mareklbn Napisano 14 Września 2015 Udostępnij Napisano 14 Września 2015 (edytowane) Witam. Powoli zbliża się czas kiedy oddam swojego Nordkappa synowi(za rok może półtora lub 5-7 cm), dlatego postanowiłem zbudować sobie nowy. Na spokojnie dobrać części z uwzględnieniem wagi. Nordkappa składałem trochę chaotycznie, a później odchudzałem . Założenia na nowy rower to takie połączenie szosy, przełaja i turystyka o w miarę niskiej wadze. Tak sobie to wymyśliłem: Bar Ends: (Rogi)----Bar Plugs: (Korki do kierownicy)Bottle Cage: (Koszyk na bidon)Brake (Front): (Hamulec przedni) mini vb 170-180 g.Brake (Rear): (Hamulec tylny) mini vb 170-180 g.Brake Levers:(Klamki Hamulcowe)klamkomanetki szosowe nowy Claris/Sora lub używane Tiagra/105 450-500 g.Cables: (Pancerze i linki)???Cassette: (Kaseta) szosowa 8-9 rz. 250-300 g.Chain: (łanńuch)???Crankset: (Korby) mam XT 770 HT II i chciałbym dać dwa blaty alu 48 i 36 z suportem ok. 850 g.Derlr (Front): (Przerzutka przednia)??? 100-130 g.Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) zwykła MTB/trekking czy szosowa? 220-250 g.Fork: (Widelec) Chciałbym carbon lub alu CX One, Force 500-700 g.Rear Shock: (Damper)----Frame: (Rama) Accent CX One tylko waham się między M a L. Mam 181 cm i noga 83 cm. Waga M 1560 g.Grips: (Gripy)----Handlebar: (Kierownica) jakiś baranek np. KCNC 240 g.Handlebar Tape: (Owijka)??? 50 g.Headset: (Stery) mam Accent 114g.Pedals: (Pedały) VP 196, mam takie obecnie i jestem z nich bardzo zadowolony 236 g.Seat: (Siodło) Selle Royal Seta lub podobne, mam takie i dla mnie super 260 g.Seatpost: (Sztyca) mam, Amoeba Hussar 350mm 231 g.Seatpost clamp: (Zacisk sztycy)??? 20g,Shifters: (Manetki)----Skewers: (Zaciski koł)??? jakieś lekkieSpacers: (Podkładki pod mostek) mam aluStarnut: (Gwiazdka)obojętne 20-30 g.Stem: (Mostek) jakiś lekki 100-120 g.?Tire (Front): (Opona przednia) Continental Ultra Sport II 700x25 247 g./ jakieś przełajowe 400 g.?Tire (Rear): (Opona tylna) Continental Ultra Sport II 700x25 249 g./ jakieś przełajowe 400 g.?Top Cap: (Top cap) mam FSA 8 g.Tubes: (Dętki) jakieś lekkie 70-80 g.Wheel Front: (Koło przednie)-Hub: (Piasta) Novatec A171 SB 114 g.-Rim: (Obręcz)DT Swiss R450 440 g.-Spokes: (Szprychy)???-Nipples: (Nyple) alu waga???-Rim tape: (Opaska) obojętneWheel Rear: (Koło tylne)-Hub: (Piasta) Novatec F172 SB 277 g.-Rim: (Obręcz) DT Swiss R450 440 g.-Spokes: (Szprychy)???-Nipples: (Nyple) alu waga???-Rim tape: (Opaska) obojętneMisc : (Inne) Czy z tego co wypisałem uda się złożyć rower o wadze 8,5-9 kg lub mniej? Niektóre wagi orientacyjne wpisane są z internetu. Jeśli chodzi o koła to chciałbym, żeby były w miarę lekkie i mocne. 1500-1600 g. jest do osiągnięcia? Teraz ważę 86 kg, ale przez problemy zdrowotne i zwiedzanie szpitali i lekarzy trochę przytyłem. Teraz jestem na diecie i powoli zbliżam się do mojej normalnej wagi 80-82 kg. Dlaczego rower tego typu, bo będzie używany cały rok na wyjazdy szosowe i turystyczno-przełajowe i w razie konieczności chcę mieć możliwość założenia błotników i szerszych opon(32-35) z lekkim bieżnikiem. Tu gdzie są znaki zapytania to nie wiem co wybrać, żeby waga i jakość były sensowne. Budżet wiadomo jak najmniejszy, ale myślę że ok. 3000 zł lub troszkę więcej rozłożone na kilka-kilkanaście miesięcy. Chciałbym wszystko skompletować na koniec 2016 r. Byłbym wdzięczny za pomoc w doborze części. Edytowane 14 Września 2015 przez mareklbn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
