naziel Napisano 3 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2006 Witam, zastanawiam sie nad wymiana tylnia hs33 na tarcze. Problem polega na tym, że jaka wielkość tarczy powinna być z tyłu roweru. W większości przypadków jest tak, że z przodu jest duza tarcza z tyłu mała. Dlaczego tylnia jest mała ? Nie moze być np. 203 jak u Hayesów MX1 ? przeważnie widywałem rowery z 160 , troche mała ( z wygladau ) ale czy mniejsza jest lepsza ? Jak z tym jest w koncu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Habibek Napisano 3 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2006 ...czym większa tarcza, tym większa powierzchnia tarcia dla klocków. a dlaczego przód jest większy, no jak to... jeśli hamujesz, większośc ciężaru Twojego ciała przenoszona jest na widelec stąd, żeby skompensować tą nierówność stosuje się większa tarczę na przód. a jeśli idzie o rozmiary, cóż - zależy jak jeździsz i co jeździsz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
naziel Napisano 3 Lipca 2006 Autor Udostępnij Napisano 3 Lipca 2006 ja potrzebuje do XC , i pytanie czy hamulec Hayesa mx1 z 203mm z tyłu jest dobrym wyborem czy lepiej avida bb5 z 160mm ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cookiesrulez Napisano 3 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2006 Ja mam BB5 i właśnie 160mm z tyłu i bez problemu blokuję koło. A większa skuteczność niż do zablokowania koła nie jest potrzebna więc... Poza tym w XC dość dużą role odgrywa waga, a tarcza 203mm będzie na pewno cięższa niż 160mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawciu Napisano 5 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2006 jak do XC to radze zrobic cos takiego: Przod dobry hamulec tarczowy o tarcza 180mm w zupelnosci starczy (jesli wybierzesz na przod hydrauliczny to nawet 160mm spokojnie da rade) Tyl spokojnie 160mm wydoli, z tylu zawsze jest mniejsza sila wymagana do zablokowania kola A skoro jezdzisz w XC to warto brac jak namnijsze tarcze bo im mniejsza tarcza tym mniejsza waga, jak to kolega "cookiesrulez" nadmienil post wyzej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goly33 Napisano 5 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2006 do xc hydrauliczne 160mm wystarcza w zupelnosci i z przodu i z tylu pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rogas Napisano 5 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2006 do xc hydrauliczne 160mm wystarcza w zupelnosci i z przodu i z tylu Popieram. Mam HFX-9 i tyl jest wrecz lekko za mocny. Hamuje jednym palcem (nawyki trialowe). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paviarotti Napisano 5 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2006 203 na tyle? w XC nawet na przodzie za dużo. Kupuj 160 mm i nie przepierduj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawciu Napisano 5 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2006 ale mimo wszystko jesli bierzesz mechanika na przod to proponowalbym 180mm boje sie ze 160mm w mechaniku moze byc lekko za malo. Ale tyl jak juz pisalem 160mm spokojnie da rade Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paviarotti Napisano 5 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2006 Kiedys miałem tarcze mechaniczną 160 mm i siła była zadowalająca. A nie był to wcale jakis super hamulec. Myslę, że 160 mm nawet w mechaniku wystarczy do spokojnego XC. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
naziel Napisano 5 Lipca 2006 Autor Udostępnij Napisano 5 Lipca 2006 wiec juz wszystko wiem warto wziąć nawet mechanika na tył z tarczą 160 ( no bo mniejsza waga ) taeraz tylko to zaciekawi wszystkich w XC , waga samej tarczy (co do wielkości to jedno ) ale co z resztą ? czy zacisk w hamulcu mechanicznym + linki + pancerze + klamka bedzie lżejsza od zestawu hydraulicznego ? Waga płytu + linki i wszystke tłoczki itp mogą być lżejsze czy cięższe od mechanika , oto jest dobre pytanie Dużo ludzi poleca hydrauliki do XC ( o ile sie ma kase ) dla ich siły hamowania , ale czy w przypadku tylniego koła duza siła nie jest aż tak potrzeban i czy zestaw np. Avida bb5 lub mx1 , mx2 bedzie lżejszy od hydraulika 535 , julia lub podobnym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kiedyś ksywa gary Napisano 6 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2006 ...czym większa tarcza, tym większa powierzchnia tarcia dla klocków. a dlaczego przód jest większy, no jak to... jeśli hamujesz, większośc ciężaru Twojego ciała przenoszona jest na widelec stąd, żeby skompensować tą nierówność stosuje się większa tarczę na przód ściślej mówiąc chodzi o większą odległość od klocków od osi obrotu koła,czyli większy moment "hamujący" (siła X odległość) w tarczach o większej średnicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paviarotti Napisano 6 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2006 No i nie ma efektu wędrowania momentu rozpoczecia hamowania i fadingu Czyli jednak 180 mm zakładaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawciu Napisano 6 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2006 ja z przodu mam 180mm i spokojnie podnosi mnie nawet przypredkosci 40km/h Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.