neverBF Napisano 10 Października 2015 Napisano 10 Października 2015 Witam, zamierzam kupić nowy widelec. Znalazłem sobie foxa F100 RL z 2010 roku w cenie 600-700zł. Wizualnie wygląda w porządku, parę rys na dolnych lagach. Podobno luzów nie ma, ciśnienie trzyma (ten sam sprzedający mówił uczciwie, że inny fox z jego aukcji trochę się poci, a ten nie wymagał serwisu. Z tego co widziałem, to gość ma do czynienia z serwisem raczej regularnie). Pytanie mam takie. Czy warto? Sprawdzenie na serwisie z ewentualną wymianą uszczelek to koszt ~200zł. A w okolicach 1100-1300 można wyrwać nową/z demontażu rebę dual air. Wolałbym foxa, mając do wyboru te dwa modele. Problem jest taki, że szukam ze sterówką wąską 1 1/8 i ośką 9mm. To, co by zostało z zakupu foxa mógłbym wykorzystać na inne upgrade. A kupując rebę bym się raczej spłukał. No i zawsze chciałem FOXa. Poradźcie, czy 6 letni fox może być w dobrym stanie?
Mod Team michuuu Napisano 10 Października 2015 Mod Team Napisano 10 Października 2015 Poradźcie, czy 6 letni fox może być w dobrym stanie? Może być w dobrym stanie ale nigdy nie będzie to nowa reba i nie masz pewności czy nie wtopisz. Chyba, że więcej stał niż jeździł. Ale i tak zakup + serwis i zbliżasz się do ceny nowej reby. Stawiam na nowy. Reba jak dla mnie budzi większe zaufanie i jest bardziej bezproblemowa.
kontooo2 Napisano 10 Października 2015 Napisano 10 Października 2015 Nie wiem jak działa reba bo zawsze używałem foxa ale mimo wszystko kupiłbym nową rebe niz tylu letniego foxa.
neverBF Napisano 10 Października 2015 Autor Napisano 10 Października 2015 Może coś by się utargowało do tych 600zł, a skoro sprzedający deklarował że jest w dobrym stanie, to może bez wymiany uszczelek by się obyło, a to koszt do 100zł. A natknął się ktoś z Was na dobrą ofertę FOX lub reba dual air pod 26" QR9mm i sterówkę NIE tapered?
jahoo84 Napisano 10 Października 2015 Napisano 10 Października 2015 Wszystko zależy czy fox w środku jest ok tzn czy nie są wytarte lagi .
szkoder Napisano 10 Października 2015 Napisano 10 Października 2015 Moim zdaniem nie jest aż taka różnica w cenie ani w klasie widelca zeby kupować uzywke. A jednak co nowe to nowe. Sam zawsze chciałem mieć amor z liskiem na goleni ale w tej sytuacji wybrałbym nówkę Rebe;)
topol Napisano 10 Października 2015 Napisano 10 Października 2015 Nie wiem jak z matmą u ciebie ale 6 lat to przesada. Mam foxa z 2008 r. talas W sztywniaku rebe sl z 2008r. Oba kupiłem używane,oba były mega zadbane.Oba raz w roku dopieszczam od środka.Oba czyszcze regularnie na zew. Wazne pytanie odnośnie użwyek: Ile km przejechały,jak często były serwisowane,i czy dbano o nie w sferze kosmetycznej.To cholernie ważny i drogi element roweru.WArto to wiedzieć. Lecz pamietaj, zawsze można nie mówić prawdy.
neverBF Napisano 10 Października 2015 Autor Napisano 10 Października 2015 Jeśli amor był ze stycznia, to już prawie ma te 6 lat. W jakiej kwocie wg Was ryzykować kupno używki? Topol, skoro masz porównanie tych dwóch amorów, możesz powiedzieć coś więcej o nich? Chcę wiedzieć wszystko!
neverBF Napisano 11 Października 2015 Autor Napisano 11 Października 2015 Wybaczcie post pod postem... Znalazłem coś takiego: http://olx.pl/oferta/rock-shox-reba-dual-air-motion-control-gate-CID767-IDc2XQt.html http://allegro.pl/show_item.php?item=5699473136 Jakie będą różnice pomiędzy nimi?
beskid Napisano 11 Października 2015 Napisano 11 Października 2015 Pierwszy link mi się nie wyświetla ale co by tam nie było brał bym jak masz fundusze tą Rebę.
