Skocz do zawartości

[Rower] Nowy Kross level b7 2013, Merida, Romet czy coś innego?


Grzesiek93

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Poszukuję dla siebie roweru, niestety wybór bardzo duży a dla kogoś mniej obeznanego w tym wszystkich symbolach można się pogubić.

Chciałbym spróbować 29". Mój wzrost to ok. 185cm.

 

Miałem upatrzony w Interncecie model MERIDA Big.9 300-D 2014.

Idąc z taką specyfikacją roweru zaproponowano mi za te same pieniądze krossa level b6 - ok. 2550zł lub Krossa level b7 [2013] za 3060zł.

Przymierzałem się do tego b7, rama L, bardzo mi odpowiadał, i teraz pytanie czy warto?

Troche naczytałem się o pękających ramach. Czy jest się czego bać? Odpuścić tego Krossa i szukać czegoś innego?

Co na temat Meridy? Na pewno minusem jest ten XCM który jest średnio trwały.

 

a może ROMET RAMBLER 29ER R-line 1.0?

 

 

Panowie pomóżcie, bo wybór naprawde jest za duży ;)

Edytowane przez Grzesiek93
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.forumrowerowe.org/topic/133516-firma-krosszbior-peknieteych-ram-kross/

Z tego powodu krossa rocznik 2013 darował bym sobie.. Z tych co tu podałeś najbardziej przypada mi Romet, ale nie kupiłbym go po cenie katalogowej.. Dobrze poskładany rower, napęd pełne nowe alivio..

Edytowane przez cr4zylucky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

romet dobry rower tylko cena katalogowa trochę przeraża

 

jako alternatywę rozważył był rowery SILVERBACK http://allegro.pl/rower-29-silverback-sola-2-xt-recon-air-wyprzedaz-i5420469020.html

 

moim zdaniem bardzo przyzwoity sprzęt jak ze te pieniądze, ciężko dostać w topowych markach za te pieniądze recona ze sztywną osią, hample deore i osprzęt XT/DEORE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli romet nie jest warty tych pieniędzy? Krosa raczej skreslam na 99% z powodu tych ram.

 

Warto więc dopłacać do tego silverback? Nie ukrywam ze kwota za levela b7 myślałem, że będzie kwotą maksymalną jaką przeznaczę na rower a w tym wypadku praktycznie 500zl doplaty.

Sztywna oś? Jaką dokładnie daje różnice? Zauważalne dla poczatkujacych jazdy na 29er?

Jak z serwisem tego silverback ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Level b7 2013 byłby za ok. 3060zł

Niestety zdjęcia z forum odnośnie ram troche mnie zraziły, a był to mój główny wybór.

 

Czyli dopłacać do tego silverback sola 2?

RAMBLER 29ER R-line 2.0 też prezentuje się całkiem ciekawie.
a co powiecie o   Cube Analog 29 rozm. 21"? http://allegro.pl/rower-cube-analog-29-rozm-21-2015-i5412945856.html

 

 

Także na razie jestem na etapie tych trzech rowerów.

Romet byłby dobrą opcją, czy nadal lepszą zostaje Silverback?

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cube nie jest w standardzie tappered.

Możesz rozwinąć na czym polega dokładnie ten standard?

Plusy i minusy tego rozwiązania?

 

Co byście wybrali na moim miejscu rameta 2.0 czy silverback?

Jak z wykonaniem tego silverback? Nie jest to jakaś "lipa"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn że pasuja do nich tylko amortyzatory ze zwykła rurą sterową - taką która ma tę samą średnicę na całej długosci.

 

Nowe produkcje maja standard stożkowy - tappered.

 

Jesli kupowac rower w tym momencie to moim zdaniem nie ma sensu pchac sie w starszy standard bo za 2 3 lata, jesli zostaniesz przy tej ramie która kupisz to bedzie ciezko kupic nowy amortyzator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście użytkuję Krossa B7 w specyfikacji z 2013 r. Szczególnie go nie oszczędzam. Śmigam zazwyczaj po górkach w beskidzie (skrzyczne itd). Wg mnie, jest wykorzystany na maksa do moich umiejętności. Od czasu do czasu go przesmaruje, przeczyszcze itd. Nie zauważyłem z nim takich problemów, jakie są opisane na forum - Nic mi nie pękło, pomimo, że kilka gleb tez miałem.

 

Przyznam się szczerze, że sam miałem ten sam dylemat..kupić nie kupić itd. Nie żałuję wyboru.

 

Rama L jest na Ciebie dobra? Bo ja przy takim samym wzroście mam ramę M - może mam krótki nogi :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście, gdybym miał decydować się na Krossa, to zdecydowanie wybrałbym model tegoroczny. Lepiej wykonana rama, "nowocześniejsza", poprawiona geometria. Grafika to już rzecz gustu - jedni hejtują :) innym się podoba. Najważniejsze jak rower jeździ. Z modelami 2013 różnie bywało, o czym możesz przeczytać choćby na tym forum. Kross moim zdaniem z roku na rok się wyrabia, choć oczywiście znajdą się tacy, którzy będą skutecznie polemizować menago produktu odnośnie tego co można by było zawiesić w danej cenie....

Silverback, o którym wspominasz, to nie jest firma krzak, lecz solidna niemiecka myśl techniczna. U nas miała sprzedawać je swego czasu Bike Arena, ale się raczej nie dogadali. ;) ;). Head zaproponował lepsze warunki :). W każdym razie warto brać tę markę pod uwagę. Howgh!

 

Romety...chmmm....ładnie wyglądają, ale geometrię mają dyskusyjną...na mój gust. No ale śmigać z pegazem na froncie, to synonim patriotyzmu :D :D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...