Skocz do zawartości

[przebudowa crossa/budowa od zera] Co lepsze w moim przypadku?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Od pewnego czasu rozglądam się za rowerem typu All Terrain (potrzebuje szybkiego i lekkiego miejsko/lekko terenowego).

 

Mogę kupić przełaj/fitness/hybrydę albo przerabić to co mam i mogę.

 

Mianowicie:

 

1. Posiadam Centurion Cross Line w wersji sprzed kilku lat, dziś już nie widzę go w ofercie. Wszystko pięknie chodzi, aczkolwiek drażni mnie jego waga (ok.17kg). Chcę coś lżejszego, czy po prostu coś nowszego.

Wymyśliłem że go odchudzę, czyli zmienię widelec na sztywny (karbon lub alu), zmienię mostek, zmienię kierownicę na prostą ale lekką, bądź barana - wtedy zmieniłbym chyba cały napęd na np. nową Sorę albo wyżej. Do tego może z czasem nowe, lżejsze koła. Gdybym wylądował w okolicach 13kg - byłoby ok.

 

2. Oczywiście mogę pójść do sklepu i wyjść z jakimś Specem Cruxem ale:

 

Są na Alle oferty ram z widłami, np:

http://allegro.pl/cube-cross-race-widelec-cube-cls-rama-przelaj-56-i5232164082.html

 

Pytanie brzmi:

Składać czy przerabiać?

Nie znam się, kupiłbym i w jednym i drugim przypadku to co mi ludzie poradzą. Składałby mi to ktoś w warsztacie gdzies przy sklepie.

Plusy składania takie, że oprócz satysfakcji, mam to co chcę. Cenowo nie mam pojęcia jak w porównaniu do gotowych rowerów na rynku. Chciałbym zamknąć budżet w okolicach 4kzl. Teoretycznie kilka rzeczy mógłbym przeszczepić z crossa, aczkolwiek nie wiem czy nie zostawiłbym go w całości na jakieś inne okazje. Po założeniu grubszych kapci, nawet w trudniejszym terenie daje rade (wg moich standardów).

 

Co do przeróbki: plusy widzę takie, że dużo mniejsze koszta, mniej zamieszania. 

Minusy: ew. komplikacje spowodowane zmianą geometrii i co się z tym wiąże obniżenie sylwetki, obniżenie suportu (zahaczanie pedałami przy skrętach??) Coś jeszcze?

 

I w jednym i w drugim przypadku chcę V-ki. Tarcz nie chcę.

 

Generalnie jeżdżę po mieście do pracy i po pracy. Do tego czasem za miasto po lesie/polu. Na szosę mam szosę. Zaden wyczyn, wszystko amatorsko, w sumie 3-4 tys rocznie. Oprócz szosy chcę mieć własnie taki rower do wszystkiego - szybki, lekki, sprytny...

 

Co myślicie?

Z góry dzięki za odpowiedzi

 

Andrzej M

 

Edytowane przez andrzejmakal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro oczekujesz szybkiego lekkiego roweru, to z koncepcją cross zbyt wiele nie zawalczysz. Odpowiedź brzmi - składać. Inwestowanie w obecny rower nie ma sensu, gdyż znaczne obniżenie jego wagi odbędzie się sporym kosztem. Zbudowanie roweru od zera na bazie zaproponowanej przez Ciebie ramy prawdopodobnie będzie to koszt około 3500 PLN (strzelam) na osprzęcie Sora. Ramę masz przełajową, więc w razie potrzeby szersza opona wejdzie. Na jej bazie powinieneś bez problemu osiągnąć wagę około 10kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki.

Osprzęt Sora rozumiem. A co z kołami?

 

Poza tym, żeby dobrze się rozumieć: chcę coś szybszego, ale przecież nie do ścigania. Chce sobie troche ulżyć, choćby w momencie gdy zarzucam rower na dach. O podjazdach nie wspomnę:-) Ale generalnie nazwijmy to: ambitna rekreacja:-)

 

Ta rama Cuba to też tylko przykład, może być coś innego. Wiem że są rzeczy typu CX One, pewnie jeszcze inne... Problem w tym że się nie znam i ciężko mi ocenić "opłacalność" czy "atrakcyjność" jednego czy drugiego czy trzeciego (kupno nowego roweru) rozwiązania.

 

 

Proponujcie, bo się troche podpaliłem do składania:-)

 

Z drugiej strony za 4kzł mam np. takiego Canyona:

https://www.canyon.com/pl/roadbikes/bike.html?b=3626

 

Jest sens się napinać???

 

Dzięki

Edytowane przez andrzejmakal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym to ja miał kupować, to brałbym CX One ze względu na tarcze, ale to moje preferencje. Powiem Ci jaka jest różnica. Na co dzień jeżdżę rowerem o masie około 20 kg. Gdy przesiadam się na mój fitness, który waży właśnie w granicach 10kg, to średnia prędkość wzrasta mi o 5-8 km/h. Tak więc jest o co się bić.

W zeszłym roku dywagowałem sam ze sobą nad składaniem przełajowca na chińskim karbonie. Tego akurat się nie opłaca robić, bo zysk jest tylko wtedy, gdy uda się uniknąć cła. Generalnie złożenie roweru wychodzi mniej więcej tyle co w sklepie, czy nawet drożej, ale masz pełną swobodę doboru komponentów. Na polskim rynku wybór ram przełajowych nie jest szczególnie duży, a i w samych rowerach też nie można przebierać jak w ulęgałkach.

 

Co do kół. Piasty szosowe Novatec, dobra cena, dobra jakość. http://allegro.pl/kola-28-alexrims-race32-novatec-a171-f192-8-9-10s-i5232336915.html

 

Przy cenie Canyona - nie ma sensu bawić się w składankę... Rower zacny. Najbliższy konkurent to chyba Planet X XLS za 1300 GBP - full karbon i hydraulika (lub XLS na Apex bez hydrauliki za 999 GBP).

 

 

Edytowane przez mklos1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to biorąc pod uwagę że ja nie mam jakichś wielkich zachcianek sprzętowych, i że i tak obracałbym się wokół Sory Tiagry czy Deore - wychodzi na to że lepiej kupić coś poskładane ładnie...?

 

A że jest o co się bić jeśli chodzi o wagę - nie wiątpię:-)

 

Czy te koła co podałeś mogę sobie bezkarnie wstawić do starego crossa (mam tam 700C)? Jak mniemam bedę znacząco lżejsze od tych co siedzą...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica pomiędzy Sora i 105 jest spora. Różnica w cenie złożenia i sklepu będzie mniej niż 1000 PLN. Przy takim układzie lepiej opłaca się dołożyć.


 

 

Czy te koła co podałeś mogę sobie bezkarnie wstawić do starego crossa (mam tam 700C)? Jak mniemam bedę znacząco lżejsze od tych co siedzą...

 

Ile masz biegów w swoim?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...