Tednick Napisano 10 Kwietnia 2015 Napisano 10 Kwietnia 2015 Witam . Jestem nowy na forum , chciałbym tutaj się dowiedzieć jakie koszty naprawy mnie czekają , oraz czy warto robić ten rower, zaraz dorzucę zdj , ale krótko to opiszę . Rower zakupiłem w zeszłym roku , okazało się że jest jednak kiepsko , wyglądał optycznie bardzo dobrze , jak nówka , ale okazało się że cały napęd jest do wymiany, ten od którego kupiłem , nie znał się na rowerach , sam kupił w internecie , nie widział że blat ma już praktycznie brak ząbków i podczas jazdy doszło do wypadku , aparat wkręcił mu się w szprychy . Przez to rower jest jeszcze w gorszym stanie technicznym. Co ja zrobiłem : -Wymieniłem kasetę -Wymieniłem blat , łańcuch, kupiłem aparat, udało mi się dorwać , dodam że osprzęt w tym rowerze to Shimanorx100 Co jest do zrobienia : - Założenie linki od biegów , wyregulowanie - Wymiana tylniego koła bo lekko bije , a nie opłaci się chyba prostować - Nie wiem czy prawa klamkomanetka nie jest uszkodzona , co może wiązać się z kosztami dodatkowymi , - i sprawa najgorsza , tylni widelec przy aparacie po tym wypadku jest lekko zgięty i koło jest krzywo osadzone , i to wszystko w ogóle się nie zgrywa . Proszę o jakieś porady itd , czy warto to naprawiać , bo rower wizualnie prezentuje się doskonale , lakier perfect, hamulce tak samo , oponki nowe , sezon się praktycznie zaczyna a ja ostałem się bez roweru, stary romet, umarł Dodaje kilka fotek : http://zapodaj.net/00614d56a0af9.jpg.html http://zapodaj.net/19240f050f324.jpg.html http://zapodaj.net/fc8f41561456d.jpg.html http://zapodaj.net/6d7bd68c3b755.jpg.html http://zapodaj.net/c5cae4208583f.jpg.html Jutro dodam więcej zdjęć
Garlock Napisano 10 Kwietnia 2015 Napisano 10 Kwietnia 2015 Gwoli ścisłosci: 1. Ten "aparat" to się nazywa przerzutka (w tym przypadku konkretnie tylna, bo masz jeszcze przednią) 2. Nie masz kasety tylko wolnobieg MF-TZ 20 Co do remontu to: - Założenie linki od biegów , wyregulowanie: koszt linek nierdzewnych + pancerzy + końcówek to ok 20 zł. Jak zalożysz linki ocynkowane to może się nawet w 10 zł zmieścisz. Z narzędzi przydałyby sie cążki do cięcia pancerzy i linek. Ale jak masz dobre cążki elektromonterskie to mozesz spróbować powalczyć. Albo zamówić pancerze docięte na wymiar. - Wymiana tylniego koła bo lekko bije , a nie opłaci się chyba prostować: jak lekko bije to jak najbardziej opłaca się wycentrować. Klucz do szprych kosztuje kilka złotych. Chyba że jest pogięte jak chińskie 28. - Nie wiem czy prawa klamkomanetka nie jest uszkodzona , co może wiązać się z kosztami dodatkowym: jak jest uszkodzona to masz kłopot. Praktycznie chyba będziesz musiał szukac innej. Rozebranie i zlozenie klamkomanetki szosowej nie jest takie proste i brak jest części zamiennych. Ale o tym czy jest uszkodzona przekonasz sie dopiero jak wszystko zlożysz i wyregulujesz. Bo w takim stanie jak na zdjęciu niewiele sprawdzisz. - i sprawa najgorsza , tylni widelec przy aparacie po tym wypadku jest lekko zgięty i koło jest krzywo osadzone , i to wszystko w ogóle się nie zgrywa: to jest chyba stalowa rama i jeśli nic nie popękało to hak przerzutki zwykle da się wyprostować. Ja bym remontował
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.