Skocz do zawartości

[grupa] zestaw średniaj klasy do roweru górskiego

popik

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich

Mam ja kłopot pewnie dla was prozaiczny, a dla mnie niebagatelny.
Nie znam się w ogóle na systemach rowerowych a potrzebuję skomletować grupe napędową która będzie ze sobą współpracowała - ale od początku.

Zaprojektowałem ramę która chcę wykonać - 22" rower górski szerokopojęty, ale nic ekstremalnego.
Rama będzie testowa, bo to pierwsza taka moja konstrukcja, dośc nietypowa bo drewniana.
Sama ramę mam już zaplanowana i rozpracowaną.
Ale nie o tym w tym wątku, szukam grupy napędowej no i wlasnie. Średniej klasy i umiarkowanej ceny ?? Sam nie wiem - bo co to znaczy. Zależy mi na hamulcach tarczowych i w miarę małej wadze. Chciał bym żeby podstawowe elementy zamkneły się w kwocie około 1000 zł.
Mam na mysli tu grupę montażową. Taka która potrzebna jest do określenia pewnych parametrów ramy.

Mam tu na myśli korbe z suportem, przerzutki przód tył, tylny i przedni zacisk hamulca.

Patrzyłem w "sprzęcie" ale tamte grupy są niestety zbyt drogie -  jaest moze jakaś tańsza alternatywa dla deore XT??

Pozdrawiam

Napisano

alternatywa jest ale droższa z firmy sram.  jeśli chcesz taniej to musisz zejść na niższą grupę shimano np. slx lub deore (takie bez XT) .

Można również pomieszać poszczególne elementy.  Manetki i tylną przerzutkę deore xt, korbę i przednią przerzutke zwykłe deore a hample slx lub też deore

• Mod Team
Napisano

Tańsza alternatywą dla XT jest SLX. Przerzutki - bardzo podobna praca, Hamulce identyczna praca, korba brzydsza i cięższa no i manetki ... tu zdecydowana różnica pracy.

Napisano

Do tysiąca muszę jak pisałem zmieścić się z elementami kluczowymi przy montażu ramy. Klamki mogę kupić puźniej, ważne czy te z XT będą pasowały do STX-a z np 2013 r.

Czy takiego STX-a można gdzieś jeszcze kupić nowego czy juz tylko uzywki??

Optymalnie było by kupic cała grupe a nie składac to z kawałków.

Pozdrawiam

PS.