Skocz do zawartości

[1200-1600]Cross czy MTB


PHEVIT

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Planuje kupic rower ktorym bede jezdzil tylko po miescie.Wedlug tego co przeczytalem najlepszym wyborem cena/jakosc bedzie Kands Maestro.Niestety ale rowniez zalezy mi na wygladzie i musze przyznac,ze mtb z hamulcami tarczowymi i oponami schwalbe wizaulnie prezentuje sie duzo lepiej od crossow. W zwiazku z tym chcialem sie zapytac czy roznica w komforcie jazdy bedzie duza w porownaniu crossa do MTB?Mniejsze opony to wiekszy wysilek podczas jazdy?Rozumiem,ze geometria MTB wymusza pochylona pozycje ktora jest mniej wygodna?

Z crossow zastanawiam sie nad Kands Maestro badz AMULET Route 500.Z MTB nad Rometem Ramble 9 badz Kross A3 albo R2.Niestety ale nie moge znalesc zadnego crossa do 1600zl ktory ma opony schwalbe i tarczowki.Dodam,ze 1600zl to maksymalna kwota jaka moge dac za rower.

 

Pozdrawiam

Napisano

To mi przypomniało pytanie jakie kiedyś otrzymałem od potencjalnego użytkownika:  "czy do ciągnika Ursus  C-330 można zamontować przednią oś napędzaną, bo tak fajnie wygląda ? " ...

 

Na krossie też sylwetka jest pochylona (ukłon w stronę oporów aero)

MTB to mniejsze blaty z przodu  - więc dla uzyskania takiej samej prędkości jak w krossie musisz jeździć z wyższą kadencją. Szersze opony to większe opory. Mniejsza średnica kół to łatwiejsze przyśpieszanie ale z kolei łatwiej utrzymać osiągniętą  prędkość przy kołach większych.

Przy tym budżecie ZAPOMNIJ o dobrych hamulcach tarczowych ...  A opony się zużywają - kolejny komplet może być tych fotogenicznych :)

Napisano

koło 26" to może nie większy wysiłek z racji samego wielkości. Większy wysiłek najczęściej wynika z szerokości, wielkości bieżnika oraz wagi opony. Przykładowo opona o 1,9" i lekkim bieżnikiem ale ważąca 550g może mieć te same opory toczenia co dużo lżejsza opona z wyrazistym, terenowym bieżnikiem i szerokością 2,1". Inna sprawa że 28" szybciej pojedziesz niż na 26".

 

Geometria cross'ów jest tak wykombinowana aby zapewnić optimum wygody na długich trasach. IMHO wygoda to pojęcie względne. Cross w swoim środowisku pewnie jest wygodniejszy od MTB, który z kolei jest wygodniejszy w środowisku do jakiego został stworzony.

 

Ten Amulet wygląda całkiem fajnie i ma niezły osprzęt. Z drugiej strony nie jestem fanem regulowanych wsporników.

Napisano

Sprawa jest prosta- mtb jak sama nazwa wskazuje to nie rower przeznaczony do miasta i tyle...

 

Osprzętowo zarówno Kands jak i Amulet są dobre pod względem ceny do jakości, jeśli możesz dołożyć to wiadomo brać amuleta, napęd 9rzędowy, lepsze przerzutki na plus.

Napisano

Dzieki za odpowiedz wszystkim.Wiedzialem,ze ktos sie przyczepi o moje "wygladowe" preferencje :icon_cool: .Oplaca sie dolozyc te 300zl do Amuleta czy lepiej wziac Maestro?Romet Ramble 9 za 1600zl bedzie dobra opcja?Tylnie przerzutki deore i co najwazniejsze tarczowki shimano a nie tektro.Cenowo wydaje mi sie bardzo oplacalny.

Napisano

Co to znaczy "tylnie", jakiś nowy rodzaj oprócz tylnej i przedniej?

Hamulce to najprostsze m395, także nie wiadomo czy jest się tak z czego cieszyć i napis Shinano niczego tu nie zmienia.

Tylna przerzutka to podstawowy chwyt marketingowy w branży rowerowej ;)

Napisano

Wlasnie dlatego pytam tutaj, poniewaz ekspertem nie jestem. Wydaje mi sie,ze nie warto doplacac do Amuleta.Maestro bedzie dopiero w polowie marca a nie chce tyle czekac poniewaz nie ma zimy i mozna jezdzic.Majstrem rowerowym rowniez nie jestem, a z tego co wyczytalem to z tarczowymi hamulcami sa czasami problemy i pewnie nie ogarnalbym tego. Romet Rambler 9.0 bedzie dobra opcja?Ktos poleci jakiegos innego crossa?


