Fragii Napisano 6 Lipca 2014 Napisano 6 Lipca 2014 Witam,Poszukuję porządnego roweru na codzienne dojazdy do pracy, jazdę po mieście jak i wycieczki przez lasy.Sprawa ma się tak że mam do pracy 12km z czego 60-70% idzie pod górkę, z kolei powrót jest z górki więc musi być to rower który pozwoli mi wjchać bez wypluwania płuc na górę jak i wmiarę stabilnie zachowywać się prz zjazdach (zwłaszcza że zjazd jest chodnik-asfalt-pobocze-asfalt-chodnik). Będąc w sklepie rowerowym sprzedawca zaproponował mi :- http://www.kross.pl/pl/2014/mtb/hexagon-x5 - http://unibike.pl/flashgtseq.html - http://www.kross.pl/pl/2014/mtb-xc-29quot/level-b2Rozmawiająć z różnymi ludźmi i czytając forum tak naprawdę ciężko stwierdzić, co jest najlepszym rozwiązaniem jedni mówią kapeć szeroki daje więcej mżliwości inni że stawia nieziemskie opory i się zamęczę w mieście. Podobno 29" jest niezwykle stabilny przy zjazdach, ale doczytałem żę pod górę nim wjechać to mordęga. W rowerach typu X5, B2 standartwo sprzedawane opony podobno moment zużywają się na asfalcie. Co ciekawe sprzerdawca zaproponował mi B2 jako połączenie X5 i flasha czyli duże koła i terenowy zadzior, a w internecie wyczytałem że to już rower bardziej dla zapalańców MTB niż jako codzienna maszyna.Może proponujecie jakiś inny rower, innej kategori innej marki?jedno jest pewne siedziałem na trekkingu mojego ojca i taka pozycja jak tam (wyprostowana + zakrzywiona kierownica) mi na pewno nie odpowiada.
Shiryu Napisano 6 Lipca 2014 Napisano 6 Lipca 2014 No jak Ci sprzedawca takie cuda radzi i opowiada, to zmieniłbym sklep jak najszybciej. Serio. Trzy rowery, każdy z innej parafii i wszystkie okrutnie słabe :/ Teraz tak: do pracy jeździsz codziennie, niezależnie od pogody? W takim razie przydadzą Ci się porządne błotniki, a może też bagażnik. Co prowadzi w kierunku crossa (trzeba będzie osobno dokupić i zamontować) lub trekkinga. Skoro trekking Ci nie odpowiada, to zostaje cross. Jeśli jednak nie potrzebujesz bagażnika i błotników, to pojawia się popularny ostatnio dylemat: "Co jest bardziej uniwersalne: 29er czy cross?". Odpowiedź brzmi: to skomplikowane Zasadniczo jedni zdecydowanie preferują MTB, inni crossy, a wszyscy mają rację, choć nikt w 100% Rzecz w tym, że 29er zawsze będzie miał amor o większym skoku, szersze opony i bardziej miękko zestopniowany napęd. Cross przeciwnie: napęd twardy, zestawiony z myślą o szosie (co daje w kość na bardzo stromych i długich podjazdach), opony wąskie, amortyzator o niedużym skoku. Do tego - w Twoim przedziale cenowym - zazwyczaj hamulce v-brake. Do jazdy głównie po asfalcie, czy różnej jakości leśnych drogach i dróżkach cross jest stworzony, 29era trzeba dostosować przez wymianę opon (no i z montażem pełnych błotników może być problem). Jeśli jednak bardziej przemawiają do Ciebie argumenty za 29erem, to sugerowałbym szukanie takich, które mają korbę z 44 zębami (oznaczoną zazwyczaj jako 44-32-22T), bo w połączeniu z 11-zębową najmniejszą koronką (kaseta 11-32T, 11-34T lub 11-36T) da Ci to zapas przełożenia nawet na dokręcanie w czasie zjazdu z górki. Jeśli chodzi o konkretne modele, to muszę przyznać, że nie śledzę zbyt uważnie rynku 29erów, więc dobrze będzie, jeśli wypowie