masabitumiczna Napisano 11 Maja 2015 Napisano 11 Maja 2015 Witam, mam stary rower ze sprzętem Shimano 105. Chciałbym zmienić przełożenia w rowerze, żebym miał bieg do bardzo szybkiej jazdy. Teraz mam z tyłu najmniej 14 ząbków, z przodu najwięcej 52 ząbki. Nie znam się na sprzęcie rowerowym. Zależy mi na niskiej cenie, bo i rower niewiele warty. W byle rowerowym mi to zrobią? Skąd i jakie części najlepiej załatwić? Jaki może być orientacyjny koszt? Zdjęcia: https://www.dropbox.com/sh/23hc6c3qc8724ys/AAAOoi0wguX6FvTMH4d5sKtYa?dl=0 Dzięki.
Sniffles Napisano 11 Maja 2015 Napisano 11 Maja 2015 Jeśli masz kasetę z tyłu (w co wątpię) to wystarczy wymienić ją na taką, w której najmniejsza zębatka ma 11 ząbków. Ilość zębatek (rzędów) też musi się zgadzać. Jeśli to koło na wolnobieg, to licz się z jego wymianą. Bardzo szybka jazda to dla Ciebie ile km/h? Jazda za ciężarówkami nie jest zbyt bezpieczna.
masabitumiczna Napisano 11 Maja 2015 Autor Napisano 11 Maja 2015 Staram się jeździć z głową, a juz na pewno z dala od tirów. Uwielbiam trasy gdzie jest płasko lub minimalnie z górki, ale jeźdzę też wysokie góry. Jestem niedzielnym rowerzystą więc nie jestem bardzo wymagający, ani nie jeźdzę mocno i super szybko. Na prostej to przy 40km/h bym chciał kręcić nogami w miarę spokojnie. Może inaczej - nie spokojnie, ale nie na pewno nie na granicy gdzie już nie nadążam z obrotami, chociaż nie czuję oporu. Z gór kiedyś jechałem 70km/h, ale to taka skrajność - tam kręcenie nogami nie miało sensu, bo to bardziej swobodny zjazd. Dodałem jedno zbliżenie zębatek z tyłu roweru. Jeśli to rzeczywiście wolnobieg to sama zmiana zębatki z przodu da zauważalną zmianę? Czytałem, że są większe zębatki, ale nie mogę nigdzie znaleźć.
Ychu Napisano 12 Maja 2015 Napisano 12 Maja 2015 Nie ma nigdzie na niej napisu co to za jedna? Jeśli nie to policz koronki na najmniejszym biegu i już wiesz co to jest.