Sklaniam sie ku poczekaniu  na nowy model Maestro.Polecilby ktos jakis zestaw kluczy pod montaz roweru i do pozniejszego prostego majstrowania?

Napisano

Mam zamiar kupic rower Amulet Route 500 w swietnej cenie 1599zl. Zastanawiam sie jednak nad sensem kupna roweru z hamulcami tarczowymi.Jezdzic na rowerze bede praktycznie w 99% po miescie.Bedzie to jazda rekreacyjna i nie bede robil wielu kilometrow w miesiacu.Jako,ze jestem laikiem jesli chodzi o sprawy techniczne zwiazane z rowerem,to czy nie lepszym wyborem bedzie taki Kands Maestro?Otoz jak wyczytalem hamulce tarczowe hydrauliczne wymagaja pewnej znajomosci i wiedzy w ich obsludze a ja takiej nie posiadam.W zwiazku z tym czy :

 

-mozna w przyszlosci zdemontowac hamulce tarczowe i zamontowac v-brake?

-ile kosztuje serwisowanie takich hamulcow?

-na okolo ile km starcza tarczowki i jak procentowo wysoka jest mozliwosc wycieku,ocierania,napowietrzenia czy ogolnie mowiac awaryjnosc?

 

Po prostu nie chce sytuacji,ze pojawi sie z tarczowkami problem i bede musial leciec do serwisu i placic spore pieniadze.

 

Napisano

 

 

mozna w przyszlosci zdemontowac hamulce tarczowe i zamontowac v-brake?
 Jeżeli w ramie i amortyzatorze są piwoty a obręcz jest pod v-brake, to nie ma z tym problemu.

 

-ile kosztuje serwisowanie takich hamulcow?
Nie wiem bo sam odpowietrzam, nie jest to zbyt skomplikowana czynność. Przykład na avidach 

 

 

-na okolo ile km starcza tarczowki i jak procentowo wysoka jest mozliwosc wycieku,ocierania,napowietrzenia czy ogolnie mowiac awaryjnosc?
Tarcze mam od nowości (prawie 2 lata), klocki wymieniałem w ubiegłym roku koszt 59 zł a do zużycia jeszcze im sporo brakuje. Raz z mojej winy zapowietrzyłem hamulce, posiadam hamulce avida na dot-5.1 więc wymiana płynu co 1-2 lata. Żadnych problemów poza opisywanymi nie miałem. O ile sie orientuje to koszt odpowietrzania w serwisie wynosi ok 40 zł za jeden hamulec.
Napisano

Dzieki za odpowiedz Rodszyld.Wiec sie oplaca dolozyc 300zl do Amuleta ktory ma hamulce tarczowe i lepszy osprzet od Maestro?Wiesz moze czy na Amulecie jest mozliwosc zamontowania v-brake?

Napisano

Jezdzic na rowerze bede praktycznie w 99% po miescie.Bedzie to jazda rekreacyjna i nie bede robil wielu kilometrow w miesiacu.

 

Po co Ci hamulce tarczowe na miasto, do rekreacyjnej jazdy? Chyba tylko dla wyglądu.

Napisano

Wlasnie tez tak mysle i dlatego pytam tutaj.Tak naprawde zastanawiam sie nad Amuletem tylko z racji dobrej ceny.300zl wiecej i mam duzo lepszy osprzet.Z drugiej strony jak juz wspomnialem w przypadku problemow z tarczowkami bede mial klopot z powodow wyzej podanych.

Napisano

 

 

Tak naprawde zastanawiam sie nad Amuletem tylko z racji dobrej ceny.300zl wiecej i mam duzo lepszy osprzet

 

Zauważ, że przy jakimś upgrade osprzętu masz już rower dostosowany pod tarcze. Maestro to jak mówią "najlepszy z najgorszych" Ja bym wybrał Amuleta :) 

Napisano

Osprzęt jest lepszy o klasę czy dwie od Lazaro czy Kands, zgadza się. Co prawda wymieszany między grupami i producentami ale lepszy. Hamulce tarczowe są lepsze ale w konkretnych zastosowanich. Jeśli nie będziesz jeździł po górach, duktach leśnych w różnych warunkach (błoto, deszcz) to daj sobie spokój. Cytat z jednego komentarza dot. hamulców tarczowych: "Stosowanie "tarczówek" w rowerach treckingowych jest bardziej wyścigiem o poprawę wizerunku, samopoczucia właściciela roweru, niż istotną poprawą bezpieczeństwa, czy komfortu." Trudniejszy teren (MTB i podobne) hamulce tarczowe; asfalt, lekki teren (cross, treking) v-brake; asfalt (szosówki) dual pivot.