się ktoś jeszcze, ale na pewno warto zwrócić uwagę na: 1) http://unibike.pl/fusion29.html - z tych przyzwoitych chyba najłatwiej dostępny w sklepach 2) http://nrowery.pl/rowery-2014/mtb-29/cayon-29-al Z crossami mam łatwiej 1) http://unibike.pl/vipergts.html - jw, ale wśród crossów 2) http://nrowery.pl/rowery-2014/cross/caledon-28-db - jeśli zależy Ci na hamulcach tarczowych 3) http://allegro.pl/rower-medano-vanity-vt-3-28-18-cross-w-wa-i4315557682.html - poziom Vipera, ale w tej cenie dostępny głównie przez internet
Fragii Napisano 7 Lipca 2014 Autor Napisano 7 Lipca 2014 Pracuje w biurze więc wypadałoby mieć jakąś ochronę przed błotkiem i innymi cudami spod kół. Aczkolwiek wydaje mi się że zwykłe pastikowe błotniki (które chyba można zamontować do wszystkiego) spełnią to zadanie. Co do hamulców, wiem że tarczówki są znacznie droższe w utrzymaniu i z tego co się dowiedziałem zwykłemu użytkownikowi dobre V-brakei wystarczą do skutecznego zatrzymania roweru (choć może jestem w błędzie?). Cross przeciwnie: napęd twardy, zestawiony z myślą o szosie (co daje w kość na bardzo stromych i długich podjazdach), A jeśli podjazd nie jest aż tak stromy, ale ciągnie się pare km? 29era trzeba dostosować przez wymianę opon Czy wymiana opon nie spowoduje sytuacji w której będę miał poprostu 29er na kołach od crossa? Jaki jest oscylacyjnie koszt takich opon? wymieniać same opony, czy całe koła?
Shiryu Napisano 7 Lipca 2014 Napisano 7 Lipca 2014 Jeśli podjazd nie jest stromy tylko długi, to raczej znajdziesz odpowiednie przełożenie Ja zacząłem narzekać na zbyt twardy u siebie tylko dlatego, że regularnie muszę pokonać 200 m z nachyleniem 13%, a potem jeszcze kawałek z ok 10%. Niby mógłbym wracać do domu na około, ale i tak średnie nachylenie wyjdzie ok 8%, więc zysk niewielki, a droga jednak dłuższa. z tego co się dowiedziałem zwykłemu użytkownikowi dobre V-brakei wystarczą do skutecznego zatrzymania roweru Zasadniczo masz rację, choć nie wiem, jak długi jest ten zjazd, którym wracasz. Długie hamowanie ma negatywny wpływ na każde hamulce, ale jednak v-ki są bardziej podatne na przegrzanie. Czy wymiana opon nie spowoduje sytuacji w której będę miał poprostu 29er na kołach od crossa?Eee... A to źle? Cross i 29er mają ten sam rozmiar obręczy, różnią się (ewentualnie) ich szerokością i właśnie szerokością użytych opon. Jaki jest oscylacyjnie koszt takich opon? wymieniać same opony, czy całe koła? Kół nie trzeba wymieniać, wystarczy opony. Cena takiej wymiany to jakieś 120-180 zł, w zależności od klasy opon, jakie złożysz.
RemarSportPL Napisano 8 Lipca 2014 Napisano 8 Lipca 2014 Tutaj racja,sama wymiana opon powinna w zupełności wystarczyć i to rozsądne wyjście,a co do ceny to licz tak okolo 200zł ze wszystkim,chyba że chciałbyś wymieniać zupełnie sam na własną rękę to moze być nieco taniej.
Shiryu Napisano 8 Lipca 2014 Napisano 8 Lipca 2014 chyba że chciałbyś wymieniać zupełnie sam na własną rękę A to jakaś filozofia jest? Jak to robiłem pierwszy raz w życiu (nigdy wcześniej nawet nie widziałem, jak ktoś przy mnie zmieniał), to wystarczył mi film z YouTube i jakieś pół godziny w garażu (z demontażem kół itp). Po jakiego grzyba płacić komuś za tak prostą robotę?