parmenides Napisano 14 Września 2015 Udostępnij Napisano 14 Września 2015 Hej, Moja żona ujeżdża od 3 lat ramę accent nordkapp . Budowa jej roweru sprawiła mi wtedy wiele frajdy, choć to było tylko na super tanich częściach, które miałem pochowane po piwnicy. Do dzisiaj ten rower sprawuje się znakomicie. Jeżeli chcesz budować taki uniwersalny rower, to rozważ odrobinę zmiany w koncepcji. Zastanów się nad ramą i widelcem od Planet X - Kaffenback 2: http://www.planetx.co.uk/i/q/FRPXKBD2/planet-x-kaffenback-2-frameset Teraz zaczęły się przeceny, ale pod koniec zeszłego i na początku tego roku można było kupić cały ten frameset za niewiele ponad 150 euro plus wysyłka. Stety lub niestety tylko pod tarcze, więc musiałbyś zmienić koncepcje kół oraz hamulce mechaniczne tarcze. Osprzęt: możesz zamontować sorę 3500 w wersji kompakt albo w wersji przełajowej. Ok 800-900 zł dostaniesz napęd bez hamulców. Grupa solidna, wygodna. Jeśli chciałbyś lepiej, to oczywiście nowa 105 5800 - 11 rzędowa. Do tego lekkie, ale tanie rurki: np. sztyca smica, mostek i kiera od pro, ritchey comp lub coś innego sprawdzonego, aluminiowego i w miarę w przystępnych cenach. hamulce Avidy BB 5 lub 7. Siodełko wedle uznania i własnych przyzwyczajeń: selle italia, prologo, fizik, etc… - jesteś doświadczony, więc masz swoje typy, zresztą piszesz, że masz wybrane siodełko w miarę lekkie. Opony Vittoria Cross XN Pro - lekkie i w twardym terenie się sprawdzą, i na szosie będą jechać. Na kołach nie warto oszczędzać. Jeśli jednak chciałbyś złożyć na ramie Accenta Cx one, która też bardzo mi się podoba, możesz kupić też Sorę 3500 bez hamulców, z korbą przełajową 2-rzędową i wtedy możesz się pokusić w okolicy Lublina o kasetę Sory 11-23 - jest dużo lżejsza od reszty kaset z tego segmentu. Hamulce canti Tectro Cr 720. Rurki takie same (smica, pro, ritchey comp, etc.). Z drobiazgów to koszyk na bidon Elite race, owijka jakaś miękka, ale tania: Prologo plain touch. Kabelki zestaw jagwire (road pro używam obecnie i sprawdzają się świetnie, wcześniej miałem firmowe Shimano dołączonych do klamek - też były ok - przejechałem na nich ok 10k km). Z ważnych rzeczy pozostają koła: Przy Twojej wadze możesz kupić podstawowy zestaw Shimano Wh-r501. Mam takie, teraz służą do trenażera, ale katowałem je długo - mocne, tanie. Możesz też kupić zestaw składanych kół na 36 szprych. Np.: obręcze alexrims ace 18, piasty Novateca 751SB i 802SB - miałem takie w crossowym rowerze, kiedy ważyłem więcej niż Ty obecnie. Możesz też złożyć koła, jak piszesz, na obręczach DT 450. Mam koła do szosy na obręczach DT440 z bardzo lekkimi piastami Novateca SL - i sprawują się u mnie na szosie znakomicie. Nie wiem jednak jak by zachowywały się w przełaju. Może ktoś będzie miał doświadczenie z tymi piastami w przełaju. Co do budowy kół, to poszukaj na naszym forum (i na forum szosowym) doświadczonych budowniczych kół: Dandy Horse (wawa) lub Spike (krk). Popytaj ich o opinie, ceny. Widelec: węglowy. Miałem w crossowym rowerze kiedyś przełajowy widelec Ritchey WCS - był świetny. Pewnie ten węglowy accenta będzie tanszy, a też zapewne sprawdzi się dobrze - nie wiem, nie miałem. Opony: jeśli będziesz ujeżdżał głównie szosę przez cały rok, to drogie, ale mocne i dobrze trzymające przy gorszych warunkach Conti 4seasons 25mm. Jeśli mają być częściej w teren, to te Vittorie XN, o których pisałem wyżej. Masz fajny plan, daj znać, co zdecydowałeś i pokazuj postępy budowy. Pozdrowienia! adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
