Skocz do zawartości

[napęd] Model kasety i wymiana

Globetrotter

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, postanowiłem wymienić napęd. Zakupiłem na Allegro kasete 9rz "Deore". Mam pytanie, bo nie widzę na niej rzadnych oznaczeń "Deore", czy pomoglibyście mi stwierdzić, czy jest to Deore ? zależy mi bo mam czas na reklamacje.

Kolejne pytanie, czy jak wymieniam łańcuch i kasete, a chwilowo muszę się wstrzymać z wymianą blatów (nie są w złej kondycji), bardzo ucierpi na tym łańcuch ?

Pozdrawiam

post-164681-0-41452400-1430467004_thumb.jpg

post-164681-0-08315100-1430467354_thumb.jpg

Napisano

Rozumiem, zdjęcia blatów dołącze po powrocie z pracy. Nasówa mi sie kolejne pytanie, bo w świecie rowerowym jestem amatorem. Czy moge znaleźć gdzieś rozpisane oznaczenia grup ? bo np. skoro CS-HG50 to Deore, to czemu np. tutaj CS-HG50 to Alivio ?

http://rowertour.com/shimano-cs-hg50-alivio-kaseta-10rz-mtb-11-36-dyna-sys.html

Proszę o wyrozumiałość i dziękuje :)

• Mod Team
Napisano

Widzisz, bo to skomplikowane dla przeciętnego kowalskiego. Deore weszło dawno temu zastępując STXa z kasetą HG50-9, Należy mocno podkreślić ze deore od zawsze miało 9 rzędów.

A modeli kaset jest wiele. HG 30, 40, 50 i sa one 8 rzędowe, 31, 41, 51, również ale są dużo nowsze, hg20 jest 9 rzędowe niedawno wprowadzone itd ... nie da sie tego jednym prostym zdaniem wyjaśnić :P

Oczywiście nie wyszedłem poza deore ... teraz sie wszystko miesza na skutek ewolucji. ALivio dluuuugo było 8 redowe i nagle dostało 9 rzędów ... podobnie z acerą ... musisz sobie sam to prześledzić.

Napisano

W sumie wszystko jasne, HG50-9 było Deore, wystarczy pamiętać:)

Jeszcze jedno, czy przerzutki mają wpływa na napęd czy kasete ? tylną mam XT, przednia Deore, kasete i łańcuch Deore. Korba Alivio Octalink. Iść w kierunku XT czy Deore ?

Napisano

Zarówno korbie, kasecie czy łańcuchowi jest obojętne z czym pracują. Mogą być zmieniarki Alivio i równie dobrze XTR.