Fragii Napisano 8 Lipca 2014 Autor Napisano 8 Lipca 2014 No więc byłem dziś w kolejnym sklepie rowerowym (w sumie w 2), ale w jednym siedziały takie cwaniaczki że nie nazwałbym tego nawet sklepem rowerowym (swoją drogą sprzedawca nie wiedział nawet jaki sprzęt mi oferuje). No mniejsza, byłem w tym 2-gim, nie mieli unibike-ów.Sprzedawca zaproponował mi:- http://www.kross.pl/pl/2014/cross/evado-2-0- http://www.kellysbike.com/PL/rowery-2014/cross/cliff-60-turquoise/turquoise#.U7we3UCuNFA - dodając że ma praktycznie to samo co kross a jest 100 pln droższy- http://www.kellysbike.com/PL/rowery-2014/cross/cliff-70-helix#.U7we4UCuNFA Dodał że rowery 29er są dość nowe na rynku i są po prostu droższe, niekoniecznie słusznie. Co więcej jak założę sobie bardziej uniwersalne opony to uzyskam koło takie jak w crossie.Kolejne pytanie jak mają się te rowery do unibike?
jarekkzzz Napisano 8 Lipca 2014 Napisano 8 Lipca 2014 Po pierwsze te rowery nie są praktycznie takie same. Kellys ma 9 przerzutek, a kross 8, a to jest spora różnica jeżeli chodzi o rodzaj osprzętu. Jeżeli chcą te rowery sprzedać po cenie katalogowej i je polecają to można ich nawet wyśmiać. Za tą cenę można mieć coś sporo lepszego. Nie zgodzę się, że medano vanity za 1800 można kupić tylko przez internet. Wejdź na tą stronęhttp://www.zasada-rowery.pl/gdzie_kupic__1_103.html i znajdź najbliższy sklep. Porozmawiaj z nimi czy by go nie zamówili, a cenę chcesz tą, która jest przez internet +-50zł. Na 99% się na to zgodzą, przynajmniej ja nie miałem z tym problemu. Ogólnie fajny rower, choć przejechałem na nim tylko nie całe 100 km. bo przeziębiłem kolana... Konkurentem dla niego jest http://www.unibike.pl/vipergts.html, który ma fajniejszą ramę (cieńsza oraz pomalowana matową farbą), chodź jest to subiektywna ocena. Minusem unibika jest to, że zapłacisz za niego minimalnie 2000zł. bo ta firma jest obecnie na topie i dużą kasę trzepią i nie ma sensu obniżać ceny bo chętni i tak się znajdą. Pozdro.
robertrobert1 Napisano 8 Lipca 2014 Napisano 8 Lipca 2014 I ta propozycja jest najlepsza jeśli popatrzymy przez pryzmat osprzętu. Doczepiłbym się jedynie do korb. Wolałbym korby 44/32/22
jarekkzzz Napisano 8 Lipca 2014 Napisano 8 Lipca 2014 Nie jest najlepszą opcją, z jedną z najlepszych, bo viper w porównaniu z vanity ma gorszą korbę, trochę gorsze manetki, gorszą kasetę, gorsze piasty, gorsze przerzutki, oraz gorszy amortyzator i do tego jest droższy. Ale teraz powiem coś z czym jeszcze się na forum nigdy nie spotkałem; jeżeli jeździsz po drogach, a nie w błocie lub piachu to czy będziesz miał przerzutki, manetki altus czy deore to nie odczujesz różnicy w działaniu (żadnej!!!). Przez 3 lata jeździłem rowerem, który był kupiony z zardzewiałym łańcuchem wysmarowanym smarem, przerzutką altus, a manetki (7 biegów czyli wolnobieg) noname "kręcone". Po wyczyszczeniu i nasmarowaniu przez ponad 2 lata nie musiałem nic regulować. Wszystko sprawnie działało, a jeżeli sprawnie to nie istnieje nic o wiele lepszego. Obecnie czytając komentarze; żeby wybrać lepsze przerzutki, manetki żeby mieć lepszą kulturę pracy, a by działało to szybciej wywołuje we mnie to tylko szyderczy uśmiech. Jechałem również rowerem cube za jakieś 15 tys. full xt i co?? g**no... Nie czułem żadnej różnicy w zmianie biegów. Jedyna różnica która jest zauważalna to to, że przerzutki mają mocniejsze sprężyny. Oczywiście mówię tu o używaniu roweru do jazdy po drogach w celu wycieczkowym czyli dotrzeć z punktu a do b do czego jest używanych 95 %kupowanych rowerów. I