Endrju911 Napisano 19 Listopada 2014 Napisano 19 Listopada 2014 Witam, pora zmienić rower na coś lepszego i nowszego:) Przeglądając oferty na allegro napotkałem się na Limbera Tiesso za 1299zł, na (wydaje mi się) dobrym osprzęcie. I tu pojawia się pytanie czy to najlepszy rower jaki mogę kupić w tej cenie czy znajdę coś lepszego? Czy może warto dołożyć parę stówek do jakiegoś?
Michalik85 Napisano 19 Listopada 2014 Napisano 19 Listopada 2014 za ta cene osprzetowo najlepszy, ale pytanie czy geometria ramy bedzie Ci pasowała. Jesli ja bym kupował rower to dolozylbym pare stówek do czegos lepszego, ale ludzie na forum maja juz limbery i z tego co czytałem to sa zadowoleni. W podobnym przedziale cenowym jest Kands Energy 1300
mklos1 Napisano 19 Listopada 2014 Napisano 19 Listopada 2014 Żeby mówić o dołożeniu na coś lepszego względem Tiesso, trzeba by przejść w przedział budżetu 2000-2500 PLN.
rodszyld69 Napisano 20 Listopada 2014 Napisano 20 Listopada 2014 I tu pojawia się pytanie czy to najlepszy rower jaki mogę kupić w tej cenie czy znajdę coś lepszego? Czy może warto dołożyć parę stówek do jakiegoś? Tu masz dobrą ofertę ale trochę ponad Twój budżet Kross Hexagon
Endrju911 Napisano 20 Listopada 2014 Autor Napisano 20 Listopada 2014 Ten Kross podoba mi się, jeżdzę rowerem 30-50km a czasem zdarza się 100 do 150km, czy myślicie, że poczuję różnice w geometrii ramy? I czy poczuję jakąś różnicę w osprzęcie względem Tiesso?
rodszyld69 Napisano 20 Listopada 2014 Napisano 20 Listopada 2014 czy myślicie, że poczuję różnice w geometrii ramy? I czy poczuję jakąś różnicę w osprzęcie względem Tiesso? Tiesso jest troszkę na lepszym osprzęcie niż Haxagon. Na pewno odczujesz sztywniejszą korbę w Tiesso i lepsza pracę manetek, plus masz blokadę amortyzatora w manetce. Co do geometrii to Limber jest trochę krótszy więc pozycja na nim będzie mniej wyciągnięta niż w Krossie.
olek19 Napisano 20 Listopada 2014 Napisano 20 Listopada 2014 ewentualnie jeszcze masz coś takiego z crossa przez c http://allegro.pl/rower-mtb-27-5-cross-grx8-acer-hydrualika-gratisy-i4816680532.html może osprzętowo nie jest lepszy niż limber czy hexagon ale jest na większy kole w nowym standardzie 27,5 co mnie by przekonało do niego
rodszyld69 Napisano 20 Listopada 2014 Napisano 20 Listopada 2014 może osprzętowo nie jest lepszy niż limber czy hexagon ale jest na większy kole w nowym standardzie 27,5 co mnie by przekonało do niego Ten rower ma jedna podstawową wadę brak główki taperowanej, jeżeli chciałbyś (lub byłbyś) zmuszony wymienić amortyzator na lepszy to mogą być z tym problemy. Do rowerów 26" i 29" można jeszcze kupić dobre widły bez tapera ale do 27,5" jest to praktycznie nie możliwe.
olek19 Napisano 20 Listopada 2014 Napisano 20 Listopada 2014 rodszyld69 w rowerze za 1499 wymagasz tapperowanej główki ? to rowery po 3 czy 4 tysiące przytaczane tutaj przez wielu użytkowników jej nie mają pewnie za 5 lat recona czy reby pod regularny standard to będzie ciężko znaleźć ale bez przesady xct/xcm//xcr/radion czy xc28/30/32 to będą na wyciągnięcie ręki
Endrju911 Napisano 20 Listopada 2014 Autor Napisano 20 Listopada 2014 Wolę 26'' z lepszym osprzętem Tylko mam teraz dylemat który wybrać, Limbera czy Krossa
mklos1 Napisano 20 Listopada 2014 Napisano 20 Listopada 2014 @@olek19, Wszystkie znaki na niebie i zmieni wskazują, że w 27,5" standardem będzie taperowana główka. Ryzykuję stwierdzenie, że za 5 lat nikt nie będzie się bawił w utrzymanie prostej główki dla niższej półki.
rodszyld69 Napisano 20 Listopada 2014 Napisano 20 Listopada 2014 Tylko mam teraz dylemat który wybrać, Limbera czy Krossa Odpowiedz sobie na pytanie w jakiej pozycji lubisz jeździć rekreacyjnie czy sportowo. Prawdopodobnie zbyt dużej różnicy między nimi nie ma jeśli chodzi o długość górnej rury.
olek19 Napisano 20 Listopada 2014 Napisano 20 Listopada 2014 to czemu do dzisiaj można kupić podstawowe widelce suntura, zooma, rst zarówno pod koło 26 czy 28 na 1 cal mimo że 1 1/8 cala całkowicie zastąpił te standard z dobre 20 lat temu ? dla mnie dziś zakup nowego roweru górskiego na kole 26 dla dorosłej osoby to większe ryzyko i cofanie się w tył ale nic na siłę taka analogia kiedyś samochody produkowało się na kołach 13-14 cali dziś poniżej 15 raczej się nie schodzi a takim powszechnym rozmiarem jest 16 cali mówię tu o przeciętnych samochodach typu skoda wv opel żeby ktoś zaraz nie wyskoczył z porshe
Endrju911 Napisano 20 Listopada 2014 Autor Napisano 20 Listopada 2014 Jeżdzę raczej szybko, bardziej sportowo niż rekracyjnie, Kross też bardziej przemawia do mnie wizualnie, a co powiedzielibyście o Krossach z serii Level np A2 albo wyższe w cenie do 1500?
rodszyld69 Napisano 20 Listopada 2014 Napisano 20 Listopada 2014 a co powiedzielibyście o Krossach z serii Level np A2 A2 lipa na hamulcach v-brake zdecydowanie nie opłaca się. Szukaj roweru z hamulcami hydraulicznymi bo zwykłe to już przeżytek.
mklos1 Napisano 20 Listopada 2014 Napisano 20 Listopada 2014 @@olek19, 27,5 na rynku to nowość w porównaniu ze sterami 1", więc raczej nie można traktować sterów jako analogii. Aby utrzymanie produktu w starym standardzie było sensowne, rynek (w tym wtórny) musi zapewnić rentowność. Ram prostych jest stosunkowo mało, więc jeżeli taper wybije się wyraźnie jako standard, podejrzewam, że nie będzie się opłacało utrzymywać produkcji prostych widelców.
Endrju911 Napisano 20 Listopada 2014 Autor Napisano 20 Listopada 2014 A jesli jakiś inny Level byłby na hydraulicznych to lepiej się opłaca niż Hexagona?
rodszyld69 Napisano 21 Listopada 2014 Napisano 21 Listopada 2014 A jesli jakiś inny Level byłby na hydraulicznych to lepiej się opłaca niż Hexagona? Tak np Ten A4 jest droższy ale geometrię ma już typową sportową. Tu masz jeszcze jeden A4 jest możliwe że jak dobrze ponegocjujesz cenę to dostaniesz jeszcze obniżkę.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.