neverBF Napisano 13 Października 2015 Autor Napisano 13 Października 2015 Czy warto negocjować coś takiego? http://olx.pl/oferta/rock-shox-reba-dual-air-motion-control-gate-CID767-IDc2XQt.html Podobno dwóch właścicieli którzy się znali. Gość serwisował kiedyś w serwisach,później sam. Teraz jest złożony.
neverBF Napisano 14 Października 2015 Autor Napisano 14 Października 2015 A wybralibyście foxa 2010 od za 600 czy rebe 2012 za 800? Na foxa miałbym paragon, na rebe nie. Wizualnie z zewnątrz reba wygląda dobrze, przy czym sprzedający nie wzbudza mojego zaufania (kiepsko u niego z pisaniem), choć to nie musi oznaczać, że nie umie serwisować części. Fox Cena foxa z serwisem z uszczelkami równa się tej reby. Zdjęcia foxa: http://img03.allegroimg.pl/photos/oryginal/57/16/42/47/5716424797_5 http://img03.allegroimg.pl/photos/oryginal/57/16/42/47/5716424797_3 Reba: http://img01.staticclassifieds.com/images_tablicapl/300589101_4_644x461_rock-shox-reba-dual-air-motion-control-gate-sport-i-hobby_rev001.jpg Prosze o odpowiedzi, gdyż jutro jadę oglądać foxa
SlezaFanatic Napisano 15 Października 2015 Napisano 15 Października 2015 Zasadniczo to wziąłbym Rebę ze względu na system Dual Air . Jednakże jeśli masz jakieś wątpliwości co do jej stanu to fox będzie także niezłym wyborem , tymbardziej że cena po serwisie jest taka jak reby bez serwisu.
modrzew Napisano 15 Października 2015 Napisano 15 Października 2015 To w końcu jaki masz budżet? W pierwszym poście była mowa o okolicach 1300zł i jeśli możesz tyle wydać lub jeszcze nieco dołożyć to wtedy rozejrzałbym się za NOWĄ Rebą czy Foksem. Mając 600-800zł i nie będąc pewnym stanu używek, to sorry ale skupiłbym się na nowym Raidonie czy Epixonie. Może to nie tak „prestiżowe” i wylajtowane widły ale swoją robotę będą robić, a i głowa spokojniejsza w razie czego (gwarancja). I to nawet pomimo potocznej opinii o niezniszczalności starszych roczników Reby. Chyba żebym naprawdę znał sprzedawcę i wiedział jakmto było używane.
Mod Team michuuu Napisano 15 Października 2015 Mod Team Napisano 15 Października 2015 Sensowna rada. Ale jest jeden warunek - autor nie może mieć parcia na nalepkę bardziej lub mniej prestiżową Przy niewielkim przebiegu rzędu 2tys.km rocznie x 5 lat to sprzęt może mieć wymieszane, nawet przy systematycznym serwisie.
neverBF Napisano 15 Października 2015 Autor Napisano 15 Października 2015 Dzięki za porady. Poprosiłem o zdjęcia foxa w trakcie wymiany oleju, która będzie robiona. Jeśli wyjdzie coś dziwnego, zrezygnuję, jeśli będą w porządku, pojadę go zobaczyć i tam będę rozmawiać. Dam znać na czym się skończy. Dodam jeszcze, że nie chodzi mi o parcie na nalepkę (bo oglądałem też takie bez )
neverBF Napisano 16 Października 2015 Autor Napisano 16 Października 2015 No więc stałem się posiadaczem Foxa. dziś go zamontowałem, ale nie miałem czasu na dłuższą jazdę. Jedyne, co mogę stwierdzić, to że model to F90, a nie F100, obecnie była tora 80 więc dla geometrii roweru to nawet lepiej. Nie ma luzów, blokada trzyma, tłumienie działa. Golenie rozkręcone wyglądają dobrze, chociaż dopatrzyłem się jednej mikrorysy wielkości ziarnka piasku (czy będę coś z tym robić to się okaże). Nabiłem go na 65psi, zobaczymy czy będzie trzymać. Rower schudł o 900g, praca bardzo mi odpowiada, także jestem zadowolony i oby tak dalej. Podeślę jakieś zdjęcia i więcej wrażeń jak potestuję
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.