Skocz do zawartości

[Hamulce] Zmiana hamulców w kross level a2 2014


PZ21

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Witam , 
 
Posiadał  rower kross level a2 z 2014 r. w którym chciałbym zacząć wymieniane osprzętu. Na pierwszy ogień chciałbym zmienić mu hamulce na hamulce   V-brake Digit 7 + dźwignie Speed Dial 7, komplet na dwa koła AVID + KLOCKI ABS-3CC AUTHOR . Koszt takiej zmiany to jest ponad 300 z. Co sądzicie  o takim zestawie ?  będzie to lepiej hamowało  niz hamulce Tektro które aktualnie  posiadam.  

Zastanawiałem się też  nad  hamulcami tarczowymi  ale tu do chodzi koszt wymiany piast w kołach - koszt takiej operacji to  ok 800 zł 

z góry dziękuje za  rady i porady 

pozdrawiam 

Piotr
 
Napisano

wyrzucona kasa w błoto. albo zostaw klamki i przejdź na dobre mechaniki (tym bardziej jesli masz klamkomanetki) (dobre mechaniki np avid bb5/7), albo zbieraj na hydrauliki. V Brejki zawsze beda v brejkami i najsensowniej jest zmienic same wkladki, np na czerwone i zmieniac same gumki.

Napisano

Jak dobrze sprawdziłem rozpiskę, masz klamki AVID FR-5 których bym nie zmieniał. Zmiana na tarcze, według mnie powinna wiązać się z inwestycją nie tylko w nowe piasty, a całe nowe koła/koło. Ja bym wymienił co najwyżej V-ke przednią i klocki przód i tył. 

Napisano
przejdź na dobre mechaniki

To dopiero kasa w błoto. Skoro i tak @@PZ21 miałby zmieniać koła (albo przynajmniej zaplatać je na nowej piaście), to o wiele sensowniej byłoby przesiąść się na hydrauliki. A skoro na tarcze przesiadać się nie ma zamiaru ze względu na koszty, to nie ma najmniejszego sensu doradzanie przesiadki na mechaniki.

 

@@PZ21, SD7 są chyba najlepszym możliwym wyborem jeśli chodzi o v-ki, ale w Twoim wypadku taka zmiana nie da zbyt wiele. Szczęki Tektro nie są złe, więc póki nie są zniszczone, to więcej da Ci zmiana samych klocków, choćby na wspomniane przez Ciebie Authory. Jak dużo jeździsz, to wybierz wersję z wymiennymi okładzinami (odpada regulacja po wymianie klocków). Do tego fabrycznie masz znakomite klamki Avid FR-5, które od SD7 są lżejsze, a różnią się tylko tym, że nie mają regulacji ilości ciągniętej linki.

Napisano

Czyli zostaje przy tych hamulcach które mam tylko zmienię sobie klocki i zbieram  na tarcze.

Czy  możecie  mi doradzić  w jakie hamulce tarczowe zainwestować? 

z góry dzięki 

Pozdrawiam, 

Piotr 

 

 

Napisano
PZ21 proszę pamiętaj, że ważny jest rodzaj mocowania tarczy z piastą. W zależności od tego, jakie mocowanie jest na piaście centerlock lub 6 śrub, dobiera się odpowiednią tarczę. Przy Twojej wadze, pokusił bym się na 180mm na przód i 160mm na tył.  

 

 

 
  • Mod Team
Napisano

Dopisz do inwestycji zmianę sterowania - klamkomanetki na złom, do kupienia manetki, klamki hamulca w zestawie(jeżeli kupisz komplet).

Napisano

 

 

klamkomanetki na złom, do kupienia manetki, klamki hamulca w zestawie(jeżeli kupisz komplet).
 

Chyba się pogubiłem, ponieważ zgodnie z rozpiską na stronie producenta, A2 z 2014 nie ma klamkomanetek, a wyposażony jest w cyt:
"- Manetki Shimano Acera M360, 8 biegów

 -Klamki hamulcowe Avid Fr 5"

 

PZ21 , czy masz klamkomanetki ? czy manetka +klamki hamulcowe ? 
Napisano

Dokładnie mam to : 

 

Manetki Shimano Acera M360, 8 biegów  -Klamki hamulcowe Avid Fr 5"
 

Panowie a by podsumować ten temat :  

Wybrałem  takie podzespoły :

1) Hamulce Shimano Deore BR M615 Hamulce tarczowe kpl. przód tył okładziny żywiczne  link 
2)Tarcza Tył Shimano SM RT64 Tarcza hamulcowa 160mm Deore SLX link
3)Tarcza  Przód  Shimano SM RT64 Tarcza hamulcowa 180mm Deore SLX Link
4)Piasta przód Center Lock Shimano Deore 2014 HB-M615 link
5)
Piasta tylna Deore FH-M615 CL czarna SHIMANO link

Czy odpowiednie  piasty  wybrałem do tej modyfikacji ?

 
Napisano

Ekspertem od zaplatania nie jestem, ale może pojawić się sytuacja że i szprychy będziesz musiał wymienić, ponieważ mogą okazać się, że są za krótkie/długie do nowych piast. Jak już by doszło do zmiany szprych, to szkoda by było stare obręcze zostawiać, a wstawić lżejsze pod tarcze. Łańcuszek inwestycji robi się coraz większy, ale zrobisz i będzie z głowy. 

Co do piast shimano, to poczytaj sobie na forum tematy shomano vs novatec. 

Hamulce OK. tarcze też. 

Napisano

Witam, 

Po czytałem trochę o tych piastach novatec  ja bym nawet je wziął ale są  dorsze od tych shimano . Na razie wezmę Shimano  za jakiś czas mozna je wymienić jak się będzie mieć więcej gotówki. A co do obręczy na razie zostają stare 

rgs,
Piotr  

Napisano

Weź tylko pod uwagę, że w momencie ewentualnego zakupu nowych piast idzie znowu problem zakupu szprych i zaplatania koła - czyli kwota znowu się zwieksza. Dlatego w tym przypadku lepiej wziąć lepsze piasty. 

Z drugiej strony ja przejeździłem chyba 2 sezony na piastach SLX nic przy nich nie robiąc. Wszystko zależy jak i ile będziesz jeździł a do tego jak będziesz dbał o sprzęt.

Napisano

Panowie , 

A czy ja będę musiał zastosować jakieś adaptery do montażu  zacisków ? Jeżeli tak to jakie mam zakupić ? 

z góry dziękuje  za pomoc. 

Pozdrawiam 

Piotr 

Napisano

Wybrane przez Ciebie zaciski są mocowane w rozstawie PM. 
Twój amortyzator jest mocowany w układzie PM (tak myślę), ale rama ma mocowanie ISO ( tak mi się wydaję), zatem powinieneś kupić adapter ISO->PM pod rozmiar tarczy 160mm. 

Podsyłam Ci temat, w którym jest podana różnica z PM i ISO, porównaj z swoim rowerem.

http://www.forumrowerowe.org/topic/151492-amortyzator-marzocchi-dirt-jam-pro/

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...