Skocz do zawartości

[Przerzutka tył] Nieprawidłowy bieg - gwarancja?


Kakadu90

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam otóż mam pewien problem a mianowicie, gdy ustawie przerzutkę tylną na 1 to wyskakuje i łańcuch spada, gdy wrzucę 2 jest 1, gdy 3 jest 2, itp... Wszystko było ok ale raptownie to się stało nie mam pojęcia dlaczego. Sprawdziłem naciągnięcia linek ustawienia i wszystko jest ok. Moje pytanie brzmi czy z taką usterką mogę pójść do serwisu gdyż rower jest jeszcze na gwarancji? Chodzi mi o to czy firma ROMET uznaje takie rzeczy a nie żebym usłyszał nie uznajemy bo rower był używany.

Napisano

No własnie regulacja to pierwsze co mnie do głowy wpadło i zacząłem robić, najpierw poluzowałem trochę nadal to było, później jeszcze mocniej poluzowałem i nadal to samo aż w końcu poluzowałem praktycznie na maxa i nadal to jest dlatego pytam....

Napisano

Popuszczasz całkowicie linkę, manetka jest ustawiona na najmniejszą tarczę baryłka dokręcona prawie do końca. Delikatny naciąg i próbujesz regulacji jak nie dochodzi do ostatniej to jeszcze dociągasz i tk metoda prób i błędów musisz ustawić jak przerzutka i hak są dobre.

Napisano

Kiedy rower kupiłeś? Generalnie gwarancja nie obejmuje takich rzeczy. Ale to zależy od samego sklepu jak do tego podejdzie. Albo wezmą rower i Ci poprostu wyregulują. Albo wyregulują i policzą symboliczną kwotę. Albo zdemontują przerzutkę i wyślą do Śiemano Polska i będziesz 3 tygodnie bez roweru ;)

Trochę to dziwne. Bo z reguły nic się samo nie dzieje. Sprawdź może gdzieś pancerz z końcówką wyskoczył z oporu. Sprawdź manetkę. DOKRĘĆ KASETĘ!
Mogę się założyć, że to jakaś drobnostka.

Napisano

 gdy ustawie przerzutkę tylną na 1 to wyskakuje i łańcuch spada, gdy wrzucę 2 jest 1, gdy 3 jest 2, itp...

Jak rozumiem najwyższego biego wogóle nie masz. Czyli jesli to wolnobieg to wygląda, jakby przesunął sie o prawie jeden rząd w lewo. Może był nakręcony ręką ("Panie, po co dokręcać, łańcuch i tak dociągnie"), był jakiś zadzior na gwincie i dopiero po mocniejszym dociśnięciu pedałów obrócił się o te pół obrotu.

Ja bym zaczął od sprawdzenia ustawień śrubek L i H. Jak przerzutka ustawia się dokładnie pod najmniejszą i największą zębatką, to wtedy wyeregulowałbym linkę. Jeśli to nie pomoże, to sprawdziłbym linkę i pancerze. Może strzelił jakiś drucik i opiera sie o pancerz nie pozwalając przesunąć się lince. I stąd to sprężynowanie. Ale wtedy to raczej nie miałbyś tylko pierwszego biegu (jeśli drucik pękłby przed pancerzem), lub problem byłby z precyczyjną zmiana wszystkich biegów (pękniety drucik w pancerzu). A tu wygląda, jakby wszystkie zębatki przesunęły się względem przerzutki o jeden bieg.

Napisano

 

 

Sprawdź może gdzieś pancerz z końcówką wyskoczył z oporu. Sprawdź manetkę. DOKRĘĆ KASETĘ! Mogę się założyć, że to jakaś drobnostka.
 

 

No i miałeś racje dzięki wielkie! Kaseta była troszkę naprawdę niewiele luźna, dokręciłem, później znowu wyregulowałem przerzutki wszystko gra.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...