Skocz do zawartości

[1500-2000] Inwestować w A4 czy kupić używkę A5/6?


markiz1001

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Posiadam obecnie rower Kross level A4 z roku 2009. Rower wyposazony w klasyczne "v-brejki " firmy Tektro i jakis podstawowy amortyzator firmy Suntour. Przerzutka z przodu to Acera, tył Deore.

Obecnie noszę się z zamiarem zakupu używanego Krossa A5 lub A6. Roczne mozna kupic za około 1800-2000 zł. Pytanie tylko czy warto? Czy nie lepiej zainwestować 1000-1500 w stary rower ?

I moje pytanie do znawców tematu - co robić?

  • Mod Team
Napisano

Biorąc po uwagę pękające ramy Krossa to moim zdanie bezpieczniej zainwestować w sprawdzoną czyli tą którą masz,

A dlaczego napinasz się na Krossa?

Napisano

Nie napinam się na krossa ;), tylko jakoś lubię tę markę.

A poważnie, to z mojego " starego " jestem zadowolony i chyba dlatego znów zamierzam sięgnąć po produkt tej marki.

Jeśli inwestowac w obecny rower, to co nalezałoby wymienić?

Proszę o jakieś konkretne przykłady? Jaki amor, jakie koła itp?

Budżet całkowity to 1000-1500 zł

Napisano

Raczej doinwestować. Rozmawiałem z jednym specem i on radzi mi wymienić koła, amor i napęd.

Osobiście myslałem zacząć od  hamulców tarczowych.

W obecnym rowerze wszystko chodzi jak należy, więc zabieg miał by na celu chyba tylko ulepszenie. Oczywiście zmniejszenie wagi też jest mile widziane. Ale tu chyba bydżetowo się nie wyrobię.

  • Mod Team
Napisano

Hamulce ok. 400-450:

http://www.cyklotur.com/czesci/hamulce-rowerowe/hamulce-tarczowe-hydrauliczne/p,hamulec-tarczowy-deore-br-m615-czarny-shimano,244094.html?qrtc_slt=slt_category&qrtc_tpl=tpl_user_view_min&qrtc_typ=usr&qrtc_pos=1&skad=quartic

Koła ok.500-600:

http://allegro.pl/kola-mavic-crossone-26-disc-6-srub-2014-lodz-i4675989106.html

Amortyzator ok.500:

http://allegro.pl/amortyzator-suntour-raidon-lo-26-mtb-i4627867948.html

Ustosunkuj się czy w taki przedział cenowy chcesz iść. Podałem propozycje cenowe i wyszło ok.1500,- bez napędu więc trzeba zweryfikować oczekiwania albo szukać w okazjach, używkach.

Napisano

Przedział cenowy jak najbardziej ok. Zawsze można coś zrobic później.

Tylko w przypadku tarczówek dochodzi mały problem, bo obecnie manetki mam zintegrowane. Więc w moim rozumieniu one też musza zostać wymienione.

Osoba która ma tym się zając sugeruje mi, że nalezy kupic częsci używane. Ja trochę boję się jednak używek.  Była tez sugestia, żeby zostawić moje heble i skupic się na innych rzeczach. A ja sam nie wiem co robić. Kasa lezy i czeka

 

http://allegro.pl/kross-level-a6-i4697710205.html to chodzi mi po głowie

 

http://olx.pl/oferta/kross-level-a4-caly-na-deore-CID767-ID6RbAZ.html#b9807f0347  taką rame mam w stanie niemai idealnym.

 

Napisano

I tu wychodzi moja znajomość tematu. Myslałem, że ten kross jest na lekkim juz wypasie. i nawet chciałem po niego w tym tygodniui jechać.

A tymczasem jak zainwestuje w swój taką kasę, to będę miał dużo lepszy sprzęt. Wybór jest więc prosty

Dodatkowo zostaną mi moje fanty, które zawsze mogę za marne grosze upłynnić.

Jeszcze jedno pytanie laika ;) Czy te proponowane zmiany będą odczywalne? Chodzi mi o to, że jak  włożę 1500 zł  to co przez to sie osiągnę?

 

Napisano

jeśli zainwestujesz w dobry amortyzator  jak ten raidon choć ja bym polecił  Sr epicon (zapytaj użytkownika @activia on ma ciekawe amortyzatory w dobrych cenach), albo coś z  RS to odczujesz znaczną różnice, w kołach tak samo inne toczenie się kół lepsze łożyska, napęd tak samo    

Napisano

Właśnie zacznę chyba od wymiany piast. Obręcze mam Krossa i chyba one zostaną. Prawdopodobnie poleci jeszcze napęd i amor. Czekam od speca na propozycję i wycenę co i jak. Jak dostanę, to się podzielę info. Mam nadzieję, że ocenicie co i jak i podpowiedzie czy warto w to się pchać, czy dobrać inne komponenty.

Potem hamulce i co dalej to sam nie wiem. Zobaczymy na ile kasy starczy

Napisano

Z wymianą piast. W zależności od obręczy jakie posiadasz i kto będzie dokonywał wymiany. Jak w serwisie, to musisz doliczyć robociznę. Poza tym są różne szkoły dotyczące przeplatania kół. Ortodoksyjna mówi, że już raz rozplecionego koła nie zaplata się ponownie, tylko wymienia szprychy na nowe.

 

Napisano

Ja wymienilem prawie caly rower z czesci podobnych do Twoich, na lepsze i tak jak mialbym teraz inwestowac to przede wszystkim amortyzator to jest nr 1. Mialem poczatkowo uginacz Zooma, potem Xcr, wreszcie powietrznego Recona. W przypadki obu zmian jest to przepasc. Zmiana napedu jest mniej spektakularna, chyba najbardziej odczulem wymiane korby na os zintegrowana. Reszta nie miala zbyt duzego znaczenia.

Napisano

Dzięki za Wasze rady Panowie ;)

Szprychy idą do wymiany oczywiście, a całą robotę będzie robił serwis. Czekam na ich propozycję, z którą oczywiście się podzielę na forum.

Mam nadzieję,  że przeprowadzone mody nawróca mnie ponownie na rower. Teraz robię około 700 km rocznie, a kiedyś dużo dużo więcej.

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...