jezjerzy Napisano 1 Lipca 2015 Napisano 1 Lipca 2015 Jako, że to mój pierwszy post na tym forum: witam wszystkich serdecznie! A teraz do rzeczy: od jakiegoś czasu rozglądam się za rowerem na dojazdy do pracy i weekendowe wypady w góry/do lasu. Dojeżdżając do pracy pokonuję dziennie ok 30km, z nowy rowerkiem mam zamiar podskoczyć do 50km (jak na razie jadąc do pracy posiłkuję się pociągiem, ale niedługo już tylko rower). Podłoże: ścieżki rowerowe + szuter. Mam ok 183cm wzrostu, ważę 85kg. Jak na razie (na podstawie wielu postów na tym forum) skłaniam ku: http://www.bike-discount.de/en/buy/radon-zr-team-29-8.0-237621?currency=1&delivery_country=48 Pytanie 1: Czy warto dopłacać do: http://www.bike-discount.de/en/buy/radon-zr-race-29-6.0-237673?currency=1&delivery_country=48 Poza sztywną osią to osprzęt, jak na moje niewprawne oko, porównywalny. Jako, że jeździć będę przez większość czasu (w tygodniu) tylko do roboty, myślałem o zakupie drugiego zestawu opon (całe koła to już raczej za drogo by wyszło) na codzień np. Smart Sam 1,6. Grube kapcie (w tych rowerach dostajesz standardowo Nobby Nick 2,25) zakładałbym tylko na weekendy. Pytanie 2: Ma takie przekładanie sens? Robi to ktoś? Pytanie 3: Gdybym się jednak zdecydował na crossa (lepszy do miasta, ale trochę gorzej z terenem), możecie polecić jakieś dobre alternatywy dla: http://www.cube.eu/uk/bikes/tour/nature/cube-nature-pro-black-anthrazit-blue-2015/ http://www.cube.eu/uk/bikes/tour/cross/cube-cross-black-anodized-anthrazit-white-2015/ Obecnie są one praktycznie nie do dostania w moim rozmiarze ramy...
karman Napisano 2 Lipca 2015 Napisano 2 Lipca 2015 Nie widzę sensu przekładania. Sam byłem sceptycznie nastawiony do szerokich opon, ale odkąd kupiłem Specialized Stumjumper zmieniłem zdanie. Z przodu mam fabryczną S-Works Fast Trak Control, a z tyłu Specialized Fast Trak Control. Obie pompuję do maksymalnych 65 psi. Na asfalcie i szutrze idą jak głupie, ponieważ mają mocno wypukły profil. To skutkuje małą powierzchnią styku i niskimi oporami toczenia. W terenie i na zakrętach powierzchnia styku rośnie (potężny bieżnik po bokach), więc przyczepności jest bardzo dobra. Bierz 29er i nawet nie patrz na crossy. Nowoczesne ramy XC są tak lekkie i komfortowe, że rowery crossowe straciły sens.
Rulez Napisano 2 Lipca 2015 Napisano 2 Lipca 2015 Przy takim zastosowaniu nie jest ci potrzebna sztywna oś, zanim zaczniesz zmieniać opony pojeździj na tych które są. Poza tym dobrze jednak żebyś porównał pozycję na obydwu rowerach, będzie się znacząco różniła, jazda też będzie inna ... i wtedy dokonał wyboru . Rower Cube w twoim rozmiarze jest dostępny : http://allegro.pl/cube-nature-pro-2015-warszawa-i5504130314.html
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.