Skocz do zawartości

[Napędy] Prównanie napędów 3x7 i 2x10. Pytanie.


MrZigrin

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Planuje zakup nowego roweru. Mam jednak sporo wątpliwości co do napędu który jest w nim użyty.

Obecnie jeżdżę w systemie 3x7 a mam zamiar przesiąść się na 2x10.

Nie jestem pewien jakie są rozmary zębatek w moim obecnym rowerze dlatego posłużę się do porówania danymi z systemu 3x10.

Przykładowy napęd 3x10 ma trzy zębatki w rozmiarach 44/32/22 natomiast w wypadku 2x10 36/22.

Jadąc na moim obecnym rowerze po szosie mam wrażenie że przydałaby się większa zębatka z przodu. Nie jest to szczególnie uciążliwe zdążyłem się do tego przyzwyczaić. Jednak obawiam się że po zmianie roweru w momencie gdy zabraknie największej przedniej zębatki stanie się to bardziej odczuwalne. Po cichu liczę że dodatkowa mała zębatka i zmiana rozmiaru koła z 26 cali na 29 pozwoli zachować status quo.

Jak to wygląda w praktyce?

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Napisano

Porównanie napędów 3x7 do 2x10 jest nie możliwe. 

 

3x7 to przeżytek technologiczno - kulturyowy, stary napęd,  a 2x10 w miarę nowy, inny osprzęt, rozpiętość przełożeń itd... 

 

Sam miałem wątpliwości przy zmianie w tym roku z 26 na 29 " z napędu 3x9 na 2x10. 

 

Teraz jestem pewny... opłacało się. 

 

Przy blacie 36/22  z tyłu 11/36   zupełnie mi to wystarcza. Jak noga podaje to 36 przód na 11 tył spokojnie można utrzymywać prędkości w granicach 35 km/h.  Nie ma takiego mieszania. Bałem się 1x11 ale teraz nie mam wątpliwości, że spokojnie można na tym nieźle zap....., nawet przy średnio- zaawansowanej "nodze". 

 Życzę tobie i sobie takiej siły aby to wykorzystać w 100%. 

 

A jak chcesz jeździć szybciej to trzeba przesiąść się na szosę

 

Napisano

Dzięki za odpowiedź. Moja masa uniemożliwia mi raczej korzystanie z roweru szosowego.

Dopiero teraz zauważyłem artykuł na temat kadencji i raczej w tym tkwi mój problem. Będzie trzeba na nowo uczyć się pedałować. By nie zakładać drugiego wątku. Można się tego nauczyć bez SPD?

Napisano

To ile ważysz, 200kg? Do szybkiej jazdy po szosie to właśnie rower szosowy czy fitness, nie MTB. Zaraz się pewnie zacznie kombinowanie "a jakie cieńsze opony? może slicki?" itp, itd.

A jak już się strasznie upierasz przy takim typie roweru to przecież ani nie musisz brać korby 2-rzędowej ani 2-rzędowej z takimi konkretnie tarczami. Są np. 40/28T.

Napisano

Mam koło 130 kg. Nie mam zamiaru jeździć tylko po szosie. W okolicy mam sporo lasów piachu i górek i to tam głównie jeżdżę. Nazwa pobliskiej dzielnicy "Piaski" nie wzięła się z nikąd. Rower mam już w zasadzie wybrany i pytanie było czysto techniczne. Dzięki za wiadomość odnośnie innego możliwego rozmiaru tarcz.

Napisano

Witam.

Planuje zakup nowego roweru. Mam jednak sporo wątpliwości co do napędu który jest w nim użyty.

Obecnie jeżdżę w systemie 3x7 a mam zamiar przesiąść się na 2x10.

Nie jestem pewien jakie są rozmary zębatek w moim obecnym rowerze dlatego posłużę się do porówania danymi z systemu 3x10.

Przykładowy napęd 3x10 ma trzy zębatki w rozmiarach 44/32/22 natomiast w wypadku 2x10 36/22.

Jadąc na moim obecnym rowerze po szosie mam wrażenie że przydałaby się większa zębatka z przodu. Nie jest to szczególnie uciążliwe zdążyłem się do tego przyzwyczaić. Jednak obawiam się że po zmianie roweru w momencie gdy zabraknie największej przedniej zębatki stanie się to bardziej odczuwalne. Po cichu liczę że dodatkowa mała zębatka i zmiana rozmiaru koła z 26 cali na 29 pozwoli zachować status quo.

Jak to wygląda w praktyce?

Z góry dziękuję za odpowiedź.

 

Ale jakie konkretnie masz teraz przełożenie w napędzie 3X7 - 44/14 ?  ( przyjmuje się, że różnica między kołem 29" a 26" to 4 zęby na korbie) przy korbie 36 i kasecie 11 i tak masz większe przełożenie .

 

Napisano

Z tego co jest napisane w internecie mam korbę SR Suntour CW9-XCC przełożenia które są podane w jej specyfikacji to 42/32/22T. Natomiast wolnobieg to Shimano MF-TZ21 z przełożeniami 14-28T.

 

Planuje nabyć rower z korbą: Race Face Ride, 36/22 I kasetą:Shimano HG50 11-36, 10-rzędową.

Napisano

No to sobie policz   42 / 14 = 3 , jeden obrót korby to 3 obroty koła 26" .

a teraz                    36 / 11 = 3.27, jednak przy kole 29" to taj jak - 40 / 11 = 3,63, czyli jeden obrót korby to 3,63 obrotu koła 26".

Jasne ?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...