lisster Napisano 22 Lutego 2015 Napisano 22 Lutego 2015 Witam, Od pewnego czasu mój napęd dziwnie chrobocze przy przyspieszaniu, ewentualnie lekkim pedałowaniu, tak jakby na łańcuchu było sporo piachu. Przy równomiernym pedałowaniu praktycznie tego nie czuć. Zgrzytanie słychać również wyraźnie kiedy kręcę pedałami do tyłu. Kaseta: SHIMANO CS-HG20 9-SPEED Korba: SHIMANO FC-M371-S Łańcuch: SHIMANO HG-53 Przerzutka tył: SHIMANO Alivio Łańcuch dokładnie umyłem, naoliwiłem, problem jednak pozostał. Zmierzyłem wyciągnięcie łańcucha miarką bike hand, przy wartości 75 trzpień wpada całkowicie między ogniwa, przy 1.0 mniej więcej do połowy. Łańcuch jak i cały napęd ma przebieg 1500 km. Czy to możliwe, aby po takim przebiegu łańcuch byłby już na tyle wyciągniety, że nadaje się do wymiany? Na kasecie i korbie nie widzę śladów zużycia. Co radzicie kupować nowy łańcuch, czy jeździć dalej? Ewentualnie jaki model wybrać, aby przejechać na nim co najmniej te 2-3k km?
Gość forestowy Napisano 22 Lutego 2015 Napisano 22 Lutego 2015 Możliwe. Ja ten łańcuch rozciągnąłem po 1100 km. Miarka wpadła całkiem. przy okazji kaseta też miała już dość. Guma do majtek a nie łańcuch Wrzuć zdjęcia napędu do odpowiedniego wątku, to chłopaki ocenią czy to przyjmie nowy łańcuch. Coś mi się wydaje że to chrobotanie to ostatnie tchnienia kasety....
lisster Napisano 22 Lutego 2015 Autor Napisano 22 Lutego 2015 Korba bez łańcucha chodzi płynnie i cicho. To trochę słabo jeśli po 1,5k km łańcuch byłby już do wyrzucenia, w sumie to po 1300 km bo z 200 już zrobiłem z tym zgrzytaniem. Dodam, że rower jest "nowy" i ma przejechane tyle co cały napęd. W takim razie jaki łańcuch mogę kupić do tego zestawu, aby był bardziej trwały? Zdjęcia napędu, na moje oko wygląda dobrze: https://drive.google.com/folderview?id=0B5OuoN3ebSfhfl9tam16N3kxRGd0TnVsRXlMbzQ4VWd2UkExdFp4eTJaekl4WnYySEtzbE0&usp=sharing Na ostatniej fotce widać jeden inny pin w łańcuchu, czy właśnie w tym miejscu rozpina się łancuch? (będę robił to po raz pierwszy)
beskid Napisano 22 Lutego 2015 Napisano 22 Lutego 2015 Dasz nowy łańcuch to i kasetę musisz wymienić. Wyczyścił bym cały napęd ale "naprawdę wyczyścił" tak aby lśnił jak nowy i zobaczył co jest grane.
lisster Napisano 22 Lutego 2015 Autor Napisano 22 Lutego 2015 Ta kaseta nie przyjmie nowego łańcucha? Był już wyczyszczony na glanc i nasmarowany, nie pomogło.
beskid Napisano 22 Lutego 2015 Napisano 22 Lutego 2015 Z najmniejszymi koronkami będzie ciężko. Plus taki, że zawsze można spróbować z samym łańcuchem. Jak będzie przeskakiwać i nie "ułoży" się do tych 100-200km to też kaseta do wymiany.
Gość forestowy Napisano 22 Lutego 2015 Napisano 22 Lutego 2015 Jak będziesz miał takie błoto!!!!!! jak masz teraz na kasecie to każdy napęd zarżniesz bardzo szybko. Kaseta poza 2 największymi zębatkami to szrot.
lisster Napisano 22 Lutego 2015 Autor Napisano 22 Lutego 2015 Błoto błotem, ale jestem ciekawy jak wy widzicie, że kaseta do wyrzucenia. Dla mnie wszystkie koronki są niemal identyczne. Wrzuciłem jeszcze 3 nowe zdjęcia - te na końcu. Na nich może lepiej widać stan kasety. https://drive.google.com/folderview?id=0B5OuoN3ebSfhfl9tam16N3kxRGd0TnVsRXlMbzQ4VWd2UkExdFp4eTJaekl4WnYySEtzbE0&usp=sharing
djzatorze Napisano 22 Lutego 2015 Napisano 22 Lutego 2015 No bo jest do wyrzucenia... Połowa koronek jest w stanie szrotowatym, reszta od bidy by przeszła ale niestety koronek kaset się nie sprzedaje na kilogramy...
beskid Napisano 22 Lutego 2015 Napisano 22 Lutego 2015 Błoto błotem, ale jestem ciekawy jak wy widzicie, że kaseta do wyrzucenia. Dla mnie wszystkie koronki są niemal identyczne. Wrzuciłem jeszcze 3 nowe zdjęcia - te na końcu. Na nich może lepiej widać stan kasety. Widać to bardzo dokładnie na pierwszych zdjęciach a najlepiej na 3-im. Najmniejsze są już sporo "nadgryzione".
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.