tak jak wspomniałem; różnica w działaniu pojawia się w terenie. Dobra, druga sprawa to wytrzymałość podzespołów. Zaczynając od przerzutek tylnych; deore, które uważam za wysoki model mają kółeczka chyba identyczne jak w zwykłym altusie na tandetnych sworzniach zamontowane. Całą przerzutka skłąda się niejako z 3 części połączonych dwoma przegubami, a mianowicie zwykłymi bolcami, które w różnych grupach też się nie różnią. Więc odpornością ma dostawanie luzów też się nie różnią. I tak naprawdę różnią się one sprężyną no i wagą, bo przecież kilka gram mniej jest warte wydania 100 zł więcej, bo co mi tam... Jeżeli chodzi o korbę, kasetę łańcuch to warto wybrać te trochę lepsze lecz bez przesady; na drogę korba 311, kaseta hg 50 jest w zupełności wystarczające. Manetki praktycznie jakich byście nie wybrali (powiedzmy od altusa) będą sprawnie zmieniać biegi. Według mnie komentarze typu; kupiłem wczoraj nowy rower za 2000-3000 tys., świetnie jeździ, bardzo lekko, przerzutki działają wyśmienicie, a nie jak w moim starym rowerze w którym łańcuchowi musiałem pomagać nogą, biorą się stąd, że większość starych rowerów jest zaniedbanych; brudne linki w pancerzach, źle wyregulowane przerzutki, luzy tam i tu. Podsumowując; jeżeli ktoś kupi rower tego typu, który podałeś- 1900 zł i słąby osprzęt, i tak będzie zachwycony z działania. Jeżeli teraz miałbym wybierać rower wybrałbym medano lub vipera ze względu na osprzęt, ale nie dlatego, że będzie on działał lepiej, a dlatego, że rower ładnie wygląda gdy jest prawie cała grupa deore Ps. Ale nie chcę wywoływać III wojny światowej...
mklos1 Napisano 8 Lipca 2014 Napisano 8 Lipca 2014 Co do hamulców, wiem że tarczówki są znacznie droższe w utrzymaniu i z tego co się dowiedziałem zwykłemu użytkownikowi dobre V-brakei wystarczą do skutecznego zatrzymania roweru Telewizor Rubin 714p również wystarczy do oglądania telewizji przeciętnemu użytkownikowi. Pytanie tylko po co, skoro można mieć lepiej. Eksploatacja tarcz wcale nie jest droższa. Jak sobie policzysz tak z ręką na sercu ile kosztuje eksploatacja V-ek, to nie wyjdzie aż tak tanio, żeby można było rezygnować z komfortu, który dają hamulce tarczowe. Pamiętaj, że oprócz klocków, wycierasz także obręcze. Jeżeli Twoje obręcze będą mieć pecha i będziesz korzystał z twardych klocków, żeby mieć ostre v-ki, to zajedziesz je dość szybko, z pewnością szybciej niż piastę. W rowerze w tym budżecie nie opłaca się przeplatać koła, tylko trzeba kupić nowe, czyli 200-300 PLN. Komplet klocków na obie osie 30-70 PLN. Jeżeli będziesz chciał oszczędzać obręcze, to będziesz musiał korzystać z miękkich klocków. Ja zużywałem 2 komplety na sezon (5 tyś km). Obręcz? 20-25 tyś km. Teraz należy przyjrzeć się tarczom. Podstawowe tarcze około 70-80 PLN na obie osie. Klocki do podstawowych zacisków w podobnej cenie (żywiczne lub półmetaliki). Tarcza starcza na co najmniej 2 zmiany klocków, może i więcej. Trwałość klocków żywicznych zbliżona jest do klocków V. Na dystansie 20-25 tyś km zużyjesz 2 komplety tarcz. Pi * oko licząc mają V-ki na przestrzeni 25 tyś km zaoszczędzisz niewiele. W tarczach hydro teoretycznie powinno się wymieniać płyn. W praktyce tarcze hydro z punktu widzenia przeciętnego użytkownika nie podgrzewającego tarcz do purpury, są one bezobsługowe. Różnice w jakości? Dramat. V-ki są fajne jak są nowe. Z czasem kiedy zaczynają słabnąc sprężyny oraz koło staje się krzywe ich efektywność zaczyna bardzo wyraźnie spadać. Tarcze trzymają sprawność na wysokim poziomie przez cały okres eksploatacji.
