scirocco Napisano 20 Października 2015 Napisano 20 Października 2015 Spodobała mi się jazda w spd, ponieważ moje poprzednie m515 wylądowały w szosie planuję kupić drugą parę. Rower to full do xc, ale planuję uzywać go na singletrackach:) no i dylemat - co wybrać bo cena podobna.
scirocco Napisano 20 Października 2015 Autor Napisano 20 Października 2015 Jeszcze znalazłem M530 - cena 125zł. Jest jakaś znacząca różnica? Wyglądają podobnie:)
mmisiek9612 Napisano 21 Października 2015 Napisano 21 Października 2015 spokojnie możesz kupić 520, 530 lub 540. Różnica to chyba jedynie w wadze i możliwe że Xt będą miały trochę lepiej uszczelnione łożyska. Aha i do 520, 530 potrzebny jest specjalny kluczyk jakbyś je kiedyś chciał rozkręcić i prze serwisować ( koszt klucza ~10 zł).
rambolbambol Napisano 21 Października 2015 Napisano 21 Października 2015 XT mają tak samo słabo uszczelnione łożyska jak 520 i 530. Uszczelnienie to taka gumka, która nawet nie ma pasującego łoża, przez co przy odrobinie chęci łatwo zapaskudza wnętrze pedałów. Trzeba je regularnie czyścić i tyle. Różnica w tych pedałach to tylko waga i wirtualna długość penisa wynikająca z użycia XT,
scirocco Napisano 21 Października 2015 Autor Napisano 21 Października 2015 A jakie z shimano będą uszczelnione lepiej?
SlezaFanatic Napisano 21 Października 2015 Napisano 21 Października 2015 Jeśli chcesz lepiej uszczelnione pedały i lepiej wpinające się nie wrażliwe na zapchanie bloków błotem itp to uważam iż powinieneś wybrać pedały firmy TIME . Alium , MX ... bez znaczenia .
mmisiek9612 Napisano 21 Października 2015 Napisano 21 Października 2015 A jakie z shimano będą uszczelnione lepiej? raczej żadne. Ale to nie jest jakaś gigantyczna wada. Tak z raz maks dwa razy na sezon trzeba je rozkręcić wyczyścić i przesmarować a jeśli jeździsz tylko w suchych warunkach to i rzadziej. Moje 520 zrobiły już ponad 5000 km w tym roku (bez serwisu) i kręcą się super, nawet luzu nie złapały, a błotko to ja lubię aczkolwiek serwis jest w planach prawdopodobnie w styczniu
siemalysy Napisano 21 Października 2015 Napisano 21 Października 2015 Moje 520 luzy złapały już po przebiegu pomiędzy 3000 - 4000 km. Zrobiłem im serwis, skasowałem luzy i kręcą się dalej. Osobiście poleciłbym Tobie 520. Cena nie jest wygórowana. Ewentualnie 540, wtedy nie potrzebujesz specjalnego klucza Shimano do rozkręcenia, tak jak wspominał @mmisiek9612.
phoe Napisano 21 Października 2015 Napisano 21 Października 2015 Do 520 potrzeba specjalny klucz żeby je rozebrać, do 540 już nie. Generalnie wg mnie najlepiej 520 kupic i po jakimś czasie je wrzucić i kupić nowe, sam je używam, zrobiłem na nich coś miedzy 2500-3000km i póki co dalej działają. 520 masz 2x tańsze od 540, to jest mega różnica w cenie, za trochę inna budowę i głupie 20g.
bobiik Napisano 22 Października 2015 Napisano 22 Października 2015 Prawda jest taka że co Byś nie kupił to przy jeździe w błocie czy wodzie żadne pedały nie wytrzymają bez systematycznego serwisowania. Celowalbym bardziej w strone 540 lub xt lub wspomnianego Tima.
rambolbambol Napisano 22 Października 2015 Napisano 22 Października 2015 Pierwszy serwis swoich M520 zrobiłem, jak zaczęły piszczeć, po 2500km. Niewiele pomogło, więc wymienili mi na nowe. Opis tutaj: http://www.forumrowerowe.org/topic/175732-pedaly-shimano-m520-problematyczne-uszczelnienie/ Uszczelnienie w M520 to totalna porażka. Nowe rozkręciłem więc od razu i nawaliłem do środka smaru stałego od groma i skręciłem ponownie. Uszczelkę w jednym z pedałów zastąpił zwykły oring, bo fabryczna jakoś źle na mnie patrzyła. Mam już nastukane kolejne 2500km. Koło 2000km miały serwis i wszystko z nimi w porządku było. Jedyna realna wada M520 jaką dotychczas znalazłem to fakt, że Shimano poskąpiło smaru. Co do uszczelnienia, to nie widziałem jeszcze na oczy dobrze uszczelnionych pedałów. M520 są po prostu pancerne.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.