Napisano

Zrobiliscie mi straszny metlik w glowie poniewaz opinie sa zbiezne :whistling:Wiem,ze roznica w klasie przerzutek jest np. w sytuacji gdy zmieniamy ja jadac pod gorke.Natomiast interesuje mnie czy roznica jest rowniez w zywotnosci.Taka Deore badz Slx bedzie miala dluzsza zywotnosc od Acery/Alivio?Sam juz nie wiem czy doplacac.Mam nadzieje,ze osoby ktore stawiaja na Amuleta patrza na moj punkt widzenia a nie na swoj.Mam na mysli to,ze sie nie znam na rowerze jak i sporadyczne jezdzenie po miescie tj. do pracy itp.

Napisano

 

 

Taka Deore badz Slx bedzie miala dluzsza zywotnosc od Acery/Alivio?
 Żywotnośc powinny mieć taka samą ale deore/slx powinny mieć lepsza precyzję pracy (choć to w wiekszym stopniu zależy od klasy manetek).

 

Mam na mysli to,ze sie nie znam na rowerze jak i sporadyczne jezdzenie po miescie tj. do pracy itp.
W tym przypadku jeden jak i drugi będzie dla Ciebie dobry z tym że Amulet jest lepiej i nowocześniej wyposazony.
Napisano

Pomyśl o przeznaczeniu: dojazdy do pracy, rekreacyjna jazda. Na takie coś to najniższa klasa Tourney czy o klasę wyżej Altus wystarczy. Przy takiej jęździe dla Ciebie różnica będzie żadna. Ja czasem w miesiącu robię do tysiąca km (głównie asfalt, ścieżki rowerowe, sporadycznie polne drogi) i starcza mi w zupełności. Zużyje się, zepsuje jakiś element to wymienisz i tyle. A jak sie nie możesz zdecydować to bierz, który Ci się bardziej wizualnie podoba (serio).

Napisano

Dzieki za odpowiedz wszystkim.Amuleta bedzie latwiej sprzedac i lepsza cene uzyskam w razie czego?Rozumiem,ze nie wiadomo czy da rade w razie czego zamontowac v-brake w Amulecie?

Napisano

 

 

Rozumiem,ze nie wiadomo czy da rade w razie czego zamontowac v-brake w Amulecie?
Nie da rady założyć v-brake, rama ani amortyzator nie maja piwotów pod te hamulce.

 

Amuleta bedzie latwiej sprzedac i lepsza cene uzyskam w razie czego
 Rower lepiej wyposażony zawsze jest łatwiej sprzedać
Napisano

Nie mam zamiaru sprzedawac roweru,aczkolwiek nigdy niczego nie mozna wykluczyc.Jutro moge zostac bezdomnym albo wygrac w lotka.A co powiedzielibyscie na Northec Caledon VB za 1349zl.Wyglad i rama na korzysc Caledona w porownaniu z Maestro.Gripy/chwyty i siodelko rowniez.Natomiast smieszy mnie,ze za ta cene przednie przerzutki i manetki to tylko Altus.Tanszy Maestro ma juz Acere.Co myslicie o Caledonie VB?


Chcialbym podkreslic,ze rower mam zamiar zostawiac na wiele godzin w roznych miejsach.W zwiazku z tym  czy wiecie jak sie maja sprawy z kradziezami?Mam duze szanse,ze ktos mi zwinie rower?Wielu u nas profesjonalnych zlodziei?Oczywiscie mam zamiar kupic  porzadnego U-Locka za min 120zl,aczkolwiek jak wyczytalem taki U-Lock nie stanowi wyzwania dla profesjonalnego zlodzieja z dobrymi nozycami.

Napisano

Na plus regulowany mostek. Czym dłużej będziesz się zastanawiał tym będziesz miał wiekszy mętlik w głowie. Pomiędzy Twoimi propozycjami nie ma jakichś radykalnych różnic sprzętowych czy cenowych. Cokolwiek wybierzesz będzie ok na jazdę rekreacyjną czy dojazdy do pracy.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...