Skocz do zawartości

[do 2500] rower na codzień i na dłuższe wyprawy


ampelx

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć!

 

Jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o rowery, jedyne z jakimi miałem w życiu styczność to te z supermarketu. Chciałbym zakupić jakiś dobry rower, którym mógłbym pojeździć na codzień dla rekreacji czy też w celu dojazdu do pracy (głównie drogi asfaltowe). Drugą istotną kwestią jest możliwość "przerobienia go" na trekking i wybrania się z sakwami na kilkutygodniową wyprawę. Rozumiem, że wtedy musiałbym zakupić rower z hamulcami v-brake żeby w razie usterki w łatwy sposób poradzić sobie z nią w plenerze? Przeglądam już forum i oglądam multum rowerów od kilku dni, ale do niczego tak naprawdę nie doszedłem, dlatego proszę Was drodzy forumowicze o pomoc. Budżet do 2500 zł, ale też nie wiem czy nie lepiej jako pierwszy zakup wybrać trochę tańszy, ze słabszym osprzętem rower?

 

Wzrost 182 cm, waga 60 kg

 

Z góry dzięki za nawet najmniejsze wskazówki :-) Artur

Napisano

Jeśli jesteś laikiem to i tak nie ma znaczenia jakie rower będzie miał hamulce bo i tak je w trasie sam nie naprawisz a zapewne nie prędko wybierzesz się w odludne tereny. Tak więc ja bym szukał roweru na możliwie wysokim osprzęcie. Ten cross nie jest zły chociaż wolałbym poszukać MTB i jego dostosować do turystyki ale to już wyższa szkoła jazdy.

Napisano

a ja ze swej strony jak najbardziej proponuje crossa. Na codzienna jazde i na dlugie wyprawy mysle ze bedzie idealnym rozwiazaniem. Jezeli jestes laikiem to mysle ze nie potrzebujesz az sprzetu z najwyzszej półki a spokojnie wystarczy Ci osprzet jakby to powiedzieć przyzwoity badz z sredniej połki. Pomyslalbym nad UNIBIKE VIPER GTS

http://www.unibike.pl/vipergts.html

proponuje go ze wzgledu na to, ze moj bra własnie posiada taki model. Czesto jezdzi z sakwami na kilkudniowe wyprawy i bardzo sobie chwali ten rower. Zreszta miałem okazje sie nim przejechac i jest ok ( crossy mnie nie kreca ) Trzeba dodać ze z wygladu rower ma naprawde sportowe zaciecie :)

 

Mysle ze za ta cene to przyzwoita opcja. Amortyzator Sr Suntour NVX z 75 mm skoku, przezutki Tył Deore, przód Alivio czyli osprzet jak za te pieniadze mysle calkiem niezly. A za zaoszczedzone pieniadze mozesz kupic bagaznik i sakwy :)

 

Napisano

Ten cross nie jest zły chociaż wolałbym poszukać MTB i jego dostosować do turystyki ale to już wyższa szkoła jazdy.

 

Eeee, MTB jest do jazdy w terenie.

 

W takim type użytkowania, o jakim pisze @amplex, nie ma tu sensu mieszać z rowerem. Dla osoby która jeździ po mieście i po drogach utwardzonych, szutrówkach rower crossowy będzie najlepszy. Duże koło, opona z bieżnikiem o niskim oporze toczenia. Jeździłem na KROSS Evado trochę i to są fajne, solidne rowerki.

Napisano

Rower na mniejszych kołach jest bardziej zwrotny w ruchu miejskim, łatwiejszy do przemieszczania się w komunikacji zbiorowej i sprawniejszy na technicznych odcinkach. Mam zarówno niesamowicie wygodnego trekinga jak i MTB i zdecydowanie MTB jest wszechstronniejszy. Rowery krosowe są ok do lekkich zadań ale na wyprawę po ciężkich szlakach rower MTB jest sprawniejszy. Zresztą każdemu laikowi wyprawy po płaskim szybko się nudzą i pragną wyzwań czyli wypadu w mniejsze a później większe górki.

 

Proponowany Unibike Viper to sprzęt do delikatnej jazdy.

Napisano

Ja ze swej strony polecam 29er. Koła ma 28" dzięki tej uniwersalności możesz założyć opony górskie, crossowe, przełajowe a nawet szersze szosowe. Do tego dokupujesz mostek regulowany i możesz sobie ustawiać wysokość kokpitu. Jak bedziesz chciał poszaleć sportowo założysz stary mostek i gotowe. :thumbsup:  Proponuję znaną firmę romet http://allegro.pl/rower-romet-rambler-29er-r-line-1-0-wyprzedaz-25-i4645042914.html  lub klase wyżej tego

Napisano

ja zawsze zgadzam sie z kolega rodszyld69 ale akurat w tym watku sie nie zgodze :D jestem przeciwny montowaniu cienszych opon do rowerow mtb do codziennej jazdy. Jak dla mnie wtedy wychodzi troche ułomne mtb :) co innego zalozyc raz na rok cienkie oponki do mtb i jechac z sakwami a co innego dziennie na takim czyms pomykac. No chyba ze komus pasuje rower mtb do jazdy po asfalcie na codzien bez zadnych modyfikacji, to to tak. Z tego co kolega pisal to wg mnie najlepszym rozwiazaniem jest rower crossowy. A poleciłem unibaja bo to sprawdzony sprzet przez brata, ale te krossy co kolega podeslal tez sa ok. 

Napisano

Masz prawo się nie zgadzać :) ale trzeba trzeba mieć na uwadze że nie każdego stać na kilka rowerów. Autor może miec chęć do jazdy na asfalcie następnym razem np. w terenie - lżejszym lub cięższym.  " Góral nigdy nie będzie rowerem szosą ale po asfalcie może jeździć ale szosówka i cross po ciężkim terenie to już nie za bardzo  <_< Sam jak miałem w modernizacji crossa do swojego mtb założyłem laczki 35 mm i zrobiłem 200 km asfaltem i dało się. Więc mówienie że nie pasuje jest tylko Twoim subiektywnym odczuciem, jeszcze rok temu miałem podobne zdanie ale życie czasami weryfikuje nasze poglądy. :P

Napisano

Cześć, dzięki wielkie za propozycje, wezmę je poważnie pod uwagę :-) Zapomniałem dodać, że rower niekoniecznie musi być nowy, może lepiej byłoby kupić jakąś używkę?. Znajowy w okolicy sprzedaje rower cube sl cross team: http://www.2009.cuberussia.ru/models-sl_cross_team/ (niestety znalazłem specyfikację tylko na ruskiej stronie) za cenę ok. 2000 zł. Co myślicie o tym rowerze? Rower wizualnie w stanie bdb, użytkowo raczej też.

Napisano

Podoba mi się ten Cube, ale jako rower wyprawowy to sie średnio nadaje. Dobry będzie na miasto i jazdę asfaltami i ubitymi ścieżkami, ze względu na wideł aluminiowy który nic nie amortyzuje. Napęd ma bardzo dobry ale 2 tys. za 14 letni rower, trochę drogo. <_<

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...