Przemyslaw20 Napisano 13 Sierpnia 2014 Napisano 13 Sierpnia 2014 Witam! Po wczorajszym wypadku, kierownica w moim rowerze przekręciła sie w lewo. Próbowałem ją wyprostować: odkręciłem tą śrubę (pokazana na zdjęciu), ale kierownica nie chce drgnąć. Przy lekkim odkręcęniu, udzerzyłem kilka razy młotkiem w śrubokręt, lecz nic to nie pomogło. Wpuściłem też trochę WD40. Co zrobić żeby kierownica się poluzowała? Pozdrawiam!
TheGie Napisano 13 Sierpnia 2014 Napisano 13 Sierpnia 2014 Wydaję mi się, żeby przekręcić kierownicę musisz poluzować nakrętkę poniżej (nad główką ramy).
Garlock Napisano 13 Sierpnia 2014 Napisano 13 Sierpnia 2014 Ta duża nakrętka kontruje bieżnię górnego łożyska sterów więc jej nie luzuj. Odkręć tę srubę na górze (z imbusem) o kilka obrotów aby pojawiła sie szczelina ok 2-3 mm między łbem a sterami. Włóż imbusa i walnij młotkiem. Ew. walnij platikowym młotkiem prosto w śrubę (lub przez jakąś miekką np aluminiowa podkładkę). Jak wbijesz tę srubę o te kilka milimetrów to klin się zluzuje i bądziesz mógł obrócić kierownicę (chyba, że sie zapiekła w sterach).
Przemyslaw20 Napisano 13 Sierpnia 2014 Autor Napisano 13 Sierpnia 2014 Po odkręceniu śruby nie pojawia się nawet żadna szczelina.
Garlock Napisano 13 Sierpnia 2014 Napisano 13 Sierpnia 2014 Czyli mozesz dokręcić te srubę (stawia opór) ale jak wykręcasz to nie wysuwa sie do góry? Możesz ja unieść po odkręceniu (palcami czy podważając srubokrętem)? Lata luźno?
Przemyslaw20 Napisano 13 Sierpnia 2014 Autor Napisano 13 Sierpnia 2014 Czyli mozesz dokręcić te srubę (stawia opór) ale jak wykręcasz to nie wysuwa sie do góry? Dokładnie tak. Możesz ja unieść po odkręceniu (palcami czy podważając srubokrętem)? Lata luźno? Tak. Odkręcajac ją nic się nie podnosi, ale jak ją złapie mogę ją podnieść do góry i jest luźna. W takim razie co się stało? Jak to ruszyć?
artofnois Napisano 13 Sierpnia 2014 Napisano 13 Sierpnia 2014 Uderz czymś od spodu - musiało się zapiec.
siemalysy Napisano 13 Sierpnia 2014 Napisano 13 Sierpnia 2014 Hej. Jak masz mocne nogi to stań okrakiem od przodu roweru nad przednim kołem i ściśnij mocno nogami, a następnie złap za kierownicę po obu stronach i staraj się ruszać raz w jedną, raz w drugą stronę. Powinno odpuścić. Miałem kiedyś podobne problemy z tego typu sterami i zawsze ta metoda pomagała. Jeżeli uda się tobie ruszyć to radziłbym wyjąć ten wspornik, wyczyścić i nałożyć trochę smaru. Powinno na przyszłość pomóc przy demontażu wspornika.
Gość Napisano 13 Sierpnia 2014 Napisano 13 Sierpnia 2014 Czyli klin jest luźny a trzyma tylko rdza - jedyny sposób to tak jak kolega wyżej napisał, spróbować to rozruszać. możesz do środka zaaplikować obficie WD-40 czy inny środek penetrujący, może szybciej puści. Potem przydało by się wyczyścić i nasmarować łożyska bo WD-40 może stary smar rozpuścić jak się tam dostanie.
Garlock Napisano 14 Sierpnia 2014 Napisano 14 Sierpnia 2014 Ja bym dołożył jeszcze element udaru. Czyli jedna osoba próbuje kręcić kierownicą a druga z wyczuciem obstukuje sztycę młotkiem plastikowym, gumowym lub drewnianym w różnych kierunkach
eskimer Napisano 15 Sierpnia 2014 Napisano 15 Sierpnia 2014 Zdejmij kierownicę. Wybij ten klin co siedzi w mufie. Przypatrz się na zewnątrz jak to działa. Wsadź i skręć. Nie ciągnij, nie szarp.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.