pankracy1991 Napisano 6 Września 2014 Napisano 6 Września 2014 Siema. Mam Lazaro Senatore na Alivio http://allegro.pl/na...4555520002.html i mam mały kłopot z regulacją przedniej przerzutki. Czytałem poradniki z forum o regulowaniu i oglądałem filmiki na YT ale nie chce popsuć wszystkiego. Ale po kolei: Na przerzutce przedniej ustawiona 3 najwieksza tarcza, z tyłu na 8. Przy jeździe słychać dzwięc tarcia łacucha, na 7 biegu mniej słychać a na 6 jest idealna cisza. Producent napisał mi to: "Na największej zębatce z przodu należy wykręcić śrubkę 'H' o kilka obrotów. Jesli to nie pomoże przoszę ustawić całą przrutkę przednią delikatnie na zęwnątrz roweru (jeśli jest oną ułożoną do środka roweru lub równolegle do roweru prosze ją delikatnie wychylić na zewnątrz)." Więc zabrałem się do wykręcania śruby H - po 3 pełnych wykręceniach na 7bylo minimalnie słychać na 8 nieco mniej, maksymalnie wykręciłem o 4 obroty ( przy 5 śruba była tak luźna ze by wypadła) - na 4 obrotach 7 praktycznie chodzi idealnie ale 8 dalej trze. Tak jak napisał mi producent - "Jesli to nie pomoże przoszę ustawić całą przrutkę przednią delikatnie na zęwnątrz roweru " - moje pytanie brzmi - jak to zrobić? co trzeba wkręcić lub wykręcić? Nie chce wszystkiego rozkwiecać bo znając moje szczęście rozkręcę i nie skecze tego prawidłowo. Teraz przy 4 obrotach wykręcenia łańcuch od zewnętrznej części wózka jest jakiś milimetr a z tego co czytałem powinien być od 2-3 mm żeby nie tarło. więc jak widać musze minimalnie wychylić ten wózek na zewnątrz tylko jak to dobrze zrobić ? Proszę o pomoc, zostało mi tylko to aby rower dobrze chodził
ugupu Napisano 6 Września 2014 Napisano 6 Września 2014 Naciągnij linkę baryłką przy manetce. A śrubą H wyreguluj tak, aby ci łańcuch nie spadał z zębatki.
pankracy1991 Napisano 6 Września 2014 Autor Napisano 6 Września 2014 Naciaganie linki na baryłce to wykręcanie o ile się nie mylę tak ? Wiem że teraz jest dokręcona baryłka, brakuje pół obrotu do ońca dokecenia. A o ile mniej wiecej obrotów naciągać baryłką? i łańcuch mi nie spada...więc najpierw na baryłce naciągnąc a potem krecic śrubą H tak aż na 8 biegu i 3 z przodu nie będzie tarcia ? czyli H trzeba by wykręcać ?
ugupu Napisano 6 Września 2014 Napisano 6 Września 2014 Najpierw baryłka. Wykręcasz kręcąc nią DO siebie patrząc tak, jakbyś na siodełku siedział. Po regulacji linki, jakby łańcuch spadał, wtedy WKRĘCAĆ śrubę H. Baryłkę wykręcaj o pół obrotu na raz. Jeśli naciągnięcie linki nie pomoże to wykręć jeszcze trochę śrubę H.
pankracy1991 Napisano 6 Września 2014 Autor Napisano 6 Września 2014 Ok ide działać może to coś da i nie spierdzieli reszty przerzutek Dzięki Ugupu - Twoja rada poskutkowała tzn bardzo prezycyjnie i pomalu musialem kręcic baryłką żeby dojśc do sukcesu.na 3 tarczy przedniej biegi 7 i 8 które tarły już nie trą, jest cisza, na 6 też choć w próbach krecenia i on obcieral od wenetrzej strony. Niby problem rozwiazany ale pytanie - czy caly układ powiedzmy na 3 tarczy przedniej powinien chodzic bezszelestnie ? bo jak wrzuce 5 tylny bieg juz zaczyna obcierać. Wtedy musze wrzucic na 2 tarcze z przodu i jest ok potem 4 bieg z tylu jest ok ale na 3 z tyłu i 2 z przodu jest już hałas wieć wrzucam 1 przedni bieg i tylne biegi 1-3 chodzą bezszelestnie - czy tak powinno być czy raczej na każdej przedniej tarczy, tylne od 1-8 powinny tak samo pracować?
copone Napisano 6 Września 2014 Napisano 6 Września 2014 I generalnie tak powinno być.Generalnie tak się powinno jeździć a być już niekoniecznie - ponoć łańcuch do 9s rozwiązuje problem ocierania ale jak Ci nie przeszkadza taki stan to ok
pankracy1991 Napisano 6 Września 2014 Autor Napisano 6 Września 2014 Skoro juz wyregulowalem i mówicie ze tak generalnie ma być to spoko. Przejechalem dzis 20 km i 6,7,8 bieg chodzą bardzo cicho co mnie cieszy. A łańcuch nowy wiec nie będę wymienial
tobo Napisano 6 Września 2014 Napisano 6 Września 2014 To jakie ilości biegów chodzą bez ocierania zależy od... szczęścia Wielokrotnie spotkałem się z sytuacją że dwa identyczne rowery, i przy tym samym ustawieniu w jednym większa ilość biegów chodzi cicho niż w drugim. Dużo zależy też od przerzutki przedniej i kształtu wytłoczeń klatki. Jeśli chcesz żeby wszystkie biegi kasety pracowały z każdą tarczą korby bez ocierania to musisz zmienić lewą manetkę na obrotowego gripa firmy Sram z mikroindeksacją, czyli z możliwością mikrostopniowania; grip między trzema oznaczonymi ustawieniami ma też kilka kliknięć pośrednich, którymi ustawiasz przerzutkę przednią względem kasety.
pankracy1991 Napisano 6 Września 2014 Autor Napisano 6 Września 2014 Nic nie bede wymieniał, te manetki co mam są dobre, kwestia dobrego wyregulowania ale ja raczej nie dam sam rady tego zrobić, w naprawach to można powiedzieć że ze mnie nowicujsz...
tobo Napisano 6 Września 2014 Napisano 6 Września 2014 To nie jest kwestia dobrego wyregulowania. Jeśli masz 4 biegi "czyste" i 4 z ocieraniem to przerzutka przednia średnio dogaduje się z resztą napędu. Gdyby ocierało na jednym, ewentualnie na 2 przełożenia to wtedy jeszcze jest szansa. Na jakiej wysokości jest zewnętrzna blacha klatki nad dużą tarczą korby? Może jest bardzo wysoko i przetłoczenia klatki nie znajdują się tam gdzie powinny, gdy łańcuch jest na poszczególnych zębatkach korby. Zalecana wysokość to 1-3 mm nad szczytem najdłuższego zęba dużej tarczy (zęby nie są równej wysokości). Fabrycznie bywa że składacz roweru ustawia przerzutkę kilka mm wyżej.
pankracy1991 Napisano 6 Września 2014 Autor Napisano 6 Września 2014 Musze sprawdzić bo sam nie wiem jak jest z tą wysokością. Dam znać jutro
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.