Pb2112 Napisano 14 Lipca 2014 Napisano 14 Lipca 2014 Witam i z góry dziękuję za pomoc w wyborze roweru, choć nie dla mnie! Chodzi o rower dla kobiety o młodym duchu, ale już nie tych stawach na długie wycieczki (nie turystyka, tylko prawdziwe śmiganie) po mieście i okolicach, więc i asfalt, i szosa. Wymagania: - lekki do przesady, to najważniejszy aspekt - wrażliwy dla kończyn (nowoczesna forma amortyzacji jeśli jest jakaś, ale nie kosztem wagi) - wygodny (ale nie kosztem dynamiki) - musi śmigać, bo to nie rower do parku poczytać i z powrotem - męska rama, ale zaniżona (broń boże damka, tu chodzi o godność!) - samowystarczalny (bez wysokich wymagań serwisowych) - musi być śliczny (na rynku w mieście każdy ma się oglądać) - do wzięcia od zaraz (wolelibyśmy uniknąć składania) - marka w zasadzie dowolna. Jeszcze raz dzięki!
Tadeus Napisano 14 Lipca 2014 Napisano 14 Lipca 2014 Nie ma. Wiadomo, że coś trzeba będzie poświęcić. http://www.kross.pl/pl/2014/urban/inzai Tu jest oszczędność wagi na przednim amortyzatorze, a do tego profilowanie na szybkie pomykanie po mieście... i napęd na bazie zamkniętej przerzutki w piaście, który nie wymaga prawie serwisowania. Amortyzacje można zwiększyć dodając miejskie opony balonowe typu Schwalbe Big Apple. Ewentualnie z bardziej skomplikowanym napędem, ale z dobrym amortyzatorem i być może też ładniejsze: http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/rove.0.disc/17705/74050/ Można też poprzeglądać produkty innych firm z działu rowerów fitness, dla każdej firmy to znaczy trochę coś innego.
gof Napisano 15 Lipca 2014 Napisano 15 Lipca 2014 Kurde, ze tez nikt nie wpadl na pomysl roweru do szybkiej jazdy po asfalcie na dlugich dystansach!
Tadeus Napisano 15 Lipca 2014 Napisano 15 Lipca 2014 Który byłby do tego wygodny, amortyzowany, piękny, z niskim przekrokiem i nieskomplikowany w serwisowaniu?
gof Napisano 15 Lipca 2014 Napisano 15 Lipca 2014 Albo lekki, albo amortyzowany, nie ma letko Nie kazda szosa to wyscigowa zyleta, sa tez modele ze zrelaksowana geometria, przyjmujace opony 32 czy nawet 35mm. Zasadniczo za 3000 o lekkosci do przesady mozesz zapomniec. Tutaj masz: - nowoczesna forma amortyzacji w postaci double butted cromoly (w Jamisie nawet krabonowy widelec) - slopingowa gorna rura - wygodne ale nie kosztem dynamiki - obsluga na poziomie kazdego innego roweru, chyba ze chcesz sie pakowac w hydrotarcze i piasty wielobiegowe (ale to tez +waga no i +cena) - sliczne zwlaszcza Kona, na pewno sie wiecej osob obejrzy niz za kolejnym mieszczuchem - waga ~10kg dla Jamisa, cytujac jakis sklep, Kona pewnie podobnie http://www.evanscycles.com/products/jamis/quest-comp-2014-road-bike-ec067927 http://allegro.pl/rower-kona-honky-tonk-2014-sportsales-wawa-30-i4408901101.html Ten Inzai to aluminiowy sztywny widelec (brrr) i piasta wielobiegowa wlozona w rame do niej nieprzystosowana, dzieki czemu masz niepotrzebnie dlugi lancuch i napedzasz dodatkowo 2 kolka w wozku od przerzutki.
crux Napisano 15 Lipca 2014 Napisano 15 Lipca 2014 @Pb2112, osobiście nie doradzę gdyż koledzy mają dużo większą wiedzę, ale w jakim wieku jest owa kobieta? Coś mi się wydaje, że miło się zaskoczymy wszyscy i dodatkowo zmotywujemy
Pb2112 Napisano 15 Lipca 2014 Autor Napisano 15 Lipca 2014 Dzięki wszystkim! Wiadomo, że zawsze coś za coś, kwestia co traci, zo zyskuje. Tu np. napęd nie musi być na sto przerzutek, ani też niepotrzebne są jakieś wypaśne tarcze hamulcowe. @crux 60 Nie chciałem pisać, bo zaraz by ludzie wyskoczyli z rowerumi z koszyczkami do parku i z powrotem:P, a w końcu to nie ciało, a dusza się liczy.
crux Napisano 15 Lipca 2014 Napisano 15 Lipca 2014 @crux 60 Nie chciałem pisać, bo zaraz by ludzie wyskoczyli z rowerumi z koszyczkami do parku i z powrotem:P, a w końcu to nie ciało, a dusza się liczy. Tak też się spodziewałem chociaż celowałem w okolice 50'tki Gratulacje dla owej duszy
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.