Skocz do zawartości

[Sensor kadencji] Montaż sensoru kadencji Sigma STS


Crossowiec

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam serdecznie.

 

Od niedawna posiadam licznik bezprzewodowy Sigmy z licznikiem kadencji. Mam kilka wątpliwości co do montażu sensorów.

 

Mianowicie we wszystkich możliwych poradnikach mówi się, że sensor kadencji ma być na rurze, a nie pod rurą. Tak jak tutaj:

 

Sigma-Sport-ROX-8-0-czujnik-2.jpg

 

Moje pytanie brzmi: dlaczego nie daje się tego czujnika pod rurą? Wydaje mi się to bardziej bezpieczne rozwiązanie ze względu na możliwość uderzenia tego sensora butem.

 

Tak samo sensor prędkości - dlaczego poleca się montować go z prawej strony (pod wiatr)? Czy nie lepiej byłoby dać go z lewej strony? Tak mi podpowiada logika i chęć dbania o ten sprzęt.

 

Pozdrawiam i dziękuję za merytoryczne wypowiedzi! :)

Napisano

Czujnika kadencji nie zahaczysz ani nie uderzysz butem, jest tak ustawiony po montażu, że nie ma takiej możliwości. W Sigmie łatwo jest zgubić sam licznik, reszta trzyma się dosyć pancernie, takie są przynajmniej moje doświadczenia z tym sprzętem

Napisano

Dzięki za odpowiedź. To nie mój pierwszy licznik tej firmy, jednak pierwszy STS. Zawsze byłem zadowolony i nie miałem żadnych problemów/awarii. Licznika nigdy nie zgubiłem i moim zdaniem to patent z wkręcaniem licznika do podstawki jest dość solidny, zawsze podobało mi się to rozwiązanie. Na poprzednim liczniku zrobiłem ok. 15 000 km i wszystko nadal działa.

 

Doczytałem się, że sensory muszą być zamontowane tak a nie inaczej, ponieważ transmitują sygnał w konkretnym kierunku... Czy to prawda i czy to jest własnie ten powód dla którego nie można kombinować i niczego odwracać?

 

Przerzutka również może zostać o coś zniszczona :) "pod wiatr" to tylko taki związek frazeologiczny. Chodzi o to, aby własnie nie zahaczyć tego czymś.

Napisano

Czujnik prędkości  dlaczego na prawej "pod wiatr"

Bo jak nim zahaczysz w chaszczach i zawinie ci się w stronę koła to szprycha go "wyprostuje" ... a ta to go najpewniej urwiesz.

Drugi powód to po lewej masz tarczę hamulcową i szprychy są dalej od goleni, jest problem z "sięgnięciem" do magnesu.

 

Czujnik kadencji podobnie ... podbity od dołu przeleci przez korbę i się urwie ... a tak go "wyprostujesz"

Ponad to istotnym problemem jest kierunek promieniowania wiązki radiowej ... po obróceniu "do góry nogami" najpewniej licznik nie będzie widział czujnika.

 

Pozdrawiam

Napisano

Argument z "prostowaniem" do mnie przemawia :) Tarczy na szczęście nie mam więc nie mam problemów z sięganiem po obydwu stronach.

 

Dzięki za informacje, teraz już wszystko wiem!

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...