Skocz do zawartości

[rura sterowa] przedłużenie rury adapterem a-head


kamikadze2014

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

witam!

zakupiłem jakiś czas temu amortyzator suntour duro z przykrótką rurą sterową. Jeżdzę poki co na innym amorze ale wypadałoby w koncu zrobić coś z Duro :) zastanawiałem się chadzając po forach i sklepach internetowych czy dałoby rade jakos to przedłużyć i znalazłem ot taki wynalazek: LINK

 

Na moje rozumowanie gdyby założyć to z tuleją pod 1 1/8 i wpasowac do rury sterowej to mogłoby posłużyć to jako przedłużka.

 

Dobrze rozumuję? scaliło by się to jakoś?

 

no i druga ważniejsza kwestia- Jak z bezpieczenstwem i wytrzymałością takiego czegoś?

 

Pozdrawiam

Napisano

Wszystko pięknie, ale jak wyregulujesz stery a-head skoro nie da się z tym w rurze zamontować gwiazdki sterowej ani kapsla?

 

Widziałem kiedyś stary typ sterów a-head gdzie kasowało się luz zaciskaniem stożkowej tulei pod przykręconym na sztywno mostkiem i wtedy by to działało, ale czy takie stery jeszcze istnieją?

 

Taka przedłużka-adapter jest używana do montowania mostków a-head na rurę gwintowaną. Do tego montaż na klina nie zapewnia idealnej współosiowości przedłużki i rury sterowej, a to już może być niezdrowe dla sterów.

Napisano

seraph- widziałem gdzies w necie obrazek rozberanego adaptera- jest tam długa śruba na imbus która sięgnie do gwiazdki. Myslę że gdybym podjechał do rowerowego i zobaczył na żywca jak to wyglada to byłoby zupełnie inaczej ale na te chwile wydaje mi sie ze system działania jest taki, ze węższa część wjezdza do rury (uprzednio gwiazdkę dobija się tak by była tuż pod adapterem), a imbusowa śruba łapie gwiazdkę i po luzie. Kapsla nie ma bo wydaje mi się że szczyt tego adaptera robi normalnie za ów kapsel.

 

jahoo84- rura jest stalowa a wystaje dosłownie z 1 cm- łapie jedna śruba mostka.

Napisano

 

 

Kapsla nie ma bo wydaje mi się że szczyt tego adaptera robi normalnie za ów kapsel.

 

Czyli adapter z przykręconym mostkiem dociska stery? Rozumiem, że chcesz wkręcić śrubę w nabitą głęboko gwiazdkę z pominięciem tego klina, który normalnie służy do mocowania? To teoretycznie mogłoby działać o ile gwinty się zgadzają.

Tylko czy mocowanie przedłużenia bez blokowania klinem da wystarczającą stabilność zamocowanej kierownicy. :whistling: Gdyby dało się zamocować mostek tak, żeby ten 1 cm był na oryginalnej rurze, a w pozostałej części na przedłużce to byłoby sztywno, ale ni będzie luzu do regulacji sterów za bardzo wtedy.

 

Jak nie spróbujesz to się chyba nie przekonasz :teehee:

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...