dopalacz2012 Napisano 15 Lutego 2015 Napisano 15 Lutego 2015 Witam wszystkich, po 2 sezonach mocnego użytkowania przyszła chwila na wymianę napędu(zaczął przeskakiwać) z powodu braku funduszy wymieniłem tylko korbę, teraz chcę wymienić również kasetę i łańcuch, i mam mały problemik. To tak obecnie mam: Kaseta Shimano HG-30 11-32 Łańcuch Shimano HG-40 I korbę wyminiłem z SUNTOUR XCT-V2-302 42-32-22 na Acera FC-M371 44-32-22 Nie długo rozpoczęcie ścigania więc trzeba dopracować i teraz planuje wymienić kasetę na CS-HG41 oraz Łańcuch na CN-HG40 czy będzie wszystko do siebie dobrze pasowało?? mogę dodać że z tyłu mam przerzutkę Alivio. Pozdrawiam i z góry dziękuje za odpowiedz
Mod Team Puklus Napisano 16 Lutego 2015 Mod Team Napisano 16 Lutego 2015 nie hg 40, weź coś z kmc X8.xx
Filipek50 Napisano 19 Lutego 2015 Napisano 19 Lutego 2015 Kup sobie przyrząd do mierzenia naciągnięcia łańcucha kosztuje 10-15zł. Wtedy będziesz mógł kontrolować jego naciągnięcie i zawczasu go wymienisz. Wtedy cały napęd pożyje dłużej i będzie lepiej działał.
Alsew Napisano 19 Lutego 2015 Napisano 19 Lutego 2015 A ja bym powiedział, zamiast przyrządu za 15zl kup sobie minimum 2 łańcuchy i spinki od razu. Za każdym czyszczeniem łańcucha, ściągaj jeden a zakładaj drugi, to napęd dłużej pożyje i do tego wygoda na maksa z czyszczeniem i smarowaniem tego 'zajechanego'.
Cona78 Napisano 3 Marca 2015 Napisano 3 Marca 2015 Witam wszystkich, po 2 sezonach mocnego użytkowania przyszła chwila na wymianę napędu(zaczął przeskakiwać) z powodu braku funduszy wymieniłem tylko korbę, teraz chcę wymienić również kasetę i łańcuch, i mam mały problemik. Jeżeli zaczęło przeskakiwać to trzeba wymienić łańcuch + kasetę, prawdopodobnie kółka przerzutki. Blaty wymienia się na samym końcu, bo są najbardziej wytrzymałe z całości. CN-HG40 to łańcuch do napędów 6-7-8 rzędowych a kasetę i korbę masz 9rz.. Kup np. CN-HG53. Tak jak poprzednicy proponuję kupić 2 łańcuchy ze spinką (polecam connex) i używać ich na zmianę.
krzych777 Napisano 9 Marca 2015 Napisano 9 Marca 2015 Witam. Nie będę tworzyć nowego tematu, zapytam w tym. Cały napęd po 9 tysiach do wymiany w szosowm góralu. Korba to będzie sprawdzona w boju shimanowska fc-m131 48-38-28 za 5-6 dych. Pytanko odnośnie reszty bo przechodzę z wolnobiegu 7rz (14-28) na kasetę 7rz. Koło czywiście na kasetę, wiem. Co wziąć z kaset siódemek aby to wytrzymało z 1 lub 2 łańcuchami ~10 tysi? Na alle... szału nie ma w kasetach 7rz. Do tej pory wolnobieg + łańcuch + spinka miałem co 2 lata za 40-50zł. Wolałbym nie szaleć z kasą po przejściu na kasety. Nie będę rzucał linkami tylko nazwami: - sunrace (12-28) 50 zł - HG20 (12-28) nie wygląda najlepiej ale 30 zł (w zestawie z łańcuchem HG40 za 59 zł LOL) - HG50 (13-26) fajna ale 65 zł sama kaseta - HG50 (11-28) fajna ale 65 zł sama kaseta - HG41 (11-28) najpopularniejsza 35-40 zł (w zestawie z łańcuchem HG40 za 66 zł) Te dwie ostatnie ze zbyt twardymi przełożeniami (11,13) najmniejszych zębatek. Jak sobie to podzieliłem z korbą 48-38-28 to od samego patrzenia na ilorazy mnie nogi bolą a wolałbym zostać na korbie 48-38-28. Kombinacje 3 z przodu + 6,7 z tyłu byłyby prawie nieużywane. Już nie te lata gdy się poniżej 4 z tyłu nie schodziło... Może jest coś innego wartego kupna? Oczywiście alle... to nie konieczność. Mogę to kupić w stacjonarnym ale zanim kupię wolałbym wiedzieć co warto kupić a czego unikać jak ognia.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.