Skocz do zawartości

[Big nine 40md] tuning


Razill

Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadam rower jak w temacie, planuję przez okres jesienno zimowy dokonać kilku ulepszeń specjalnie pod kontem maratonów mtb.

Stąd też moja prośba o pomoc oraz poradę w jakiej kolejności wymieniać podzespoły oraz o poradę w znalezieniu tych właściwych.

Rower znajduje się w stanie fabryczny poza pedałami które wymieniłem na spd. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam rower z podobna kwotę i z podobnym osprzętem. Trek x caliber 4. Zmodyfikowałem go i jestem zadowolony, co prawda nie do maratonów ale dla własnej przyjemności by w lesie poszaleć. Na pewno masz hamulce i amor do wymiany. Ja u siebie wrzuciłem  shimano m615 i amor Rock Shox xc30. Jestem zadowolony. Pedały też masz do wymiany. Ogólnie do profeski to wszytko do wymiany ale do zabawy myślę, że tyle starczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to zależy jakie masz koła ile ważą ile masz kasy itd.

Wagę rotującą najbardziej odczujesz ale to już ty musisz usiąść z kartką papieru i wagą poważyć co masz a ile będzie ważyć to ns co cię stać.

NA forach i w dobrych sklepach znajdziesz informację na temat co ile waży. Pamiętaj też że im coś lżejsze tym słabsze (zz reguły) więc ważna jest też twoja waga i to w jakim terenie i jak jeździsz no i na ile stać cię na późniejsze serwisy.

Jak widzisz jest dużo czynników wpływających na decyzję więc nikt ci nie odpowie wprost czy warto...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaję mi się, że ułatwiło by wrzucenie specyfikacji roweru, odpowiadającej rzeczywistości (czyli uwzględniając zmiany jakie zdążyłeś wprowadzić).

Katalogowo 2014r:

Rama i amortyzacja

 

Rama Big Nine Speed-D

Widelec SR Suntour 29 XCM HLO 100

 

Napęd

Przełożenia 3x9

Przerzutka P/T Shimano M370 / Shimano Altus 9

Manetka P/T Shimano Altus rapidfire

Korby SR Suntour XCM 44-32-22 CG

Kaseta Sunrace CS-M9 11-32

Łańcuch KMC Z99 9s

 

Koła

Rozmiar kół 29”

Obręcze Merida Big Nine D

Piasta P/T Alloy Disc QR

Opona P/T Merida 29x 2.2

 

Komponenty

 

Hamulec P/T Tektro Novela mechanical disc  160 mm

Kierownica MERIDA comp OS 680 Flat

Mostek Merida Comp OS 7°

Siodło Merida Sport

Sztyca MERIDA speed 27.2 mm

Pedały XC Alloy

Masa (dane producenta) 14,30 kg

 

 

Osobiście bym modyfikował rower w kolejności:

- koła

- amortyzator

- hamulec przedni np na deore + lewa manetka XT

 

Edytowane przez TheGie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie

Zmiany jakie zdążyłem wprowadzić to zmiana pedałów na shimano spd m520, przedni hamulec xt oraz lewa manetka xt.

Moja waga około 88kg lubie ostro pojechać nie boję się skakać z hopek czy poszaleć na zjazdach dlatego zależy mi aby sprzęt nie był zawodny tak że chętnie bym rower przyspieszył ale nie za cenę wytrzymałości.

Na obecną chwilę planuję jeszcze zmiane przerzutki przedniej na xt i tu zastanawiam się bo wypadałoby wtedy przejść na dyna sys a to znów kupa kasy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmiana napędu na 10rzędowe shimano to spory wydatek, lepiej się trzymać dziewiątki i np. kupić starsze komponenty XT. Trzeba uważać, bo właściwie jedyną kompatybilną częścią między 9 i 10rz jest korba.
 

