeszcze coś... Także sama marka Unibike jest lepiej postrzegana niż Romet. Niemniej przy obecnej ofercie wyprzedażowej cena/jakość zdecydowanie na korzyść Gazeli 4.0 - przewaga modelu Unikbike niej jest warta dopłaty 1000 zł...

Napisano

 

 

Unibike Expedition może i jest w niektórych elementach lepszy do Rometa Gazeli 4.0 - trochę lepsze hamulce, trochę lepsza korba i przerzutka przednia, może jeszcze coś... Także sama marka Unibike jest lepiej postrzegana niż Romet. Niemniej przy obecnej ofercie wyprzedażowej cena/jakość zdecydowanie na korzyść Gazeli 4.0 - przewaga modelu Unikbike niej jest warta dopłaty 1000 zł...

 

Dokładnie, a dopłata to 1200zł.

Dużo lepszy osprzęt ma Northec boudicca LX, a cena sporo niższa. Na oficjalnej stronie kosztuje 2100zł. Jeśli chcesz wydać koło 2 tys.zł to właśnie jego bym kupił. Rozmiary ram to 16 i 18''. Napęd jest oczko wyżej niż Gazela 4.0.

 

http://olx.pl/oferta/rower-trekingowy-northtec-boudicca-lx-nowosc-2015-CID767-IDaYou9.html

Napisano

Dziękuję Wam bardzo, właśnie takiego rozstrzygnięcia potrzebowałam ;)

Unibike Expedition zrobił na mnie po prostu najlepsze wrażenie wizualne - podoba mi się crossowa rama, ciekawa kierownica i generalnie budzący zaufanie wyprawowy wygląd, sprawia takie wrażenie, jakby mógł znieść wszystko. Gazela za to jest brzydka jak noc i wygląda strasznie przaśnie, zwłaszcza ze złotą ramą... No ale głupio by było aż tak przepłacić za wygląd.

Ink, czy Boudicca wytrzyma takie obciążenia? Jest wyjątkowo lekki (14,6 kg...?) i wygląda bardzo delikatnie, a tylny bagażnik to tylko 25 kg nośności. Czy wystarczy dokupić lepszy bagażnik (Crosso deklaruje 35 kg), czy to kwestia ogólnej wytrzymałości roweru i pod sakwami oraz przyczepką mi się rozleci?

Edit: Aha, i Boudicca chyba nie ma dynama, prawda? Czy piastę z wbudowanym dynamem można bezproblemowo dokupić i wymienić? Czy taka operacja się opłaca? Dynamo jest niezbędne, bo podłączam do niego ładowarkę.

Napisano
Unibike Expedition zrobił na mnie po prostu najlepsze wrażenie wizualne - podoba mi się crossowa rama, ciekawa kierownica i generalnie budzący zaufanie wyprawowy wygląd, sprawia takie wrażenie, jakby mógł znieść wszystko. Gazela za to jest brzydka jak noc i wygląda strasznie przaśnie, zwłaszcza ze złotą ramą... No ale głupio by było aż tak przepłacić za wygląd. Ink, czy Boudicca wytrzyma takie obciążenia? Jest wyjątkowo lekki (14,6 kg...?) i wygląda bardzo delikatnie, a tylny bagażnik to tylko 25 kg nośności. Czy wystarczy dokupić lepszy bagażnik (Crosso deklaruje 35 kg), czy to kwestia ogólnej wytrzymałości roweru i pod sakwami oraz przyczepką mi się rozleci? Edit: Aha, i Boudicca chyba nie ma dynama, prawda? Czy piastę z wbudowanym dynamem można bezproblemowo dokupić i wymienić? Czy taka operacja się opłaca? Dynamo jest niezbędne, bo podłączam do niego ładowarkę.

 

Myślę, że znajdziesz bez problemu białą Gazelę.

Expedition ma świetną kierownicę, ale z tego powodu bym nie dopłacił ponad 1tys.zł.

Moim zdaniem Northtec wytrzyma. To również polska marka z dobrą opinią. W tę wagę to bym zbytnio nie wierzył, bo producenci sporo ją zaniżają - niby to najmniejszego rozmiaru bez pedałów, ale na forum często ludzie ważyli rowery i było sporo więcej.

Większość bagażników ma 25kg - uważam, że to wystarcza. Sam mam taki, nic się nie dzieje. Wątpię, czy jesteś w stanie wziąć więcej "na uda".

A brak dynama, no hmm. Waży to sporo, stawia opór nawet jak jest wyłączone, a na bateriach w takiej lampce jak ma ta Boudicca, jeżdżę od lipca zeszłego roku. Już są słabe. Ja bym wolał bez dynama. Zawsze możesz zapytać Northteca za ile skonfigurowaliby taki rower z dynamem ;-)

 

Edit: Biała

http://allegro.pl/rower-trekking-romet-gazela-4-0-deore-pulsometr-i5732011660.html

Napisano

Widziałam, dzięki, biała też paskudna;) Znalazłam czarny mat, ale droższy. Napisałam do nich z pytaniem o rabat i jeśli się zgodzą, to stanie na Gazeli. Dynamo jest niezbędne, bo ładuję z niego telefon, a w telefonie mam GPS. I muzykę ;)

Na uda biorę wielokrotnie więcej, ja nie żartowałam z tymi obciążeniami, maksymalny załadunek roweru mi wypada jakieś 125 kg, a średni ok. 95 kg. Za to jadę takim tempem, że truchtająca świnia by mnie wyprzedziła. Dlatego przede wszystkim szukam sprzętu, który wytrzyma tę wagę i mu się koło nie wygnie na pierwszej prostej. Wiadomo, że po kilku takich wypadach go zajeżdżę na śmierć, ale taki jest plan;)

 

A taki Brennabor? Tani jak barszcz (na Allegro za 1050,-), a wygląda dość solidnie.

