Skocz do zawartości

[kierownica] szosowa


cannondale300

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam próbuje znaleźć jakąś kierownice do 120zł tak zwanego baranka. Jest tego sporo dlatego pytam się was którą wybrać :

1) http://allegro.pl/kierownica-baranek-szosowa-pro-lt-420mm-31-8mm-i4811471824.html

2) http://allegro.pl/kierownica-szosowa-xlc-comp-31-8mm-420mm-czarna-i4840229815.html

3) http://allegro.pl/kierownica-ritchey-szosowa-comp-400mm-i4782734852.html

4) http://allegro.pl/pro-kierownica-szosowa-xlt-anatomiczna-420x31-8-cr-i4792519220.html

może jeszcze jakieś propozycje z góry dziękuje. Pozdrawiam

Napisano

Sytuacja wygląda że nie wiem co mam wybrać to moja 1 kierownica którą kupuje. Kupiłem rower z zwykłą kierownicą a teraz chce baranka. moje pytanie co będzie najlepsze na lekkie górki czy to ma jekieś znaczenie :) i czy mam podać szerokość ramion :) 

Napisano

I co, wsadzisz baranka do jakiego roweru? Zmiana kierownicy pociągnie za sobą zmianę pozycji na rowerze. Wyciągnie Cię bardziej. Poza tym zmienisz osprzęt? Potrzebujesz co najmniej szosowych klamek i zmiany hamulców zapewne.

 

Gięcie to kwestia wygody, a to sprawa indywidualna. Reach, drop i szerokość ma wpływ na pozycję na rowerze i to duży. Większy reach to bardziej wyciągnięta pozycja. Większy drop to większe pochylenie w dolnym chwycie. Szersza kiera to też bardziej pochylona pozycja. Wszystko to sprawy indywidualne.

Napisano

mam rower cannondale z osprzętem szosowym (bez manetek na które poluje) m chce zmienić kierownice na baranka :) hamulce to shimano 105 i takie też chce kupić klamkomanetki 

Napisano

Szerokość kierownicy: najczęściej od 400 do 440 mm (rowery fabryczne), z czego 400tki w rozmiarach najmniejszych, środek obsługiwany przez 420mm i duże rozmiary z kierownicą 440. Miałem zarówno 420 jak i 440 i różnica była odczuwalnie znikoma by uznać że ten czy tamten rozmiar jest lepszy.

Tak czy inaczej jeśli nie masz obecnie punktu odniesienia w postaci używanej kierownicy to bardzo trudno powiedzieć co będzie odpowiednie.

Na Twoim miejscu przeszedłbym się do sklepów rowerowych i choć przymierzył do szos, popytał sprzedawców o parametry zamontowanych tam kierownic i tak zdobył jakiekolwiek wyobrażenie.

Napisano

Jest parszywie ciężka :) Znośne ważą w granicach 300 gramów (tyle ważyła moja dosyć podstawowy model z podstawowego roweru szosowego). Co do innych parametrów - nikt Ci nie powie co jest dobre a co nie bo nie masz porównania.

Jeśli jeździsz rowerem mtb i masz w nim kierownicę x to kolejną zakładasz mając punkt odniesienia.

Napisano

Pro to firma należąca do koncernu Shimano.

 

moim punktem odniesienia może być stalowa kierownica z panasonica 90 lata :) prosty i normalny baranek 440mm i taki chce

Nie wiem co to jest prosty i normalny baranek. Praktycznie każdy w rowerze fabrycznym szosowym jest normalny i prosty w swym założeniu. 

 

Masz 30 km do Krakowa, rowerem to maks godzina. Pojedź idź do sklepów rowerowych i się przymierz. Popytaj sprzedawców o różne kierownice, posłuchaj co zasugerują (dobrze żeby w sklepie było więcej rowerów szosowych niż jeden wystawowy smętek - to będzie prędzej znaczyć że sklep takimi rowerami handluje i ma choć dostateczne pojęcie o nich).

Na forum regionalnym tu załóż temat i poproś kogoś żeby się spotkać i przymierzyć do roweru i jego kierownicy.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...