sylwu Napisano 16 Listopada 2014 Napisano 16 Listopada 2014 Witam, jestem obecnie w holandi. Byłem ostatnio na szybko w sklepie rowerowym i zainteresował mnie jeden rower. Sprzedawca chce za niego 400Euro czyli w przeliczeniu na pln ok 1700pln. Rower używany, Cube LTD Ready for race, aluminiowa rama 22', wydaje mi się że na 26 calowych kołach. Rower oglądałem na szybko, zrobiłem też kilka zdjęć które wklejam w temacie. Chcę poznać Wasze zdanie na temat tego roweru. Czy warto go kupić, czy cena jest atrakcyjna? Ile w polsce bym za niego dostał? Z tego co pamiętam to miał opony schwalbe smart sam bodajże tylna nowa, kaseta nowa, przerzutka tyl deore xt, przód slx, korba shimano, amor rock shox reba sl, hamulce hydrauliczne formula, tarcze klocki ok. Warto go brać?? Będę wdzięczny za wszelką pomoc.
94ostry Napisano 19 Listopada 2014 Napisano 19 Listopada 2014 Moim skromnym zdaniem jakaś super turbo okazja to nie jest. Osprzętowo wypada fajnie, ale i tak pewnie wszystko trzeba rozebrać i wyczyścić, nasmarować. Pytanie w jakim stanie jest amorek (prawdopodobnie konieczny będzie serwis). I nie wiem jak wygląda Twoje podejście do rowerów 26"/29". Teraz niby moda/trend na 29" panuje, ale o gustach się nie rozmawia Pozdro
sylwu Napisano 19 Listopada 2014 Autor Napisano 19 Listopada 2014 rower stoi w sklepie rowerowym, mają tam też serwis więc myślę że to co sprzedają mają poserwisowane, choć wszystkiego się jeszcze wypytam na miejscu. obecnie jeżdże na 26" i nie narzekam, tym bardziej że lubię zjazdy a do tego 26" niby bardziej się sprawdzają. a ta rama to do jakiego wzrostu się nadaje?
Mod Team Pixon Napisano 19 Listopada 2014 Mod Team Napisano 19 Listopada 2014 Pytanie w jakim stanie jest amorek (prawdopodobnie konieczny będzie serwis) Serwis w przypadku tego widelca nie będzie jakoś mocno skomplikowany, do przeprowadzenia spokojnie w domowym zaciszu. Wielkość ramy jest na wzrost co najmniej 190 cm
94ostry Napisano 20 Listopada 2014 Napisano 20 Listopada 2014 Serwis w przypadku tego widelca nie będzie jakoś mocno skomplikowany, do przeprowadzenia spokojnie w domowym zaciszu. Zgadzam się - do zrobienia we własnym zakresie. Wszystko ładnie opisane w RockShox service manual albo przedstawione w filmikach na YT.Ja bym się spróbował potargować na 370 - 380 € i brał.Pozdro
sylwu Napisano 23 Listopada 2014 Autor Napisano 23 Listopada 2014 Wczoraj byłem po rower. Sprzedawca powiedział że zrobił kompletny serwis roweru, amora również. Z ceny nie chciał zejść ale dorzucił oświetlenie za free. Dzisiaj trochę pojeździłem i wydaje się że wszystko jest w porządku. Jedynie z przedniej tarczy dochodzą czasami dzięki jakby ocierała o klocki. Czy to normalne?
tobo Napisano 23 Listopada 2014 Napisano 23 Listopada 2014 Oby nie ściemniał bo wydaje mi się mało prawdopodobne żeby otwierał piasty, stery czy widelec - jeśli działają ok, nie hałasują, nie zacinają się. Żeby to sprawdzić musiałbyś te części otworzyć - pytanie czy miałbyś jak i wiedział jak.
Gość Napisano 26 Listopada 2014 Napisano 26 Listopada 2014 Klucze do ręki i rozbieraj Nauczysz się co i jak ( no chyba że umiesz) i przy okazji poznasz rower "od środka". Ociera po jakiś dłuższych/ ostrzejszych hamowaniach czy tak poprostu od czasu do czasu?
tobo Napisano 27 Listopada 2014 Napisano 27 Listopada 2014 Przyczyn ocierania może być bardzo wiele, mogą być mniej lub bardziej normalne. Wiotki widelec, krzywa tarcza, niewłaściwe ustawienie zacisku względem tarczy, krzywo wpięte koło, za dużo płynu w układzie, zatarte tłoczki zacisku, spuchnięte uszczelki.
94ostry Napisano 27 Listopada 2014 Napisano 27 Listopada 2014 Wczoraj byłem po rower. Sprzedawca powiedział że zrobił kompletny serwis roweru, amora również. Z ceny nie chciał zejść ale dorzucił oświetlenie za free. Dzisiaj trochę pojeździłem i wydaje się że wszystko jest w porządku. Jedynie z przedniej tarczy dochodzą czasami dzięki jakby ocierała o klocki. Czy to normalne? Czy te dźwięki ocierania pojawiają się w momencie skręcania, podczas którego przechyla się rower - a jak się prostujesz to dźwięk ustaje? Jeden mądry kiedyś powiedział mi, że tak już musi być ponieważ podczas skrętu działają przeciążenia na rower/piastę. Miałem podobnie od nowości przy moich BR-M4_cos_tam. Ale powodem może być faktycznie coś innego - bardziej bym skłaniał się do opcji "Wiotki widelec".
tobo Napisano 27 Listopada 2014 Napisano 27 Listopada 2014 Ocieranie przy skręcaniu nie są normą. Jednak jeśli pojawia się w takim momencie to bardzo trudno je wyeliminować.
Sagitt77 Napisano 27 Listopada 2014 Napisano 27 Listopada 2014 Jeśli tylko czasami słyszysz dźwięki z tarczy, jakby dzwonienie, przy dynamicznej jeździe to wynikają ze słabej sztywności amortyzatora. Reby tak już mają. nic na to nie poradzisz.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.