Skocz do zawartości

[napęd] Zwiększenie ilości biegów - czy się da?


Rapt0r

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Jest środek sezonu rowerowego i w moim rowerze powoli części tracą swoją żywotność. Podczas jednego z mini przeglądów, około dwóch tygodni temu, zauważyłem, ze wolnobieg w moim rowerze się niszczy. Ząbki już sie wycierają, łańcuch jest za luźny i jeździ mi się coraz gorzej. Na nowy sezon, zamierzam zrobić generalny remont mojego roweru. Lecz moja historia, zaczęła się rok temu, kiedy to pierwszy raz pomyślałem o zwiększeniu ilości biegów w moim rowerze. Poczytałem, podliczyłem koszt całej naprawy i od razu zrezygnowałem z mojego pomysłu. Jednak, w nowym sezonie zamierzam nieco mój rower zmodyfikować. Kupić mu nowy amortyzator, hamulce hydrauliczne itp. Moje pytanie brzmi, czy mogę kupić koła wraz z kasetą 8rz i zamontować do mojego roweru? Czy wszystko będzie działać jak należy, czy taka piasta mi się zmieści? Obecnie posiadam 21 biegów, lecz brakuje mi kolejnego przełożenia. Pozdrawiam i dziękuje za odpowiedzi wink.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prędkość jazdy nie zależy od ilości przełożeń , tylko od wielkości zębatek. Koło pod 8s powinno wejść ale czeka Cie wtedy wymiana manetek , przerzutek , korby. Mógł byś pomyśleć o kasecie 7s , chyba że kompletnie cały napęd zmienisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już chcesz zmieniać to i tak do wymiany masz manetki wraz z piastą lub całe koło więc pchaj się w 9 rzędów.

Problem może być z przednią przerzutką i wąskim łańcuchem ale poczytaj temat o kompatybilności i wymianie napędu.

Tam masz ładnie opisane.

Wrzucaj zdjęcia korby aby stwierdzić czy też do wymiany idzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prędkość jazdy nie zależy od ilości przełożeń , tylko od wielkości zębatek. Koło pod 8s powinno wejść ale czeka Cie wtedy wymiana manetek , przerzutek , korby. Mógł byś pomyśleć o kasecie 7s , chyba że kompletnie cały napęd zmienisz.

Jeżeli chodzi o mój rower. Liczę się z dużymi kosztami naprawy. Co do przerzutki. Kupiłem nową w zeszłym sezonie, 7-8rz. To już mam z głowy. Co do manetek, nie ma problemu. Obecne mam zniszczone i również myślałem nad wymianą. Co do korby. Ona też nie jest w najlepszym stanie. W ogóle to w nowym sezonie myślę wymienić cały napęd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli cały to ok. Zależy jeszcze jaki budżet preferujesz. 

Tanie koło , jeśli nie skaczesz na rowerze to powinno wystarczyć.

Kaseta 9 s Dobrze było by dokupić spinkę , co ułatwi ewentualne rozpinanie łańcucha ale nie jest konieczna.

Korba Alivio

Manetki Deore

Przerzutka tył

Przerzutka przód

 

 

Przerzutka 7-8 działa z napędem 9. Manetki i kaseta 9rz kosztują prawie tyle samo co 8rz więc od razu zainwestuj w 9

Może tak , ale trzeba też patrzeć na pojemność. 

 

Chyba nigdzie się nie pomyliłem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Tanie koło , jeśli nie skaczesz na rowerze to powinno wystarczyć. Kaseta 9 s Dobrze było by dokupić spinkę , co ułatwi ewentualne rozpinanie łańcucha ale nie jest konieczna. Korba Alivio Manetki Deore Przerzutka tył Przerzutka przód
 Kaseta spoko, ale tu w zestawie z gumką od majtek a nie łańcuchem. Korba ok, manetki bez sensu :P Jest tu na forum masa skarg odnośnie ich kiepskiego działania w porównaniu do tańszych m430. Moożna brać, ale tylko dla wyglądu  :whistling: Przerzutka tylna w porządku, ale nie wiem, czy dałbym aż tyle. Przerzutka przednia to jakiś dziwaczny pomysł  :whistling: Zgoda, że jak można, to XT jest fajnym wyborem, ale do tego zestawu to raczej m750/571 itp staroć. Podziała dłużej niż obecne, a kosztować będzie ze 30-40 zł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i nic dziwnego, że nie zrozumiałem :P "Nowe" Deore to m610 pod 10 rzędów, m590 to staroć :woot:
 
Tak ciut bardziej serio: parę miesięcy temu miałem dylemat m430 vs m590. Po lekturze forum stanęło na m430 i do ich pracy nie miałem żadnych zastrzeżeń (do ergonomii i wskaźnika przełożenia już owszem, ale to inna historia :P).
 
I nie traktowałbym ceny jako wyznacznika jakości. 10-rzędowe SLXy kosztują tyle, co 9-rzędowe Alivio/Deore, ale - dziwnym trafem - głównie to, co nie jest wstecznie kompatybilne :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...