Skocz do zawartości

[BR-T4000 vs M422] które wybrać?


Eikichi

Rekomendowane odpowiedzi

Dźwignie za 10 złotych firmy Futura będą działały dokładnie tak samo jak Deore LX po 80. Nie ma to żadnego znaczenia. Lepiej zastanów się i poczytaj o klockach hamulcowych, bo to one odgrywają ważną rolę przy hamowaniu. Działające klocki do V-ki można dostać już od 15 złotych za parę (author, merida).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden się nie zna ... przychodzi po porady i odpowiada mu drugi co sie nie zna i brednie opowiada ...

@

Jak nie widzisz róznic eksploatacyjnych między chińszczyzną za 10 zł a LX`em za 80 zł, to jesteś:

Albo totalnym ignorantem...

Abo w życiu nie miałeś do czynienia z dobrym hamulcem typu "V" i się nie znasz ... 

Co za tym idzie swoje przemyślenia zachowaj dla siebie.

 

Do autora ...

 

To czy kupisz t4000 czy M422 nie ma znaczenia podobna klasa i wykonanie ...

Jedyne co bym polecił to poszukanie wersji z klockami, w których będziesz miał możliwość wymiany samych okładzin hamulcowych tzw "szufladki".

Będą odrobinę droższe ale przy wymianie klocków na ten sam typ często można olać ponowną regulację.

W dobry zwyczaju jest też wymiana linek i pancerzy podczas serwisu ... no chyba ze już to zrobiłeś. 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na razie (2 lata jazdy licząc z miesiącami zimowymi) nie wykazują te futury żadnych oznak zużycia. Nie łapią żadnych luzów, sprężyny dobrze odbijają i trzymają regulację. Serwisować i czyścić co jakiś czas trzeba jak każde inne. Zakładając, że jutro mi wybuchną, żyjąc 2 lata (co się nie stanie i będą żyły sporo dłużej), mam w cenie 80 zł za parę szczęk hamulce na 16 lat.... Nie liczę klocków, które schodzą tak samo szybko. Jakie są te różnice eksploatacyjne w takim razie? Cena daje tylko to, że taki przykładowo LX (które również posiadam) jest ładniej wykonany i i ma bardziej trwałe logo LX... Kupując oba podane przeze mnie komplety do zestawu dochodzą klocki. Tutaj w obu przypadkach jestem zmuszony je wywalić, bo są głośne i nie odprowadzają wody wcale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to się ciesz że trafiłeś na powtarzalny model ... choć mam spore wątpliwości co do prawdziwości twoich słów :) skoro jeździsz regularnie w miesiące zimowe .

Moje doświadczenia są zgoła odmienne 95% produktów Shimano czy Avid`a nie robią problemów w regulacji ... 90% tanich chińczyków owszem są kłopotliwe i to nie raz bardzo lub wręcz niemożliwe do poprawnego ustawienia.

Włącznie z Futura`mi, z którymi miałem do czynienia nie raz ...

Większość chińczyków pod dobrymi klamkami wykazują spore problemy ze sztywnością ramion ...

Nigdy i podkreślę to nigdy nie spotkałem chińczyka który na takich samych klockach wydusiłby taką sama siłę hamowania co wspomniane w temacie Shimano M422 ... 

 

Tak prawdą jest że są tanie i kupisz kilkukrotnie więcej kompletów niż produktu markowego.

Tylko skoro sam sugerujesz wymianę klocków na działające ... to w prostej linii wnioskuję że te w Futur`ach nie działają ... to po zsumowaniu wychodzi że jednak te Futur`y nie są takie tanie jak obiecałeś.

 

Klockom Shimano M70R2, z którymi miałem osobisty bezpośredni kontakt długodystansowy mogę zarzucić tylko jedno, bardzo mocno zużywały obręcz. Siła hamowania, modulacja, zachowanie w trudnych warunkach pogodowych ... jak na hamulec typu V więcej niż poprawne.

Jak klocki Meridy czy Authora  (notabene to te same klocki tylko w innych kolorach) w 6 stopniowej skali maja ocenę 5 ... to wspomniane Shimano ode mnie dostaje 4,5 a te 0,5 ma odjęte za ścieranie obręczy. 

Na klockach S65T montowanych do M422 i T4000 nie jeździłem na tyle długo aby je rzetelnie ocenić ...

Jednak żona na M422 na asfalcie przy hamowaniu awaryjnym potrafiła zaliczyć OTB więc ... chyba nie są takie kiepskie jak je malujesz ... 

 

Ja piszę z punktu widzenia praktyka ... rowery z v`kami mam na jednym z nich jeżdżę regularnie 12 miesięcy w roku, rowery z v`kami serwisuję i buduję ... 

Mam wrażenie że chyba nigdy nie jeździłeś na produktach Shimano czy Avida dłużej niż okazjonalna przejażdżka na rowerze znajomego.

 

Pozdrawiam

 

 

 

Edytowane przez rzezniol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem na myśli, że klocki są do wymiany w komplecie Futura jak i Shimano LX. Te Shimano są nieco cichsze, ale i tak sporo głośniejsze i słabsze od tych Meridy (które fakt lepiej mieć z wymiennymi wkładami). Cieszę się bardzo z tego, że budujesz rowery. Też to czasem robię. Jeśli chodzi o przejażdżki to na v-kach, to jeżdżę po górach trasy długości od 100 do ponad 200 km i 2500-3000 m  przewyższenia (w sumie wymieniłem przedni hamulec na hydrauliczny tarczowy z metalicznymi klockami a v-kę przednią mam na lemondce czyli mam 3 hamulce). Jestem w stanie wyhamować rower takim hamulcem z prędkości bliskiej 70 km/h. Na obu zestawach z lepszymi sporo klamkami (bo tych wcale tanich nie polecam) jestem w stanie bez większego problemu zablokować oba koła, czyli wpaść w poślizg a i postawić rower z sakwą na przednim kole. Ba, nie miałem jednego roweru z tego typu hamulcami a co najmniej 3. Przerabiałem różne tanie szczęki, nie tylko Futury i naprawdę jest to tylko aluminiowa dźwignia, zachowująca taką samą sztywność. Wyższa cena daje nam ładniejsze wykończenie i ewentualnie niższą wagę (co również nie ma sensu, bo oszczędzanie wagi na układzie hamulcowym to głupota). Co do jazdy w zimie, to klocki zwyczajnie szybciej padają a i pracują głośniej i słabiej przez mokre warunki. Na pracę szczęk zimno ma nie za wiele wpływu bo smaruję tuleje i generalnie czyszczę nieco częściej (tj. raz w miesiącu jak jest śnieżnie, czyli rzadko).

Edytowane przez MugenV12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Kupując tanie licz się że np płynność działania ramion zależy od siły z jaką dokręcisz je do piwota. Takie uproszczenie konstrukcyjne którego nie widać na zdjęciach. W porządnych hamulcach ramie porusza na łożysku ślizgowym/tulei a te dopiero ma kontakt z pivvotem. W tych kompletach na oba koła za super cene ramiona obracaja się bezpośrednio po piwocie. Bardzo spryty wybieg obniżający koszt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...