PaVlo7485 Napisano 17 Stycznia 2015 Napisano 17 Stycznia 2015 Jak w temacie staje przed wyborem z pośród 3 nowych korb: FSA Comet 46/36/28T dł ramion 175mm XT T780 48/36/26/T 165mm SRAM X7 44/33/22/T 175mm 350-440zł (w komplecie suport) Według mnie SRAM wydaje sie być najmocniejsza, jaka jest wasza opinia? Na co ma wpływ długość ramion, między XT a SRAM to aż 1cm. Dodam że 44/33/22 to tarcze mi odpowiadające, chociąż ta 46T kusi, ewentualnie 22 do wyrzucenia. Czy FSA dorównuje jakościa do pozostałych? Moja grupa napedowa to XT DynaSys, kaseta XT 11-32, przerzutka t. XT RD-M786 GS, przerzutka p. XT DynaSys FD-T780 (duża tarcza 44-48T), manetki XT SL-M780. Koła 700x35C
seczuan Napisano 17 Stycznia 2015 Napisano 17 Stycznia 2015 XT T780 48/36/26/T 165mm za 400zł z suportem to całkiem dobra cena sram x7 głównie sprzedawana jest z suportem press fit (ja kupiłem tą korbę i osobno suport BSA) przerzutka t. XT RD-M786 GS ta przerzutka nie ogarnie ci wszystkich przełożeń na tarczy 48, zresztą na 44 też raczej nie ja bym myślał raczej o XT (cały napęd Xt to po co pchać tam SRAMa), jaką masz obecnie korbę ?
PaVlo7485 Napisano 17 Stycznia 2015 Autor Napisano 17 Stycznia 2015 Nie mam juz korby. Fakt press-fit odpada a GXP tanie nie jest, FSA Comet ma pojemność 18T co z kasetą daje 39T, w takim wypadku może wyjdzie na styk. XT T780 jakoś mi się nie widzi, zwłaszcza że drugi i pierwszy blat to deore.
tobo Napisano 17 Stycznia 2015 Napisano 17 Stycznia 2015 Długość ramion dopasowuje się do długości nóg, wysoki rowerzysta, dłuższe korby. 165 mm to bardzo krótkie, może dlatego oferta jest tak korzystna. T Xt to korba z typowymi dla rowerów asfaltowych tarczami, 46 to coś pomiędzy a 44 to bardziej korba z grup mtb. Dlaczego uważasz że Sram będzie najmocniejszy? Korby Shimano mają wysoko oceniane co do precyzji pracy zębatki. Ja z tych trzech wziałbym Shimano - gdyby miała inne tarcze.
PaVlo7485 Napisano 17 Stycznia 2015 Autor Napisano 17 Stycznia 2015 Shimano xt 48 jest minimalnie za duza a 42 bedzie za mala. Ostatnio była oferta http://allegro.pl/korba-sram-x9-3x9-10-sped-i4960975394.html 300zł licytacja ale wycofano i tak zrodziły się moje wątpliwości. SRAM x7 ma konstrukcje tarcz podobne do tych z x9 i x0, w xt bym miał problem z ewentualnymi zamiennikami.
elton29 Napisano 17 Stycznia 2015 Napisano 17 Stycznia 2015 Te dwa mniejsze blaty czy to xt czy deore są bardzo mocne i o nie bym się nie martwił z tym ze ja jak już gdzieś pisałem dorzuciłbym slx-a, suport ten sam w komplecie co xt, największy balat tańszy o połowę waga w zasadzie taka sama, moim zdaniem najlepszy stosunek jakości do ceny.
seczuan Napisano 17 Stycznia 2015 Napisano 17 Stycznia 2015 tu masz link do korby sram x7 bez suportu a tu do suportu
tobo Napisano 17 Stycznia 2015 Napisano 17 Stycznia 2015 Shimano xt 48 jest minimalnie za duza a 42 bedzie za mala. Ostatnio była oferta http://allegro.pl/korba-sram-x9-3x9-10-sped-i4960975394.html 300zł licytacja ale wycofano i tak zrodziły się moje wątpliwości. SRAM x7 ma konstrukcje tarcz podobne do tych z x9 i x0, w xt bym miał problem z ewentualnymi zamiennikami. Dlaczego miałbyś problem z ewentualnymi zamiennikami?