Swoją drogą jaki budżet chcesz przeznaczyć na modyfikacje? bo to sporo zmienia... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko mi z kołami bo śmigam na 26er i średnio się orięntuję w 29er

Na przodzie mam DT swiss x430 i piastę SLX a na tył po zimie wleci DT swiss x430+piasta novatec.

 

masz cały dział dotyczący doboru kółek:
http://www.forumrowerowe.org/forum/26-kola-rowerowe/

 

Dużo użytkowników korzysta z usług użytkownika dawid , http://www.daveo.pl/

Amorek wydaję mi się że któryś z EPICON. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam po przerwie postanowiłem zmienić hamulec tylni na slx bądź xt i tutaj mam zgryz bo nie wiem czy xt na tył to nie za dużo pary w gwizdek i znów stanę przed problemem manetki tylniej z racji tego że na 9 rzędów manetka xt jest droższa od xt 10rzędowej i obawiam się że prędzej czy później będzie konieczność przejścia na dyna sys 2x10.

pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

inwestowanie w ten rower inne, niz wymiana zuzytych komponentow lub wymiana niewygodnych do powiedzmy lacznie 400zl to max zdrowego rozsadku

 

jezeli chcesz lepszy rower, to zacznij od zakupu bazy/calego roweru i tyle, a nie rob straszydla na tekturowej ramie, atrapie amora i grupie xt 10sp i innymi zbednymi gadzetami 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę nie rozumiem twojego toku myślenia straszydło to mocne słowo. uważam że baza nie jest zła nie mam też parcia  aby w 3 miesiące zrobić z niego rower teamowy.

Rama bardzo mi odpowiada nie widzę potrzeby jej zmieniać mam zamiar na jej podstawie budować dalej rower. co do amortyzatora z pewnością go wymienie na jakiś konkretny model.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem twój zapał i chęć do zbudowania maszynki do mocniejszej zabawy ale poszedłeś w złym kierunku,tak jak napisał Nabiał powinieneś był zacząć od dobrej bazy ramy bo to ona jest najważniejsza a teraz generujesz sobie niepotrzebne koszty wymiany całości osprzętu i niczego w zasadzie nie osiągniesz a napęd 3x10 to już przerost formy nad treścią

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Słuchajcie dla jednych ma to sens, dla innych tamto. Uważam, że poza głosem doboru właściwych komponentów nie powinniśmy usilnie i jednocześnie niegrzecznie komuś przedstawiać swoje zamysły, że to padlina i do niczego się nie nadaję. Nie każdy siedzi na worku z pieniędzmi, niestety wielu ma jeszcze dom na utrzymaniu, zaje****y kredyt na mieszkanie na 100 lat, w związku z tym nie może sobie pozwolić na rower za naście tysięcy. Popatrzcie czasami przez taki pryzmat ;)

 

Gdybym to ja miał coś robić w tym rowerze, nieważne czy bym chciał go odchudzić czy poprawić komfort, czy jedno i drugie, to zacząłbym od amortyzatora. Na ciężkich kołach można jeździć, jednak na ciężkim amortyzatorze który nie pracuje to już jest męczarnia i lepiej go wywalić i po prostu wstawić sztywny widelec. Chociaż ja bym poszedł krok dalej i kupił wspomnianego Epicona. Może poszukać Reby na niemieckim ebay'u?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za zainteresowanie  tematem, widzę sporo głosów że nie ma sensu na tej ramie dalej budować, prosiłbym was o podanie powodów dla których tak sądzicie?

Osobiście ta rama mi odpowiada na tle innych nie jest też raczej kowadłem na carbon raczej nigdy nie przejdę z powodu kosztów i nie mam tu na myśli ceny ramy jako takiej ale jej trwałości, wiadomo wszystko zależy od budżetu osobiście w razie "w" przebolałbym konieczność kupna nowej ramy alu z powodu rozwalenia tej natomiast gdybym wydał na rame carbonową kilka tysi poczym uszkodziłbym ją w ciągu 2 sezonów to jednym słowem kula w łeb :P a taką ewentualność należy brać pod uwagę wiadomo nic nie jest wieczne.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...