Skocz do zawartości

[rama] pęknięcie ramy karbonowej w okolicach zacisku podsiodłowego


vladee

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Karbonu się nie da naprawić, bo to laminat. Włókien w tkaninie nie da się na nowo połączyć. Generalnie można zlepić żywicą lub nawet nałożyć łatkę, ale to nie będzie to samo, co było wcześniej. W tym konkretnym przypadku pokusiłbym się o prewencyjne uzupełnienie szczeliny żywicą (o ile się da, bo jest mała), bo więcej chyba nie da się nic zrobić.

Napisano

czy da się naprawić, czy nie da - to lepiej żeby ocenił profesjonalista zajmujący się tym na co dzień

obserwuję na FB profil pracowni Rychtarskich  i tam czasami przewijają się zdjęcia z napraw ram karbonowych , myślę że warto spytać ich co na ten temat myślą

 

link do fotek  z uszkodzoną ramą na FB https://www.facebook.com/RychtarskiBicycleWorkshop/posts/1472631762989624

Napisano

Co do naprawy laminatów, to pytanie brzmi: jaka jest definicja naprawy?

Posklejać tego to się nie da w żaden sposób. Żeby naprawić to co na FB widać, to moim zdaniem jedyna opcja, to uciąć zniszczone elementy, odbudować nowe takie same i wkleić je w ramę (tak jak jedna z metod robienia nowych ram nie-jedno-elementowych). Powinno trzymać, jednak zmieni się trochę sztywność no i masa w porównaniu do orginału, ale nie powinno być z taką ramą problemów. Pytanie brzmi tylko, czy są w stanie odbudować dany element tak, żeby miał co najmniej podobne parametry (sztywność, wytrzymałość) jak orginał. 

 

Co do przypadku vladee, to jeżeli chodzi o warunki domowe, to ja bym polecił w pierwszej kolejności nawiercić małym wiertełkiem otwór na końcu tego pękniecia, żeby naprężenia się rozchodziły dookoła, a nie punktowo. Potem można się pobawić w zakładanie łatek.

 

p.s. podkreślam, że wypowiadam się jako amator, a nie fachowec

Napisano

Bardzo wiele osób zapomina, że laminat to tkanina węglowa nasączona żywicą. Całe clou polega polega właśnie na tej tkaninie. Jeżeli włókna pękną - jest to nieodwracalne. Można przywrócić ramie dawny wygląd, ale nie przywróci się tych samych parametrów mechanicznych, szczególnie w miejscach łączeń. Są różne techniki łączenia. Jedne lepsze, drugie gorsze, dlatego w przypadku "naprawy" karbonu nie należy oszczędzać na specjaliście.

  • 2 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...