Gość Napisano 5 Lipca 2014 Napisano 5 Lipca 2014 Mój rower ma już przejechane ok. 5000 km. W zeszłym roku wymieniłem kasetę i łańcuch a teraz zastanawiam się nad korba. Od nowości jest tam SR Suntour CW9-XCC. Na razie chodzi płynnie, jednak występuje wyraźne bicie promieniowe największej zębatki. Próbowałem to jakoś wyprostować kombinerkami ale bez większego powodzenia. Czy wymienić korbę? Na którą ? http://www.alerower.pl/k486,korby-suporty-i-pedaly-korby-mtb-kwadrat.html
Mod Team Puklus Napisano 5 Lipca 2014 Mod Team Napisano 5 Lipca 2014 Pytanie ile chcesz przeznaczyć na korbę ?
Gość Napisano 5 Lipca 2014 Napisano 5 Lipca 2014 2i regulaminu Jeżdzę raczej amatorsko, mysle że coś ze średniej półki cenowej ok. 100 zł lub nieco więcej
Mod Team Puklus Napisano 5 Lipca 2014 Mod Team Napisano 5 Lipca 2014 W tych pieniądzach szukaj korb fc m311, m361, m410, m430. Zważ na stopniowanie korby, najlepiej jak by była taka jak stara. Z tego co widzę to 44/32/22 na 122mm. Te parametry spełnia korba FC M431 i występuje w takiej koniuracji, czyli nie musiałbyś dawać kolejnych 30zł na suport.
Sajner Napisano 5 Lipca 2014 Napisano 5 Lipca 2014 Witam, ja również przymierzam sie do wymiany korby, jeżdżę starym KTM z lat 90-tych, którego kupiłem uzywanego z Niemiec obecnie jest w nim korba Shimano Deore LX FC-M569, kaseta z tyłu jest ośmiorzędowa. Po dłuzszym namyslę chciałbym wymienić całość napedu tzn. korbę z suportem, łańcuch i kasetę, ale troche nie wiem jak to skonfigurować, zeby było w miarę trwałe i trochę mi posłuzylo. Rower słuzy mi do dojazdu do pracy ok 5km. i do regularnych wycieczek 2-3 razy w tygodniu 35-50 km. Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
Mod Team Puklus Napisano 5 Lipca 2014 Mod Team Napisano 5 Lipca 2014 Jeżeli nie wymieniasz przedniej przerzutki to tylko korba 410 będzie dobrym wyborem ( sa oczywiście inne tańsze - gorsze) bo ona ma poj. 20t. Każda inna nowożytna korba ma poj 22t lub 18t.
Sajner Napisano 5 Lipca 2014 Napisano 5 Lipca 2014 Puklus, dzięki za odpowiedź, ale jestem takim laikiem, że musisz do mnie mówić prostszym jezykiem.
Mod Team Puklus Napisano 5 Lipca 2014 Mod Team Napisano 5 Lipca 2014 Jeżeli masz korbę o stopniowaniu co 10 czyli np 42/32/22 albo 48/38/28 to też taką musisz kupić o ona ma pojemność 20t nie wnikając co ta pojemność oznacza ale tak na aukcjach pisze. korby 44/32/22 mają pojemność 22t a 42/34/24 mają 18t. Ważne to jest dla przedniej przerzutki. podałem ci pasujący do obecnych parametrów model korby, alivio m410.
Gość Napisano 5 Lipca 2014 Napisano 5 Lipca 2014 Te parametry spełnia korba FC M431 A nie MC-361? http://www.ceneo.pl/9045636#tab=spec
Mod Team Puklus Napisano 5 Lipca 2014 Mod Team Napisano 5 Lipca 2014 361 http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/SI/Alivio-Acera/SI_0094A/SI-0094A-001-ENG_v1_m56577569830667768.PDF , fakt, owa korba spełnia kryteria, możesz ją nabyć. 410 nie spełnia, popełniłem mały błąd
Sajner Napisano 6 Lipca 2014 Napisano 6 Lipca 2014 A nie MC-361? rozumiem, ze suport zgodnie z specyfikacją, którą podał @@Puklus, wszystko gra i gwiżdże, prosze jeszcze o informację czy Waszym zdaniem przy wymianie korby warto tez wymienić tylna kasetę i łańcuch? Pytanie kolejne, czy cała operacja zwiazana z wymiana korby jest bardzo skomplikowana? Czy warto kupic odpowiednie narzędzia i zrobić to samemu?
Mod Team Puklus Napisano 6 Lipca 2014 Mod Team Napisano 6 Lipca 2014 Nie przy wymianie korby zazwyczaj nie kupuje sie łańcucha i kasety, chyba ze okaże sie to konieczne. Sama wymiana jest prosta ale wymaga kilku narzędzi: - ściągacza do korby jaką posiadasz - dobrego klucza z dość długa dźwignią by prawidłowo osadzić ramiona korby.
Gość Napisano 21 Sierpnia 2014 Napisano 21 Sierpnia 2014 Nie przy wymianie korby zazwyczaj nie kupuje sie łańcucha i kasety, chyba ze okaże sie to konieczne. Sama wymiana jest prosta ale wymaga kilku narzędzi: - ściągacza do korby jaką posiadasz - dobrego klucza z dość długa dźwignią by prawidłowo osadzić ramiona korby. Kupiłem tę MC361 no i przy okazji kasetę 8 rzędową 32/11 (na 4 zębatkach zeby były tak spiczaste, że mozna by sie pokaleczyć). A także wkład suportu bo stary miał juz spore luzy. Troche kasy i pracy poszło, ale na jakiś czas będzie spokój
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.