 

widelec: Widelec amort. ZOOM
wspornik siodła: Amortyzowany alu Zoom
piasta: Przód z dynamem Shimano DH3N20/ tył alu Paralax
obręcz: Alu v-profil, wzmacniana tzw. "stożkowa"
opona: Rubena z refleksem 42-622
wspornik kierownicy: Alu regulowany Chess
błotnik: plastikowe
oświetlenie: Road Lite, tylne ze światłem postojowym
bagażnik: alu 3-drutowy przystosowany do sakw rowerowych
hamulce: V-Brake Saccon
manetki: Shimano STEF
przerzutka tylnia: Shimano ACERA
przerzutka przednia: Shimano Tourney

 

154_min2.jpg

http://brennabor.pl/shop.php?id=83

Napisano
A taki Brennabor? Tani jak barszcz (na Allegro za 1050,-), a wygląda dość solidnie.

Może i wygląda solidnie ale taki nie jest. Wolnobieg(7rz z tyłu) to bardzo głupi pomysł szczególnie przy takim zastosowaniu. Unikaj też "amortyzatorów" zoom bo to tak naprawdę złom. Reszta osprzętu też na bardzo niskim poziomie.

Napisano

O, szkoda. Brennabor robił trekkingi dla "Afryki Nowaka", stąd moja nadzieja. Dzięki za wskazówkę.

No dobra, a co powiecie o tym?

 

 

Discovery_G_LDS_1.JPG

KARBON DISCOVERY LDS 28'', cena 1700,-

 

Widelec SUNTOUR NEX
Przerzutka tylna SHIMANO Alivio RD-M430
Przerzutka przednia SHIMANO Altus FD-M191
Liczba biegów 24
Manetki SHIMANO ST-EF51 (3x8)
Mechanizm korbowy SHIMANO FC-M131
Wkład suportu uszczelniany
Hamulce p/t aluminiowe, v-brake
Dźwignia hamulca Aluminiowe
Kaseta/wolnobieg SHIMANO CS-HG31-8 (11-32)
Łańcuch KMC Z72
Opony p/t KENDA, anyprzebiciowa z reflexem
Obręcze aluminiowe, stożek
Piasty p/t SHIMANO Dynamo / aluminiowa
Szprychy czarne, nierdzewne
Stery 1 1/8"
Kierownica KALLOY
Wspornik kierownicy KALLOY aluminiowy regulowany
Chwyty/owijka Selle Royal skórzane
Siodło Selle Royal Maya
Wspornik siodła KALLOY aluminiowy amortyzowany
Pedały aluminium, antypoślizgowe
Błotniki pełne
Bagażnik stalowy
Oświetlenie P/T zasilane przez dynamo
Specyfikacja inne Osłona łańcucha

Napisano

125 kg - 45 kg = 80 kg

 

????????????????????????????????????????????????????????????????

 

Wcześniej to woziłaś w plecaku ??? :)

 

Jeśli nawet wozisz cegły w przyczepce, to obciążenia roweru NIE STANOWI jej całkowita masa ...

Napisano

Wcześniej to woziłaś w plecaku ???

 

Nie, nie nosiłam w plecaku psa i przyczepki;) Ani całego np. miesięcznego zapasu prowiantu dla psa oraz dla siebie, ponieważ z plecakiem (w przeciwieństwie do karawany złożonej z roweru, przyczepki i psa) można bez problemu wejść do jakiegokolwiek sklepu po drodze i zrobić sobie zapasy;)

 

obciążenia roweru NIE STANOWI jej całkowita masa

 

Prawda, podstawy fizyki się kłaniają.

Napisano

Jeśli tylko kolor jest rzeczą "która cię boli " w skądinąd całkiem przyzwoitej gazeli 4.0 (biorąc pod uwagę posezonową cenę), to może ten w wersji grafitowej "podejdzie" ?

 

http://allegro.pl/rower-kands-damka-treking-alfa-city-acera-28-amor-i5746347474.html

 

dla twoich prędkości można by się wręcz zastanawiać nad sensem "quasi-amortyzatora" - wtedy

 

http://allegro.pl/rower-kands-damka-trekking-alfa-city-acera-28-2015-i5748172573.html

 

Można pewnie porozmawiać co z prądnicą w piaście - powinni być elastyczni :)

 

A jeśli nie masz parcia na zakup roweru na zimę, to może warto mimo wszystko poczekać na przedwiośnie i lazaro senatore V3 ? Zmieści się spokojnie w 1500 a osprzęt będzie miał przyzwoity (w 2015 miał obie przerzutki alivio) ...

 

Inny wariant to wertować okazje wyprzedażowe ...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...