Skocz do zawartości

[napęd] przełożenie napędu z innego roweru

kenzo300

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

od razu zaznaczę że jestem kompletnym laikiem w sprawach rowerowych .

Przechodząc do sedna ,  w moje ręce wpadł jak mi się wydawało fajny rower.

Merida matts pro 3500 w stanie takim jak na zdjęciach , czyli jak to stwierdzili w serwisie totalny złom.

IMG_4316.jpg IMG_4317.jpg IMG_4318.jpg IMG_4319.jpg IMG_4320.jpg IMG_4322.jpg

Wycena naprawy w serwisie po szybkich oględzinach gwałtownie zaczęła przekraczać kwotę 1000 zł.

Zdruzgotany wyceną wymyśliłem sobie żeby przełożyć napęd z innego roweru.

np z tego Gianta który jeździ poprawnie:

image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg

Teraz pytania:

Czy jest to wogóle możliwe?
Jeżeli w tym konkretnym wypadku nie , to na co zwrócić uwagę przy "podbieraniu" napędu z innego roweru?
Jeżeli uważacie że gra jest nie warta świeczki to w jakiej cenie można kupić najtańszy kompletny napęd (manetki , linki , korba , łańcuch itd...) ?

Zależy mi po prostu żeby ten rower jechał i od czasu do czasu w razie potrzeby zmienił bieg , chcę to osiągnąć jak najmniejszym kosztem .

pozdrawiam

Napisano

Nie da się praktycznie nic przełożyć z Gianta do Meridy niestety :bye2:

Przerzutka tylna ma inne mocowanie, Giant ma wolnobieg, a Merida kasetę - inny system montowanie zębatek, którego nie da się pogodzić. Trzeba by zamienić całe koło, ale hamulce tarczowe są nie do przeskoczenia.

Dałoby się przełożyć korbę, ale razem z suportem i to trochę bez sensu, bo to kilometrowy krok wstecz. Lepiej wymienić w Meridzie środkową zębatkę i cieszyć się z dużo lepszej korby - chociaż z drugiej strony łożyska suportu pewnie są martwe.

Napisano

może to i to