Skocz do zawartości

[koło] kaseta 11t, nakręcana na śrubę


mariusz18d

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Poprzednio w swoim rowerze miałem wolnobieg 7 rzędowy z najmniejszym trybem 14. Chciałem teraz zamocować z tyłu kasetę z najmniejszym trybem 11. Wszystkie koło z kasetą są mocowane na szybkozłączke, tylna przerzutka będzie mocowana na hak i tutaj powstaje problem. Jak to wszystko zgrać? 

 

Czy kaseta 7 rzędowa, z najmniejszym trybem 11t będzie działała na moim rowerze ? 

Czy są kasety z kołem mocowanym na śrubę nakręcaną ?

Czy kupić koło z kasetą, mocowaną na szybkozłączkę i później wymienić mocowanie na nakręcaną śrubę ? 

 

Mocowanie tylnego koła w moim rowerze wygląda jak na tym zdjęciu.

 

https://www.google.pl/search?q=przerzutka+mocowana+na+hak&client=opera&hs=4BF&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=-V_rU4bXJYy1PYa_gLAC&ved=0CAYQ_AUoAQ&biw=1366&bih=632#facrc=_&imgdii=_&imgrc=oeHuqFTD3TfHvM%253A%3BiG8lhVozkpRkTM%3Bhttp%253A%252F%252Fimg444.imageshack.us%252Fimg444%252F2068%252Fimg0113stm1.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fforumrowerowe.pl%252Fviewtopic.php%253Ft%253D5889%3B500%3B375

 

 

Napisano

Nie ma problemu i możesz mocować koło z szybkozamykaczem bez obawy - najwyżej zaciśnij trochę mocniej. Ja tak jeżdżę już ponad 2000 km i nic się nie dzieje. Tylko stopki mocowanej do osi koła się nie da z tym pogodzić...

 

Możesz też wymienić oś w kole na pełną gwintowaną jeśli masz obawy co do stabilności mocowania tylko nową oś musisz włożyć razem z nowymi konusami i nakrętkami, bo gwint delikatnie się różni.

Napisano

dzwoniłem przed chwilą do jakiegoś serwisu rowerowego facet powiedział że nie wymienia się osiek.

W moim rowerze między śrubą na ośce idzie jeszcze mocowanie tylnej przerzutki i rama. Zastanawiam się czy wystarczy tyle miejsca aby wszedł tam zacisk szybkozłączki. Podobno też nacina się jakoś ramę pod szybkozłączkę tylnego koła. 

 

Mój rower:

 

https://drive.google.com/file/d/0B59572JzRj52ZkRlRGM0REVBYms/edit?usp=sharing

 

Mógłbyś wysłać zdjęcia jak wygląda u Ciebie mocowanie szybkozłączki w tylnym kole ? Jak są umocowane przerzutki ? jaki masz najmniej zębatek ? 

Napisano

Mam kasetę 11-28, dokładnie takie same haki jak Twoje (stalowa rama) i przerzutkę też mocowaną jak Twoja. O nacinaniu nic nie słyszałem, ale u mnie normalnie wchodzi i się zamyka. Nawet bałbym się szlifować i tak już dość cienkie haki.

 

Osi się u nich nie wymienia, bo nie mają tego w ofercie, a prywatnie mu się pewnie nie chce grzebać... Ja siostrze zmieniłem oś na pełną, bo ma stopkę mocowaną do osi i jeździ tak i jeździ już 3 rok. Cud? Ale jak widzisz musiałbyś to zrobić sam.

Napisano

Kiedyś miałem wolnobieg 6 rzędowy, potem 7 rzędową kasetę, a teraz będę montował 9 rzędową kasetę tylko manetek szukam póki co. Koło tylne kupiłem za 40 zł używane, niestety musiałem centrować i jest lekki luz na bębenku :icon_confused:

 

Nie kupuj koła z piastą pod 7 rzędów. Kup od razu pod 8. Nie będziesz musiał zmieniać manetek, bo możesz zostawić 1 pusty bieg przynajmniej chwilowo, a kiedyś jak będziesz miał kaprys to wymienisz manetki i zrobisz napęd 3x8 (albo i 3x9 lub 3x10).

 

Takie koło to żaden interes, bo kaset 7 rzędowych jest jak na lekarstwo, a jak Ci ta padnie to może już wcale nie być - większej tu nie założysz.

Napisano

Remontuje rower, więc nie problem kupić pojemniejsze manetki, miałem w planach kupić 7 biegową tylną. Myślisz że ten stary pomalowany rower przyjmie 8 biegów, lub nawet 9 ? Czy 9 biegów z tyło nie zużywa się szybciej ? od 7 biegowej ? tak samo z łańcuchem bo przecież jest cieńszy dla 9 rzędowej ? 

Ciągle się zastanawiam czy 9 biegów z tyłu zmieści się między widelcami z tyłu ? Czy wtedy będę musiał kupić inną przednią korbę przystosowaną do 9 trybów z tyłu ? 

Napisano

Rama przyjęła by nawet 10 i 11 biegów, bo szerokość całej piasty jest stała.

Masz wątpliwości co do 9 rzędów to załóż 8, bo tam zębatki i łańcuch są identyczne jak przy 7 - po prostu jest jedna więcej. Ja wolę 9, bo jest ciaśniej wystopniowana kaseta, a jeżdżę tym rowerem po szosie. Do tego chodzą słuchy, że tylne przerzutki niższych grup dostosowanych pod 8 rzędów mogą mieć problem z 9 rządami, ale osobiście się z tym nie spotkałem.

 

Napędy od 9 rzędów wzwyż są może i trochę mniej żywotne (jak wszystko nowe), ale czy przeciętny rowerzysta to odczuje? Części są lekko droższe tylko.

 

Korby nie musisz zmieniać tak samo jak przedniej przerzutki.

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...