Skocz do zawartości

[kierownica] Nie można wyprostować kierownicy


Przemyslaw20

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

Po wczorajszym wypadku, kierownica w moim rowerze przekręciła sie w lewo. Próbowałem ją wyprostować: odkręciłem tą śrubę (pokazana na zdjęciu), ale kierownica nie chce drgnąć. Przy lekkim odkręcęniu, udzerzyłem kilka razy młotkiem w śrubokręt, lecz nic to nie pomogło. Wpuściłem też trochę WD40. Co zrobić żeby kierownica się poluzowała?

Pozdrawiam!

post-178443-0-75548500-1407917599_thumb.jpg

Napisano

Ta duża nakrętka kontruje bieżnię górnego łożyska sterów więc  jej nie luzuj. Odkręć tę srubę na górze (z imbusem) o kilka obrotów aby pojawiła sie szczelina ok 2-3 mm między łbem a sterami. Włóż imbusa i walnij młotkiem. Ew. walnij platikowym młotkiem prosto w śrubę (lub przez jakąś miekką np aluminiowa podkładkę). Jak wbijesz tę srubę o te kilka milimetrów to klin się zluzuje i bądziesz mógł obrócić kierownicę (chyba, że sie zapiekła w sterach).

Napisano

Czyli mozesz dokręcić te srubę (stawia opór) ale jak wykręcasz to nie wysuwa sie do góry? Możesz ja unieść po odkręceniu (palcami czy podważając srubokrętem)? Lata luźno?

Napisano

 

Czyli mozesz dokręcić te srubę (stawia opór) ale jak wykręcasz to nie wysuwa sie do góry?

Dokładnie tak.

 

 

Możesz ja unieść po odkręceniu (palcami czy podważając srubokrętem)? Lata luźno?

Tak. Odkręcajac ją nic się nie podnosi, ale jak ją złapie mogę ją podnieść do góry i jest luźna.

W takim razie co się stało? Jak to ruszyć?

Napisano

Hej. Jak masz mocne nogi to stań okrakiem od przodu roweru nad przednim kołem i ściśnij mocno nogami, a następnie złap za kierownicę po obu stronach i staraj się ruszać raz w jedną, raz w drugą stronę. Powinno odpuścić. Miałem kiedyś podobne problemy z tego typu sterami i zawsze ta metoda pomagała. 

 

Jeżeli uda się tobie ruszyć to radziłbym wyjąć ten wspornik, wyczyścić i nałożyć trochę smaru. Powinno na przyszłość pomóc przy demontażu wspornika.

Napisano

Czyli klin jest luźny a trzyma tylko rdza - jedyny sposób to tak jak kolega wyżej napisał, spróbować to rozruszać.

możesz do środka zaaplikować obficie WD-40 czy inny środek penetrujący, może szybciej puści. Potem przydało by się wyczyścić i nasmarować łożyska bo WD-40 może stary smar rozpuścić jak się tam dostanie.

Napisano

Ja bym dołożył jeszcze element udaru. Czyli jedna osoba próbuje kręcić kierownicą a druga z wyczuciem obstukuje sztycę młotkiem plastikowym, gumowym lub drewnianym w różnych kierunkach

 

Napisano

Zdejmij kierownicę. Wybij ten klin co siedzi w mufie. Przypatrz się na zewnątrz jak to działa. Wsadź i skręć. Nie ciągnij, nie szarp. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...