JOYFUL Napisano 14 Kwietnia 2015 Napisano 14 Kwietnia 2015 Witam, Zastanawiam się nad używanym hardtailu, na kołach 26 cali chociaż niekoniecznie (full jest moim marzeniem ale miasto mnie trochę od niego odpędza). Do oka wpadły mi tytułowe 2 modele. Oczywiście wszelkie inne propozycje mile widziane oprócz authora i meridy:). Miałem wiele myśli, składać rower(rama, amor i koła) bo napęd z hamulcami mam nowy. Myślałem nawet nad chińskim carbonem ale jakoś po wielu aukcjach popsutych (firmowych) ram stwierdziłem, że nie stać mnie na jednorazowy upadek i waga akurat w u mnie będzie bardziej lansem niż walką o sekundy. Postanowiłem kupić używany rower i na tych modelach się skupiłem. GTC ładniejszy z wyglądu jednak mimo carbonu cięższy, rozumiem że chodzi tu o wstawki w ramie tytanowe czy aluminiowe? Co do osprzętu to widzę, że są podobne - jedynie amory się różnią w GTC REBA a w RX FOX 32. Niestety nie mam czasu na szukanie i porównywanie a bardzo to lubie. Znalazłem chwilę by zapytać o rady. Mój wzrost to 176cm wzrostu, waga 82kg i celuję w ramę 18 cali ale 100% pewności nie mam. Obecnie jeżdże na Giancie Terrago i wciśniętej za młodu ramie 21", dlatego nie wiem jak się jeździ na mniejszej i czy ona mi spasuje. PS. mimo iż nie chciałem carbonu ten gtc mnie kusi, panowie co zyskam a co stracę? pozdrawiam
rzezniol Napisano 14 Kwietnia 2015 Napisano 14 Kwietnia 2015 Co my ci mamy powiedzieć skoro znamy tylko nazwy modeli i różnicę w modelu amortyzatora ... Żeby cokolwiek powiedzieć to najlepiej jak pokażesz oferty miedzy którymi się wahasz ... Waga poszczególnych rowerów to różnica najprawdopodobniej w wadze elementów składowych a nie ramy ... Amortyzator ... Reba ... bo jest łatwiejsza w serwisie i póki cą części do niej są bez problemu dostępne ... a skoro to rower używany to nie wykluczone że wideł będzie na dzień dobry potrzebował serwisu. Pozdrawiam
JOYFUL Napisano 14 Kwietnia 2015 Autor Napisano 14 Kwietnia 2015 Przedstawiam opisywane modele w takim razie: http://www.bikekatalog.pl/2010/rowery/832/Cube%20Reaction%20Gtc%20Pro/ http://www.bikekatalog.pl/2010/rowery/834/Cube%20Reaction%20Rx/
rzezniol Napisano 15 Kwietnia 2015 Napisano 15 Kwietnia 2015 Chyba nie do końca skumałeś ... Chcesz kupić używany ... rower używany jak to zazwyczaj bywa jest używany (!) tak wiem ameryki nie odkrywam ale ... Rower używany ma jakiś stan ... dobry, bardzo dobry, kiepski i w tej klasie sprzętu bardzo często po jakimś czasie nie ma specyfikacji fabrycznej bo użytkownik go dostosował do swoich potrzeb, zmodernizował bo miał kaprys i tak dalej ... Tak więc domniemałem że masz na oku 2 konkretne sztuki używane ... a przedstawiasz specyfikację fabryczną. Wychodzi na to ze wymyśliłeś sobie używany rower i liczysz na to że trafisz na rynku wtórnym oba w stanie idealnym w fabrycznej specyfikacji w twoim rozmiarze w kwocie do 3,5 kzł i będziesz miedzy nimi wybierał ... To najprawdopodobniej a nawet na 100% ci się nie uda ! O specyfikacjach fabrycznych można powiedzieć tyle że GTC ma odrobinę gorszy napęd ... Reba ze względu na serwis i karbon, który potencjalnie jest lepszą bazą do budowy lekkiego roweru a przy okazji inna praca ramy to moim zdaniem plusy dodatnie . Rama Al jest w teorii bardziej odporna na uszkodzenie w razie potencjalnej gleby ... Fox i Reba to widły jakościowo porównywalne ... różnią się pracą. Tylko że debatujemy w sferze całkowitej abstrakcji bo możesz takiego roweru na rynku nie znaleźć. Zauważ że RX z Rudy na starcie to 4k zł a ten GTC z Wa-wy za 3,5k nie ma hamulców . Pozdro
