Skocz do zawartości

[prośba o opinię] Kross r8


szczurozor

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

o, jak ładnie :)

i jeździć nie trzeba po to ;p

nadal jednak zostaje pytanie czy kupować gotowca w tej cenie czy można pozbierać coś porównywalnego taniej.

Mój budżet to 3000pln, ale jestem w stanie te 10% doskrobać jeżeli sprzęt jest godzien tej ceny.

Napisano

Jeśli chcesz składać z nowych części to na pewno wyjdzie Ci drożej, ja bym poszedł na gotowca i powoli zmieniał sobie na  te części które mi odpowiadają. Tylko zdecydowanie rama z główką taperowaną. Jeszcze bym polecał poszukać koło siebie autora tego  jest trochę droższy ale moźliwe że wytargujesz do swojego budżetu lub tego. Albo ten silverback którego wcześniej Ci zaproponowałem

Napisano

Popatrz tutaj zdecydowanie wolałbym tego ma już główkę taperowaną a i amortyzatoer lepszy od tego rock shox-a.

No  R8 też ma taperowaną główkę więc pod tym kątem nie ma dysfunkcji względem SIlverback'a. Problem jes w tym że Slade 3 ma ramę 20" (i gdzieś przemkną też 18") a Level R8 19" i 21". IMHO nie osprzęt tutaj zadecyduje który rower zostanie wybrany.

 

 

 

nadal jednak zostaje pytanie czy kupować gotowca w tej cenie czy można pozbierać coś porównywalnego taniej.
Zależy. Na nowych częściach najczęściej wychodzi drożej. Jeśli najtrwalsze (rama, kiera, mostek, amortyzator, itd - słowem wszystko co nie jest napędem) części kupisz używane to może wyjść taniej ale najczęsciej wychodzi tyle samo co nieśmigany ze sklepu. Napęd w przypadku składania najlepiej kupić nowy bo części używane w tym przypadku najczęściej są zużyte.
Napisano

Autor ma 172cm, około 60kg i raczej już nie urośnie-34l. ;p

O authorze jakimś też myślałem, ale już troszeczkę droga zabawka, jednak przyjrzę się po południu, bo w pracy to mi na ręce często patrzą (i monitor :P)

3300 jest nieprzekraczalne.

No wpadł mi w oko ten kross, ale nie będę tupał nóżką, że musi być koniecznie on ;)

Napisano

Dziękuję wszystkim za odzew a teraz chyba będę kaprysił. Jeśli za mocno to przez łeb ;p

Ten romet trochę mi się wizualnie nie podoba, silverback ma chyba trochę słabszy osprzęt od krossa, hm? Poza tym (ja tam się może wielce nie znam) nie spotkałem się jeszcze z tą marką.

 

 

Szkoda tylko że R8 ma suport na wciskany ( press fit) które nie maja najlepszej opinii.

To znaczy co mu się robi? :|

 

 

Napisano

Poczytałem trochę o press fit i generalnie rzeczywiście zdania są średnie. A gdyby zainwestować w coś takiego z czasem?

http://twr.iai-shop.com/product-pol-483--Race-Face-Press-Fit-BB92.html

I jak długo powinien wytrzymać ten fabryczny sramowski suport?

I czy ktoś, oprócz producenta i sprzedawcy ;) jest w stanie mnie przekonać do marki Silverback? Jak to się ma do ewentualnego późniejszego wymieniania akcesoriów na wyższopółkowe?

Napisano

 

 

st też zaleta nie musisz ich serwisować bo gdy padną wymienia się je na nowe. Do ich wciskania potrzebny będzie Ci taki klucz
Te full plastik się wymienia ale one tak znów ramy nie niszczą. Za to z te z metalowymi miskami (np. podany w linku sram) owszem ale ich nie trzeba wymieniać w całości. Jedynie same łożyska.  Wyiana jest prosta i jak ktoś ma głowę na karku zrobi to bezpiecznie nawet chałupniczym sposobem.

 

Problem Press Fit nie jest potrzeba specjalnych kluczy bo do każdego suprtu są potrzebne specjalne. Kłopot w tym że nie są zablokowane w mufie a co za tym idzie minimalalnie pracują (obracają się) a to skolei prowadzi do wycierania mufy suportu.

 

 

 

Ten romet trochę mi się wizualnie nie podoba, silverback ma chyba trochę słabszy osprzęt od krossa, hm? Poza tym (ja tam się może wielce nie znam) nie spotkałem się jeszcze z tą marką.

Heh słabszy... R8 na wyjścieowo kosztuje ponad 4000 więc trudno tu o porównanie ale ten Slade 3 w tej cenie (2 849zł) wypada naprawdę nieźle bo rowery z takim osprzętem z reguły powyżej 3 000.

 

Też się spotykam z tą marką od niedawna ale z tego co wiem to na rynku obecna jest od 2011 roku i oprócz rowerów z średniej półki produkuje też maszyny z bardzo wysokiej np taki http://www.silverbacklab.com/bike/sbc-mountain-xc/superbike-concept-3-0/ Osprzętem bym się jednak nie martwił za nadto. Sercem roweru jest rama i to jej geometria oraz dopasowany rozmiar sprawia czy czujemy się na rowerze dobrze czy źle. A jeśli któryś element osprzętu okazuje się za słaby dla naszego stylu jazdy to wtedy można się pokusić o wymianę na jakiś lepszy. Grunt to dobra baza.

Napisano

W takim razie chyba się pochylę nad tym silverem ;)

A jeszcze ktoś wie może jak wygląda sprawa ewentualnych reklamacji?

Dziewczyna kupiła w sklepie stacjonarnym w Poznaniu corrateca, pękło oczko od linki przerzutki i reklamacja szła do Niemiec, gdzie jak można się było spodziewać, nie uznali. Nawet nie bardzo wiadomo jak się z nimi wykłócać o swoje racje a sklep się nie poczuwa reprezentować klienta w tej sprawie. Założyli jakieś zastępcze oczko, sprawdza się, ale nie mamy już pewności czy przy (tfu!) pęknięciu ramy uznają, bo jest "majstrowana". Nie chciałbym podobnych sytuacji a rower będzie jednak norany po lasach.

No i jak to się może zachowywać na krętych dróżkach, zjazdach..?

Niewiele mi te kąty i wymiary podpowiadają...

Napisano

Jeśli kupujesz w sklepie lub na alllegro to z gwarancja bezpośrednio do sprzedawcy. Wysyłasz do sprzedawcy tam naprawiają lub wymieniają i Ci odsyłają, to wszystko na koszty serwisu. Co do geometrii to na krętych ścieżkach będzie dość dobra, ze względu na długość tylnych widełek 435 mm (standard to 425-430 mm), jeśli chodzi o zjazdy to z kątem główki 69,5* powinien się dobrze prowadzić.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...