firefoks Napisano 14 Września 2015 Udostępnij Napisano 14 Września 2015 Również jestem ciekaw jak ten rower wyjdzie wagowo i finansowo Bo składaki zazwyczaj wychodzą drożej niż te ze sklepu. Tu masz gotowca CX ONE: http://velo.pl/rowery/przelajowe/accent/cx-one-2015 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Herman88 Napisano 14 Września 2015 Udostępnij Napisano 14 Września 2015 Sam składałem przełaja na tej ramie to napiszę kilka uwag tak na szybko: -Widelce Force są za wysokie do tej ramy. Tutaj masz mój temat o doborze widelca: http://www.forumrowerowe.org/topic/175728-widelec-sztywny-przelajowy-do-ramy-accent-cx-one/ -Korba od MTB nie do końca pasuje do tej ramy. Tzn. pasuje, sam tak jeździłem, ale ramiona korby wypadają wtedy niesymetrycznie względem ramy - czuć to podczas jazdy. -z hamulcami mini-V chyba będzie za mało miejsca na założenie błotników -opona 35mm wchodzi do tej ramy na styk, może kolidować z przednią przerzutką, dlatego najlepiej założyć przerzutkę szosową / przełajową albo chociaż down swing bo ta ma pantograf z boku, a nie z tyłu. No i nie wiadomo czy zmieścisz wtedy błotniki. Sam jestem tego ciekaw bo chcę na jesień założyć jakieś pełne. -Coś mała waga Ci wyszła, i cena też trochę optymistyczna, chociaż przyznam, że nie analizowałem szczegółowo Twojej rozpiski Mi wyszło coś koło 10,8kg, ale ja składałem maksymalnie po kosztach i z posiadanych części. Co do samej ramy Accenta to dla mnie jest spoko, tylko lakier ma bardzo delikatny. Wykonanie też mogłoby być lepsze, ale na to zwracałem uwagę tylko na początku Moja miała np. minimalnie wgniecioną rurę podsiodłową, tak jakby np. była za mocno ściśnięta w przyrządzie spawalniczym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareklbn Napisano 15 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 15 Września 2015 parmenidesTa rama co podałeś odpada, bo strasznie ciężka. Chcę zbudować coś lekkiego, szybkiego i zwinnego. Herman88Co wyjdzie to zobaczymy Jeśli chodzi o cenę to nie uwzględnia ona części, które mam. A waga...to tak sobie marzę , ale gdyby wyszło coś koło tego to byłoby fajnie. Jeśli chodzi o wybór ramy to jeszcze nie podjąłem decyzji. Cały czas waham się czy wybrać CX-One czy może prawdziwą szosę Apex/Draft. Miałem jakieś 16-17 lat temu szosę Huragan i ten rower wspominam najlepiej ze wszystkich posiadanych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zazi Napisano 15 Września 2015 Udostępnij Napisano 15 Września 2015 tu masz przykład roweru na cx-one http://ptaqnabajq.blogspot.com/2014/11/troche-na-przeaj.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Herman88 Napisano 15 Września 2015 Udostępnij Napisano 15 Września 2015 Od siebie dodam tylko, że różnica przełaj-szosa jest (jak dla mnie) spora. Szosa jednak na asfalcie jest dużo szybsza. Przełaj nawet na szosowych oponach to dalej nie to bo pozycja inna. Ale do szosowej ramy szerokiej opony nie wsadzisz, chyba 28mm to maks absolutny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareklbn Napisano 15 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 15 Września 2015 Mam Continental Ultra Sport II 25 mm, ale po napompowaniu do 7,5 bar mają 26,9 mm. Jestem z nich bardzo zadowolony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ludz Napisano 15 Września 2015 Udostępnij Napisano 15 Września 2015 (edytowane) Jeżeli tylko budżet pozwala, to idź w tarcze - miniV działają baaardzo średnio. Komplety Promax Render chodzą na allegro po stówce. A jeśli pomyślisz od początku o odpowiednich piastach, to tylko wygrasz. Edytowane 15 Września 2015 przez ludz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.