Vigolec Napisano 8 Lipca 2014 Napisano 8 Lipca 2014 Witam, Na wstępie uprzedzam, że jestem zielony, zwłasza jeśli chodzi o terminologię, więc jeśli napiszę coś głupiego, to proszę o wyrozumiałość Od niedawna mam Meridę jak w temacie. Pierwsze 500 km przebiegło bezproblemowo - jazda głównie po asfalcie i szutrach. Ostatnio w czasie krótkiego wypadu do pagórkowatego lasu, spadł mi dwa razy łańcuch z przodu ( ustawienie 1/1). Nie dość, że spadł, to jeszcze wlazł między ramę a korbę. Musiałem się mocno nagimnastykować, żeby go stamtąd wyrwać. W trakcie "zabiegu" zauważyłem, że jedno ogniowo łańcucha jest lekko rozpięte. Zastanawiam się, czy łańcuch rozpiął się wcześniej i to spowodował fakt, że spadł, czy wyrywając go, spowodowałem jego rozpięcie. W trakcie jazdy, czasem coś jakby przeskakiwało na korbie - może to źle skuty łańcuch? Mam pytanie - czy można założyć jakiś dodatkowy ogranicznik, żeby łańcuch nie spadał? Jeśli mocniej ograniczam przerzutke odpowiednią śrubką, nie chce zrzucić na 1 przełożenie. I kolejne - może polecacie jakiś łańcuch, zamiast KMC Z99 9s, który jest oryginalnie na rowerze?
ezios Napisano 9 Lipca 2014 Napisano 9 Lipca 2014 Najlepiej zrób zdjęcia. Rower nowy czy z drugiej ręki. Jest coś takiego jak prowadnica łańcucha, ale to raczej nie dla ciebie. Coś jest nie halo. Wrzuć zdjęcia. Możesz mieć skrzywione zęby korby i dlatego spada.
Vigolec Napisano 9 Lipca 2014 Autor Napisano 9 Lipca 2014 Rower nowy. Przyglądałem się wczoraj zębatkom na korbie i są lekko zwichrowane. Zrobię zdjęcia i zmierzę w wolnej chwili jak bardzo są zwichrowane.
Vigolec Napisano 13 Lipca 2014 Autor Napisano 13 Lipca 2014 Skułem porządnie łańcuch i dolegliwości minęły. Ale straciłem do niego serce. Jaki łańcuch polecacie do kasety sunrace cs-m9 11-32?