JOYFUL Napisano 15 Kwietnia 2015 Autor Napisano 15 Kwietnia 2015 Dzięki za odpowiedź, właśnie te na allegro i olx posiadają niemal identyczne specyfikacje. Ze starego roweru moge włożyć manetki XT, kasete SLX, korbe deore jak bedzie potrzeba i hamulce ZEE m640. Tak więc jeżeli chodzi o tamtą aukcję to hamulce sobie dołoże a jeżeli o rowerek z Rudy to negocjacja na wstępie spoczęła na 3500 więc jest dylemat. Jeszcze zastanawiam się czy nie kupić ramy http://allegro.pl/cube-reaction-hpa-2013-rama-alu-mtb-18c-46cm-k26-i5254236471.html i do tego amor + koła, jeszcze nie wiem czy nowe czy używki. Resztę przełożyłbym ze starego roweru. pozdrawiam
rzezniol Napisano 15 Kwietnia 2015 Napisano 15 Kwietnia 2015 A ja bym wziął tą kasę co masz teraz ... sprzedał wszystko co zostało ze starego roweru ( a wydaje się z opisu że są to całkiem przyzwoite rzeczy) i poszedł w duże koło ... Np. taki Grand Canyon AL 6,9 ... z przesyłką jakieś 4350 z groszami Waży już przyzwoicie bo poniżej 12 kg z pedałami ... W napędzie mieszanka XT/SLX /Deore i Reba na widłach ... Powiem szczerze nie kupiłbym używanego na kołach 26` za takie pieniądze ... Jak koleś tego RX`a sprzeda za 3,5 k to będzie popierdzielał na kolanach do Cze-wy ze szczęścia Ja swojego Reactiona na SID`zie i kompletnym SLX`ie opierdzieliłem w okolicach 2,3k tak więc te 3,5k to żadna okazja Zastanawiałbym się nad małym kołem jakby był w okolicy 2700 - 2800. 26`stki będą taniały i będzie je coraz trudniej sprzedać ... No ale z dwojga złego na małym kole bierz rower na węglu. Pozdro P.S. Mojego Reactiona kupił koleś z Rudy Śl.
JOYFUL Napisano 16 Kwietnia 2015 Autor Napisano 16 Kwietnia 2015 Nad tym Canyonem się zastanawiam i nie wiem nawet czy mnie nie przekonałeś. Jednak zastanawia mnie jedna rzecz bo pisali ludziska, że geometria tej ramy nie jest do końca sportowa i polecali AL SLX, ale cena o 1200zł więcej. Czy tak naprawdę jest bo nie znam się kompletnie na geometrii...
rzezniol Napisano 17 Kwietnia 2015 Napisano 17 Kwietnia 2015 Nie demonizowałbym "geometrii sportowej" jako czynnik koniecznie potrzebny do osiągnięcia wyników . Mam znajomego któremu ta mniej sportowa geometria mimo wszystko pozwala na GC AL bez SLX wskakiwać na pudło w swojej kategorii wiekowej ... Owszem miedzy AL a SLX Al jest różnica w geometrii ale nie są to takie różnice, które skreślają ten rower jako nadający się do startów w amatorskich zawodach... Wymiar, na który większość spoglądają żeby określić czy rama jest czy nie jest sportowa czyli długość górnej rury w rozmiarze M oba rowery maja taki sam . AL możne być odrobinę mniej zwrotny bo ma dłuższe rurki "łańcuchowe" , baza kół jest niemal identyczna i jest minimalnie inny kąt rury podsiodłowej. Finalnie i tak najważniejszy jest przekrok żeby kolokwialnie nie obić se jajec ... Natomiast istotnymi elementami, które robią ramę SLX AL lepszą to sztywna oś z tyłu oraz rura podsiodłowa Maximus z montowaniem przedniej przerzutki w systemie Direct Mount. Na te elementy idzie spora część różnicy w cenie tych rowerów ... do tego trochę lepsze hamulce , koła ... czy Fox 32 Float CDT jest lepszy czy gorszy od Reby RL nie podejmę się oceniać. Tak SLX AL to lepszy rower który jest bardziej "sportowy", zawsze twierdzę żeby kupować rower najlepszy na jaki się ma kasę ... Pomijając różnicę miedzy SLX AL a AL wiem jedno ... kół 26 już bym nie kupił za takie pieniądze. Pozdro
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.