Globetrotter Napisano 1 Maja 2015 Napisano 1 Maja 2015 Witam, postanowiłem wymienić napęd. Zakupiłem na Allegro kasete 9rz "Deore". Mam pytanie, bo nie widzę na niej rzadnych oznaczeń "Deore", czy pomoglibyście mi stwierdzić, czy jest to Deore ? zależy mi bo mam czas na reklamacje. Kolejne pytanie, czy jak wymieniam łańcuch i kasete, a chwilowo muszę się wstrzymać z wymianą blatów (nie są w złej kondycji), bardzo ucierpi na tym łańcuch ? Pozdrawiam
qjarq123 Napisano 1 Maja 2015 Napisano 1 Maja 2015 CS HG 50, czyli Deore. Może jakieś zdjęcia blatów? Jak są w porządku to będzie dobrze.
beskid Napisano 1 Maja 2015 Napisano 1 Maja 2015 Przecież stoi jak byk na nakrętce HG50 9. Jak zęby w korbie nie są bardzo mocno zniszczone to nic mu nie będzie.
Globetrotter Napisano 1 Maja 2015 Autor Napisano 1 Maja 2015 Rozumiem, zdjęcia blatów dołącze po powrocie z pracy. Nasówa mi sie kolejne pytanie, bo w świecie rowerowym jestem amatorem. Czy moge znaleźć gdzieś rozpisane oznaczenia grup ? bo np. skoro CS-HG50 to Deore, to czemu np. tutaj CS-HG50 to Alivio ? http://rowertour.com/shimano-cs-hg50-alivio-kaseta-10rz-mtb-11-36-dyna-sys.html Proszę o wyrozumiałość i dziękuje
Mod Team Puklus Napisano 1 Maja 2015 Mod Team Napisano 1 Maja 2015 Widzisz, bo to skomplikowane dla przeciętnego kowalskiego. Deore weszło dawno temu zastępując STXa z kasetą HG50-9, Należy mocno podkreślić ze deore od zawsze miało 9 rzędów. A modeli kaset jest wiele. HG 30, 40, 50 i sa one 8 rzędowe, 31, 41, 51, również ale są dużo nowsze, hg20 jest 9 rzędowe niedawno wprowadzone itd ... nie da sie tego jednym prostym zdaniem wyjaśnić Oczywiście nie wyszedłem poza deore ... teraz sie wszystko miesza na skutek ewolucji. ALivio dluuuugo było 8 redowe i nagle dostało 9 rzędów ... podobnie z acerą ... musisz sobie sam to prześledzić.