kenzo300 Napisano 11 Listopada 2014 Napisano 11 Listopada 2014 Witam, od razu zaznaczę że jestem kompletnym laikiem w sprawach rowerowych . Przechodząc do sedna , w moje ręce wpadł jak mi się wydawało fajny rower. Merida matts pro 3500 w stanie takim jak na zdjęciach , czyli jak to stwierdzili w serwisie totalny złom. Wycena naprawy w serwisie po szybkich oględzinach gwałtownie zaczęła przekraczać kwotę 1000 zł. Zdruzgotany wyceną wymyśliłem sobie żeby przełożyć napęd z innego roweru. np z tego Gianta który jeździ poprawnie: Teraz pytania: Czy jest to wogóle możliwe? Jeżeli w tym konkretnym wypadku nie , to na co zwrócić uwagę przy "podbieraniu" napędu z innego roweru? Jeżeli uważacie że gra jest nie warta świeczki to w jakiej cenie można kupić najtańszy kompletny napęd (manetki , linki , korba , łańcuch itd...) ? Zależy mi po prostu żeby ten rower jechał i od czasu do czasu w razie potrzeby zmienił bieg , chcę to osiągnąć jak najmniejszym kosztem . pozdrawiam
jip Napisano 11 Listopada 2014 Napisano 11 Listopada 2014 A co jest nie tak z Giant'em że chcesz reanimować Meridę?
nemo2009 Napisano 11 Listopada 2014 Napisano 11 Listopada 2014 A co jest nie tak z Giant'em że chcesz reanimować Meridę? Wygląda na to,że Merida ma męską ramę, Giant damską.
seraph Napisano 11 Listopada 2014 Napisano 11 Listopada 2014 Nie da się praktycznie nic przełożyć z Gianta do Meridy niestety Przerzutka tylna ma inne mocowanie, Giant ma wolnobieg, a Merida kasetę - inny system montowanie zębatek, którego nie da się pogodzić. Trzeba by zamienić całe koło, ale hamulce tarczowe są nie do przeskoczenia. Dałoby się przełożyć korbę, ale razem z suportem i to trochę bez sensu, bo to kilometrowy krok wstecz. Lepiej wymienić w Meridzie środkową zębatkę i cieszyć się z dużo lepszej korby - chociaż z drugiej strony łożyska suportu pewnie są martwe.