PaVlo7485 Napisano 18 Stycznia 2015 Autor Napisano 18 Stycznia 2015 W korbach XT mocowanie 104 idzie jakos pod ukosem nie wiem czy np tarcza 48T deore pasoala by idealnie technicznie, a juz na pewno nie wizualnie. Ja się jedna bardziej skłania ku tem aby największy blat mieć 44-46T, drugi 33-30T a trzeci moge całkiem wywalić, ewentualnie jako rezerwa. Co do suportu to slyszalem ze dobrym zamiennikiem jest ACCENT czy to dla systemu Srama czy Shimano, i łątwiej dostatć łożyska do wymiany, co o tym sądzicie?
PaVlo7485 Napisano 18 Stycznia 2015 Autor Napisano 18 Stycznia 2015 http://s1.tufotki.pl/2015/01/16/XvMTm-dlX7Jg.JPG?v=2 XT 10rz widziałem 42 i 48 ale 44 nie
PaVlo7485 Napisano 18 Stycznia 2015 Autor Napisano 18 Stycznia 2015 Ale chyba te tarcze czym się jednak różnią 9 a 10rz, poza tym gdybym miał same ramiona to bym mógł kompletować ale w przypadku nowej korby wole od razu kupić gotowca.
tor23 Napisano 18 Stycznia 2015 Napisano 18 Stycznia 2015 Weź pod uwagę, że do korb Srama trudno dostępne są zębatki a ich ceny do małych też nie należą. Do korb xt widywałem komplety nowych blatów poniżej 200 zł.
beskid Napisano 18 Stycznia 2015 Napisano 18 Stycznia 2015 Ale kombinacje. Oczekujesz stopniowania dość skomplikowanego nie dostępnego w korbach 2-blatowych a prędzej 3-blacie. Najwyżej pozbywasz się młynka i tyle. Korb z wyższych grup z 44T już nie robią. Sram owszem ale za sporą cenę oferuje dość przeciętną jakość.
elton29 Napisano 18 Stycznia 2015 Napisano 18 Stycznia 2015 Weź pod uwagę, że do korb Srama trudno dostępne są zębatki a ich ceny do małych też nie należą. Do korb xt widywałem komplety nowych blatów poniżej 200 zł. Dokładnie tak ale bardziej się opłaca chyba sprzedać całą korbę i kupić nową Ja by jednak dalej się upierał przy tym slx-ie nie mniej jednak albo to albo xt, resztę pomijam bo to nie opłacalna inwestycja.
siimon Napisano 18 Stycznia 2015 Napisano 18 Stycznia 2015 Dlaczego wszyscy pominęli FSA? Blaty pasują od shimano, nie pamiętam jak z ich wagą ale chyba nie ustępują XT, jeżeli chcesz to mogę jakoś w wolnej chwili zważyć. Nie wiem jakiego jesteś wzrostu, ale dlaczego chesz XT 165mm?
PaVlo7485 Napisano 18 Stycznia 2015 Autor Napisano 18 Stycznia 2015 Sram, FSA i XT mają ten sam rozstaw 104BCD to raczej można stosować zębatki shimano do srama i na odwrót, 185cm wzrostu to raczej celuję w ramiona 175.
tor23 Napisano 18 Stycznia 2015 Napisano 18 Stycznia 2015 Raczej można, czy na pewno można? Pamiętaj o profilach zębatek przy mocowaniu śrub. Chętnie usłyszę, że na pewno pasują bo sam mam Srama S1000. Na razie znalazłam informację, że nie pasują.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.