Skocz do zawartości

[strzał/trzask] przy pedałowaniu


WaterBird

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dzwięk dochodzi z okolicy mechanizmu zapadkowego.

 

Niedokręcone siodełko - odpada (co ma siodełko do trzaskania ?)

niedokręcone, albo źle złożone pedały - odpada

nienasmarowana sztyca - odpada

 

niedokręcony suport - możliwe

Napisano
Masz dwa rózne "złe dźwięki" jeden to najpewniej suche gwinty pedałów, drugi to brudna i sucha sztyca lub jarzmo siodła.

 

Mi chodzi najbardziej o dzwięk z filmiku z 1 sek na 2 sek i z 9 sek na 10 sek. Reszta dzwięków nie gra roli nie przeszkadzają mi. Najgorsze są te trzaski. A co śmieszne dzieje się to po jakimś czasie dzisiaj wsiadłem na rower i nic ale jak już zajade z 15km zaczyna się tuczek.

Napisano

Niedawno wybrałem się na wycieczkę rowerem nie używanym w sezonie zimowym i trzeszczy. Poprawiam suport, nic, poprawiam sztycę nic i zostaje siodełko, które rzeczywiście się poluzowało. Od samego początku stawiałem na siodełko, ale myślę sobie, gdzie tam musiałem dokręcić.

Jak jechałem, to za każdym obrotem trzask, trzeszczenie - bardzo bolące dla ucha. Oczywiście jadąc na pedałach nic nie trzeszczało. W rowerze w nienagannym stanie korba XT, z małym przebiegiem pedały spd XT, suport, więc nic nie pozostało poza sztycą i siodłem.

Napisano
Oczywiście jadąc na pedałach nic nie trzeszczało.

 

Ja nie siedząc na siodełku pedałując na stojąco słyszałem ten sam trzask. Więc 100% nie siodło. Więc prawdopodobnie sztyca :(

 

Dałem do serwisu przed chwilą. Zobaczymy co naprawią i za jaką kwotę...

Napisano

Ja miałem podobne stuki. Kupiłem ściagacz do korb i już miałem kupować klucz do suportu ale po zdjęciu i założeniu korb oraz po zdjęciu, nasmarowaniu gwintów i założeniu pedałów jest cisza. U ciebie stawiałbym na suport. Albo poluzowany albo do wymiany (ile km ma rower?) :)

Napisano

Niestety przy takiej cenie roweru jakość materiałów może być taka, że nawet po dokręceniu wszystkiego będą trzaski. To, że rower jest nowy nie oznacza, że w fabryce został dobrze skręcony a tańsze rowery to jużna pewno nie. Tak naprawdę to radzę sprawdzić i dokręcić wszystko czyli kierownicę, korbę, pedały, siodełko, sztycę dobrze wyjąć i wytrzeć rurę w środku, skręcić porządnie. Po odgłosach wydaje się, że to siodełko ale jeżeli masz możłiwość sprawdź na innych pedałach, bo fabryczne pedały są badziewne.

Napisano

otóż sztyca może naprawdę nieźle trzaskać, bo sam tego doświadczyłem. nasmarowałem nową sztycę przed włożeniem w ramę smarem przeciw zapiekaniu, tak samo nasmarowałem zacisk i na pierwszej jeździe po kilkunastu kilometrach zaczęło tak strzelać że myślałem że szału dostanę. po powrocie próbowałem to odkrecać, dokręcać słabiej, mocniej i żadnej poprawy. wytarłem więc w końcu wszystko do sucha, złożyłem i teraz cisza jak makiem zasiał...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...