Damian780425 Napisano 2 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2015 Witam Właśnie zniszczyłem oponę na moście kolejowym ;-( Miałem seryjnie Schwalbe Rapid Rob 2,1 na asfalcie szły jak krowy a głównie tam użytkuje rower , jednak lasy też zamierzam eksplorować. I tak po godzinach przeszukiwań postanowiłem kupić Schwalbe Smart Sam . I tu moje pytanie , czy kupić 1,75 czy 2,25 ? 80% to asfalt. Czy będzie duża różnica w oporach toczenia między nimi ? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sagitt77 Napisano 2 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2015 Rozmiar 1.75 to raczej do roweru trekkingowego. Pewnie są szybkie ale mają gorszą przyczepność. Myślę, że Twoje stare Rapid Roby ciężko się rozpędzały głównie z powodu dużej wagi. W każdym razie Smart Samy (kiedyś posiadałem) mają stosunkowo niewielkie opory toczenia na asfalcie, dzięki gęsto ułożonym klockom na środku opony i są dosyć uniwersalne. Powinny Ci odpowiadać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Damian780425 Napisano 2 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2015 Dzięki za szybką reakcję Zapewne samy będą lepsze ;-) , tylko chodziło mi o szerokość podałem do wyboru 1,75 i 2,25 nie wiedząć , że istnieje też 2,10 . Właśnie kupiłem czekam na przesyłkę .jeszcze raz dzięki za szybką odpowiedź. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 2 Lutego 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 2 Lutego 2015 1,75" ideologicznie nie pasują do 29" mtb. Ale jak przefarbowałeś 29er na asfalt to pewnie się nadają bardziej niż szerokie terenowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 2 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2015 W każdym razie Smart Samy (kiedyś posiadałem) mają stosunkowo niewielkie opory toczenia na asfalcie, dzięki gęsto ułożonym klockom na środku opony i są dosyć uniwersalne Dobre sobie. Niskie opory na asfalcie? Ale w porównaniu do czego??? Dla autora tematu to jak już takie byłyby optymalne http://www.bikecenter.pl/p14910,continental-cyclocross-speed-700x42-zwijana-czarna-opona.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Damian780425 Napisano 2 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2015 Nie całkiem przefarbowałem go na asfalt tylko teraz jest użytkowany na drogach asfaltowych . W lesie straszne błoto drogi rozje...e przez transport drewna. Po jednym wypadzie rower czyściłem 3 godziny z błota . Zakupiłem już Smart Samy 2,1 taki kompromis pomiędzy 1,75 a 2,25 i się zobaczy na pewno po lesie się da jeździć a na asfalcie się nie zetrą w 500 km. Obecne Rapid Rob na tylnym kole nie dość , że rozcięta to zostało jakieś 40% klocków po 400 km !!! Te oponki zwijane które proponuje kolega powyżej do mojego użytku się nie nadają . Lasy w mojej okolicy są zryte jak poligon. Podziękować firmą Kronopol i Lasy Państwowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 2 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2015 Te oponki zwijane które proponuje kolega powyżej do mojego użytku się nie nadają . Lasy w mojej okolicy są zryte jak poligon. Podziękować firmą Kronopol i Lasy Państwowe Te oponki, które proponowałem ale w wersji 35 mm są jednymi z najczęściej używanych opon przez kolarzy przełajowych, dla ciekawostki zerknij jak wyglądają takie zawody... A tak na przyszłość to już szybsze są Race Kingi 2.2 Miałem seryjnie Schwalbe Rapid Rob 2,1 na asfalcie szły jak krowy a głównie tam użytkuje rower , jednak lasy też zamierzam eksplorować Z tego raczej nie wynikało, że ma to być opona typowo w trudny teren... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Damian780425 Napisano 2 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2015 Lasy i bezdroża będą objeżdżane tylko jak trochę podeschną teraz jest masakra . Więcej czyszczenia roweru jak jazdy . Z ciekawości sprawdziłem te kolarstwo przełajowe i jestem w szoku jak na takim sprzęcie sie jeździ w takich warunkach . Jestem w stanie uwierzyć , że zaproponowane przez ciebie opony sprawdziły by się idealnie . Bo teren w jakim ja będę jeździł jest przy kolarstwie przełajowym rowerostradą ;-). Jak już pisałem kupiłem Smart Samy 2,1 i chyba będę zadowolony czas pokaże . I na pewno napiszę i porównam do Rapid Robów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 3 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2015 Z ciekawości sprawdziłem te kolarstwo przełajowe i jestem w szoku jak na takim sprzęcie sie jeździ w takich warunkach Włąśnie planuję zakup roweru przełajowego, bo to najbardziej uniwersalna maszyna z możliwych. Podobieństwo do kolarzówki jest złudne... Niestety taka maszyna nie jest tania... Różnych rowerów MTB/ATB używam już prawie 20 lat i stwierdzam że jeśli jeździ się tylko po leśnych ścieżkach, a reszta to utwardzone trakty, to taki rower jest bez sensu... tym bardziej na jakiś tam 'mega crossowych' oponach... Na takie warunki już lepiej sprawdzają się opony typu semi slick w stylu Geax Mezcel mogą być nawet 2.1 (przy tym samym wysiłku masz 3-4 km szybszą jazdę ). Polecam spróbować, a na leciutko używane Smart Samy ustawiają się kolejki chętnych, więc ze sprzedażą nie ma najmniejszego problemu... Na tych Geaxach tylko trzeba uważać na mokrym i są słabe w błotku. Tu masz test : http://www.team29er.pl/testy/813-test-opon-geax-mezcal-29 Powiem ci że te Smarty też mają twardy bieżnik wieć na mokrej nawierzchni też nie zachowują się zbyt pewnie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Damian780425 Napisano 2 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 2 Marca 2015 Witam po 400 km ;-) A więc tak porównanie między Rapid Bob a Smart Sam przy tej samej szerokości opony , Zdecydowanie na plus dla Smart Sam . Na asfalcie w tych samych warunkach jadą szybciej o 3-5 km/h . Przy bezwietrznej pogodzie jestem w stanie utrzymać 30km/h . A nie jestem asem w tej dziedzinie ;-). Dopiero zaczynam jeździć. Po lasach na suchym idą ok gorzej na błocie . Luźne głębokie piachy nie stanowią przeszkody . ogólnie jestem zadowolony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jackon15 Napisano 4 Marca 2015 Udostępnij Napisano 4 Marca 2015 Popieram wybór.miałem, jeździłem. Jedyne co mnie zniechęcić to boczne klocki po ok. 700km zaczynały się nadrywać. Są chude więc słabe. W terenie trzymają nieźle, a asfalt to nie problem. Teraz mam z przodu tough tom (stary noby nic) i trzyma jeszcze lepiej. A z tyłu rapid rób. Ale asfaltowej unikam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.