Skocz do zawartości

[Do 1500zł] Cross

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, nigdy nie sądziłem że będę pytał jaki rower kupić... Kiedyś szło się do sklepu, wybierało się kolor i rower kupiony bo większego wybory nie było. Teraz hamulce, amortyzatory, zwracam się z prośbą o poradę dotyczącą zakupu. Kwota do wydania 1500zł + coś się dorzuci w razie co. Zamierzam rowerem robić 20-30 km kilka razy w tyg. nie znam się na hamulcach ale w V Brake'ach zawsze mnie wkurzał fakt że hamulec działał dobrze przez kilka dni, potem scentrowane koło i już całkowity brak hamulców bo ciągle coś ociera.

Napisano

Co do tych hamulców to widać miałeś jakiś marketowy rower, albo skakałeś nim z dachu skoro co chwila koło się krzywiło. W normalnych rowerach z hamulcami V-brake w zasadzie opisany przez Ciebie problem nie występuje. Jeśli pijesz do tarcz to ich przewaga wynika z czego innego zupełnie...

Zakup przez internet wchodzi w grę? Lazaro Integral V3.

Napisano

Zakup przez internet wchodzi w grę. Zastanawiałem się nad tymi tarczowymi ze względu na te problemy z przeszłości, być może przyczyna to niska jakość całego roweru (a było to 12 lat temu). Dla mnie tarczowe na plus bo nic nie będzie obcierać jak się jakimś cudem wykrzywi koło. Kolega który śmiga z hydraulicznymi mówi że tylko takie i łożyska maszynowe, z tym że on poniżej 50km, dziennie nie schodzi.

Napisano

Niby fajnie, ale po co przekraczać budżet dla rzeczy, której się praktycznie nie wykorzysta? Tarczówki w crossie to się przydają jak rybie ręcznik...

Co do krzywiącego się koła to przecież i tak nie powinno się na takim jeździć, więc prostować trzeba tak czy siak. Już pomijając fakt, że dobrze zaplecione koło raczej nie powinno się deformować tym bardziej w crossie.

Tarcze są ok, ale w teren i to mokry, a nie "na wszelki wypadek". Co do wspomnianych łożysk maszynowych to amator nie jest w stanie różnicy wyczuć za chiny. Szkoda kasy wg mnie na bajery do rekreacji...

Napisano