Fragii Napisano 8 Lipca 2014 Autor Napisano 8 Lipca 2014 Czyli podsumowując ostatnie posty, najbardziej rozsądnie byłoby wybrać, któryś z tych rowerów?:- http://www.kellysbike.com/PL/rowery-2014/cross/cliff-70-helix#.U7we4UCuNFA%C2%A0%C2%A0 - http://unibike.pl/fusion29.html - warto w ogóle zawracać sobie głowę 29er? - http://unibike.pl/crossfirediscgts.html - http://www.kross.pl/pl/2014/cross/evado-3-0Pytanie który i dlaczego?
Fragii Napisano 8 Lipca 2014 Autor Napisano 8 Lipca 2014 No tak ale Viper nie ma tarczówek, które w moim wypadku mogą się przydać.Z innej beczki jakie znaczenie ma przy rowerze crossowym blokada skoku amortyzatora?
Shiryu Napisano 8 Lipca 2014 Napisano 8 Lipca 2014 No tak ale Viper nie ma tarczówek, które w moim wypadku mogą się przydać Ekhem... http://nrowery.pl/rowery-2014/cross/caledon-28-db - jeśli zależy Ci na hamulcach tarczowych
Fragii Napisano 8 Lipca 2014 Autor Napisano 8 Lipca 2014 Ekhem... Wybacz uciekł mi z głowy ten rowerek, głównie pewnie dlatego że nie widziałem go na żywo, w żadnym ze sklepów.w takim razie jeszcze:- http://nrowery.pl/rowery-2014/cross/caledon-28-dbI ponawiam pytanie, jakie znaczenie ma przy rowerze crossowym blokada skoku amortyzatora?
Fragii Napisano 9 Lipca 2014 Autor Napisano 9 Lipca 2014 I oto odwiedziłem dziś ostatni z zaplanowanych sklepów rowerowych.Co prawda jeśli chodzi o ofertę to powiedzieli że kupując pierwszy rower kupuję go w cenie katalogowej + dostanę jakieś pierdoły pokroju światełka, błotniki czy cuś.Ale jeśli chodzi o jakość obsługi to zdecydowanie n1.Sprzedawca wyjaśnił mi, że dla mnie jako zwykłego użytkownika 29er nie ma sensu w momencie gdy chcę zakładać opony szosowe.Jeśli chodzi o rower to czy wezmę przerzutki acera, czy deore, jako osoba która wcześniej miała doczynienia z zwykłym makrokeszem efekt dla mnie będzie ten sam, a używając roweru dla przyjemności nie ma sensu dopłacać w nie wiadomo jaki osprzęt. Początkowo oferował mi unibike flash, ale gdy usłyszał ze moja droga do pracy widzie pod górę a z powrotem z górki o znacznej długości zdecydowanie polecił mi tarcze hydrauliczne, gdyż v-braki będą mi się szybko zużywać, w dodatku szybko zużywając obręcz, w związku z czym w ciągu 2-3 lat przepłacę oszczędność na zakupie.Idąc tym samym z swojej oferty polecił mi 3 rowery:- http://www.kross.pl/pl/2014/cross/evado-3-0- http://www.kellysbike.com/PL/rowery-2014/cross/cliff-70-helix#.U7we4UCuNFA%C2%A0%C2%A0 - http://unibike.pl/crossfirediscgts.htmlZdecydowanie celując w unibike (mimo tego że musiałby go specjalnie dla mnie zamawiać), gdyż oferuje to samo co pozostałe 2 i najbardziej atrakcyjną cenę. Jedyną większą różnicą między unibike a kellys są piasty, ale jako zwykły użytkownik w żaden sposób tego nie odczuję, więc znów niepotrzebne przepłacanie.Niby zgadza się to z poprzednimi komentarzami, ale może ktoś ma jakieś pomocne uwagi jeszcze?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.