Skocz do zawartości

[1300-1700] MTB


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Z Tych to Kross Level A4 - ma całkiem niezły osprzęt i amortyzator Suntour XCR, który może nie jest szczytem marzeń, ale już jest amortyzatorem i pracuje. Przy Twojej piórkowej masie może być trochę drętwy, ale przynajmniej nie jest atrapą jak XCT. XCM, czy Gila....

 

A rama na pewno nie 21' tylko 19', no ostatecznie 20'... 21' byłaby w przypadku crossa, ale do technicznej jazdy MTB mniejsza jest lepsza.

Napisano

185 cm i 60 km chyba za znakiem drogowym się chowasz?:-)

przy takiej wadze XCR będzie za twardy....

 

po załącznikach wnioskuję że budżet jest max 2000zł

 

 

Napisano

No coś w tych granicach. Aktualnie mam Wheeler Pro 39 rama 19" i mam wrażenie małości, dodtkowo geometria ramy powoduje odrywanie się koła przy podjazdach. Rower jest podsterowny, przednio kolo zaczyna sunąć bokiem naet przy niedużych skrętach (ciężko zrobić jest powolną 8 z małym promieniem pedałując). Dlatego pomyślałem o zmianie.

 
Napisano

Dowcip polega na tym, że przy tym budżecie zmienisz rower na gorszy... Twój rower ma bardzo w porządku osprzęt.

 

Nie myślałeś o prostej wymianie mostka i/lub kierownicy na dłuższy i jej opuszczeniu? Twój rower może mieć po prostu krótką, rekreacyjną ramę i jeśli dodatkowo masz stosunkowo długie ręce to będzie kapota :bye2: Kupisz większa ramę, a jak okaże się za wysoka?

 

Ostatecznie jak lubisz się bawić mechanicznie to wymiana ramy?

Napisano

Rocznik 2009/2010 (niebieski :) Z roweru byłem zadowolny, jedyna wada to opony CST, z których druty wyłaziły i dziurawiły dętkę. Po wymianie spokój .

 

Może zmienię ten mostek na inny i zobacze, zawsze to taniej niż zakup roweru. Dobrze, że zapytałem, miałem wrażenie, że teraz rowery z Deore są jakieś drogie, porównując do 1600, ktore zapłaciłem za pro39. Jak ten u mnie zostanie to będę musiał dla siostry coś znaleźć, ale już tańsze. do 1500.

Napisano

Dłuższy mostek to najprostszy sposób na dociążenie przedniego koła i sztuczne wydłużenie roweru, ale trzeba uważać, żeby za dużo sterowności nie stracić. Sterowności i stabilności może za to dodać szersza kierownica.

 

Opuszczenie kierownicy też przesuwa nacisk na przednie koło. Mostek powinien być tak długi, żeby kierownica podczas jazdy zasłaniała oś koła. Do tego możesz dorzucić rogi, żeby na podjazdach móc jeszcze bardziej przenieść ciężar na przód.

 

Pole do popisu jest, a z Twojego opisu wynika właśnie, że masz nie do końca spasowany rower i siedzisz prawie tylko na tyle.

Napisano

Chyba trochę nieporozumienie się wkradło. Skoro koledzy mówią, że sprzęt do około 1700 nie będzie lepszy to spróbuję wymienić mostek, żeby przenieść środek ciężkości do przodu.

 

W pierwotnym zamyśle rower ten miał być przekazany dla siostry. Teraz będę musiał poszukać czegoś dla niej. Ona aktualnie ma takiego starego złoma.

Napisano

W przełaju

 

To też kiedyś był Grand City :teehee:

 

Ale do 1500 zł to już się coś znajdzie nowego bez problemu tylko czy siostra jeździ po lasach? Może lepszy byłby cross na większych kołach?

Napisano

Hmm, może nie za często jeździ po lasach, ale jak to baby potrafi dobrze przy grzmocić w krawężnik :D Dlatego może MTB na oponach np. Contintental Comfort 2.0?

Napisano

jak podniesie kuper z siodełka to nawet na szosówce nie złapie snejka :-)

ja bym podrasował oba rowery......

nawet gdybyś miła zmieniać ramy i napędy to spokojnie się wyrobisz.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...