Skocz do zawartości

[przerzutka przód] Regulacja, postępowałem według instruckji i lipa...


Wilku89

Rekomendowane odpowiedzi

Wzialem sie za regulacje przedniej deorke. Siedze juz chyba ze 4 godziny i nic. Wedlug instrukcji ze strony xc-zone nic mi nie wychodzi http://www.xc-zone.jgc.pl/warsztat.php?kid=2&full=yes

Tam jest napisane: "stawiamy łańcuch na największej zębatce, a na kasecie na najmniejszej i kręcimy śrubą tak (krzyżak, lub płaski) „H” tak, żeby łańcuch swobodnie schodził na średnią zębatkę i z powrotem wracał na najwyższą, jednocześnie uważając aby łańcuch nie ocierał o prowadnicę przerzutki. Ważne jest, żeby łańcuch wskakiwał na największą tarczę po jednym kliknięciu manetki, a nie trzymaniu jej kilka sekund."

Tylko, ze krecac tą sruba w ogole prowadnica sie nie wychyla, linka nie napreza, nic sie nie dzieje... Gdy raz sobie w miare dobrze wyregulowalem, to przelozenie 1:1,2,3 obcieralo mi, gdy to wyregulowalme to wtedy mi inne obcierało i tak mma caly czas. Nie wiem, jak mam naprezyc linke, nie wiem ile krecic barylkami przy klamkomanetce... Ale przerzutke mam chyba dobrze ustawioną. Ludzie pomozcie mi ! Nie chce jechac do serwisu, bo chce sie sam nauczyc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to podam ci moja szybka recepte:

1. linka i lancuch ida wek

2. regulujesz srubki (pomagasz sobie naciagajac reka przerzutke (robisz za linke) tak zeby minimalne wychylenie bylo idelalnie na mala zebatka a maxymalne nad blatem

3. manetka na 1 i zakladasz linke - najmocniej jak sie da (ale przed tym wkrec barylke przy manentce na maxa i wykrec 1,5-2 obroty)

4. zakladasz lancuch

 

u mnie zawsze dziala - a male nie dokladnosci np u mnie wynikaja z tego ze przerzutka jest do du..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo rozumime "wek" i "robisz za linke" Ja potrzebuje jasno i czysto wytlumaczone, jak mam to zrobic...

 

Ile mam naciagnac tej linki przy przerzutce? ile cm od tej srubki mocujacej do tej wypustk ina koncu linki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wilku: a manetka załapała ci linkę? Bo z tego, co piszesz, wynika, że chyba nie... Wyciągnij tę linke i włóż ją jeszcze raz - a przed skręceniem śruby w przerzutce (tej przytrzymującej linkę) upewnij się - naprężając linkę w ręku - czy blokerek (ta kuleczka :033: ) wskoczył na swoje miejsce i przeczutka reaguje na ruchy manetką.

Pozdrówko w przybliżeniu :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze robię tak, że ustawiam manetkę na 1, a przerzutkę wychylam ręką nad 3 blat i blokuję ją np rączką od śrubokręta, żeby nie wróciła. Wtedy naciągam linkę i przykręcam. Jeżeli linka jest za krótka, do delikatnie odkręcam śrubę od linki i popuszczam po milimetrze. Zawsze skutkuje. Końcowa regulacja przez baryłkę i musi grac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naciagnij linke na tyle aby na blacie z przodu i najmniejszej zebatce z tylu lanuch prawie ocieral o prowadnice czyli jakis 1mm luzu. Jak to zrobisz to juz bedzie spoko. I powinno dzialac.

 

Edit: Siedząc na rowerze i patrzac od góry na przerzutke to ten 1mm luzu z prawej strony ma byc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opis z XC-Zone jest raczej do pupy :D

 

snuffi dobrze radzi.

 

Tylko nie zdejmuj łańcucha. W ogóle to moja metody:

 

Wersja 1:

 

1. Odkręcasz linkę z przerzutki przedniej

2. Lańcuch na pozycji 1:1 (najmniejsza tarcza z przodu, największa zębatka z tyłu)

3. Wkręcasz maksymalnie baryłkę w manetkę

4. Śrubą "L" regulujesz tak, żeby łańcuch nie ocierał o przerzutkę, ale żeby był możliwie blisko lewej części prowadnicy (patrząc z "normlanej" pozycji siedząc na siodełku)

5. Możliwie mocno naciągasz linkę i przykręcasz śrubę

6. Regulujesz baryłką (wykręcasz ją)

7. Potem możesz się jeszcze pobawić śrubą "H"

 

Jeżeli nie udało się ustawić tak, żeby łańcuch dobrze wskakiwał na większe tarcze (skończyła Ci się regulacja baryłką) to znaczy, że miałeś za słabo naciągniętą linkę na początku.

 

Wersja 2:

 

1 i 2 jak poprzednio

3. Ustawiasz baryłkę mniej więcej w środku między skrajnymi położeniami

4. Śrubę "L" ustawiasz tak, żeby lewa część prowadnicy ocierała o łańcuch (tak, jakby przerzutka próbowała wrzucić łańcuch na większą tarczę)

5. Linkę zakładasz bez specjalnie mocnego naciągania. Ot tak palcami lekko naciągasz. Przykręcasz śrubę.

6. Wykręcasz śrubę "L" tak, żeby łańcuch nie ocierał (jak pkt 4 w wersji "1"). Jeżeli przerzutka nie chce zejść tak blisko ramy, to wkręcasz baryłkę (ogólnie to teraz czas na regulację baryłką :) )

7. Ewentualnie zabawa śrubą "H"

 

Osobiście stosuję metodę drugą (nie trzeba mocno naciągać linki)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Miałem ten sam problem, i w końcu podczas któreś tam regulacji w serwisie (jak do nich przyjeżdżałem to zamiast "dzień doobry" mówili "do regulacji") podpatrzyłem jak to koleś robi, mianowicie:

Linke miałem naciągniętą, tak że zaczynało dopiero trzeć jak włączałem 2/7 3/7 3/8

Ustawił łańcuch:

przód - 1 (najmniejsza tarcza)

tył - 1

Po czym podniósł "to co przerzuca na inne tarcze,czyli tą metalową prowadnice" tak aby łańcuch był jak najbliżej wewnętrzenej lewej krawędzi "prowadnicy", ale nnie tarł. Trzymając cały czas tak ustawioną prowadnicę naciągnął linkę przy pomocy pokrętła przy manetce aby linka była maksymalnie napięta, ale nie zmieniła pozycji prowadnicy. Potem dla sprawdzenia poprzemieniał wszystkie przerzutki i było po sprawie.

Teraz sam stosuję ten patent i jak na razie nie mam problemów z regulacją.

 

Możesz jeszcze rozkręcić przednią przerzutkę, i zrobić taki patent jaki ma mój kumpel. W miejscu gdzie przychodzi mocowanie linki, pod blaszką, która utzymuje linkę możesz wyżłobić (chyba tak się pisze :)) leciutki rowerk tak na 1,4 średnicy linki co pozwoli na mocniejsze dokręcenie jej.

 

Powodzenia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...