Skocz do zawartości

[korba] - Zamiana FC-M442 na FC-M670


andrzejl

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Moja wysłużona korba FC-M442 już domaga się wymiany więc wybór padł na SLX FC-M670 czyli to: 

 

http://allegro.pl/mechanizm-korbowy-shimano-slx-fc-m670-42z-dynasys-i4368143793.html

 

Ma dwa pytanka a mianowicie:

 

 - czy jak zdejmę moją FC-M442 (na kwadrat z suportem BB-UN26) czy będzie pasować wszystko z tego zestawu FC-M670. Muszę coś zmierzyć ?

 

 - czy potrzebuję jakiś specjalny klucz aby tą korbę SLX zamocować ? Szukałem na stronie Shimano ale nie ma instrukcji  montażu. Mam ściągacz korby na kwadrat oraz klucz do suportu BB-UN26 żeby mój stary zestaw zdjąć. 

 

Z góry dzięki za rady. 

 

 

 

 

 

 

Napisano

2i regulaminu

Przepraszam przeczytałem cały, ale umknął mi ten link do alegro  :icon_mrgreen:

Chciałem jak najlepiej.

Napisano

Witam

Dzięki za wszystkie rady ale pojawiła się jeszcze jedna wątpliwość a mianowicie w opisie te aukcji:

 

http://allegro.pl/mechanizm-korbowy-shimano-slx-fc-m670-42z-dynasys-i4368143793.html

 

jest informacja: "Dostosowana do napędów 3x10 biegów i łańcuchów HG-X "

 

Rozumiem, że to nie znaczy, że nie będzie pracować z moją kasetą 9 rzędową ? Pytam na wszelki wypadek. No i info dotyczące łańcucha HG-X - Skoro mój stary HG-53 jest jeszcze dobry nie muszę go zmieniać ?

Napisano

Przepraszam, że odgrzebuję temat ale mam pewną wątpliwość w kwestii korby a mianowicie otrzymałem od Was potwierdzenie, że korba SLX model FC-M670 (dedykowana do 10 rzędowego napędu) będzie pasować do mojego 9 rzędowego napędu. Dziś byłem w sklepie gdzie jest autoryzowany serwis SHIMANO i otrzymałem info, że jak mam 9 rzędowy napęd to mogę kupić korbę FC-M670 ale muszę zmienić łańcuch na HG-X czyli na 10 rzędów. Łańcuch HG-X do napędu 10 rzędowego będzie pracował poprawnie z moją 9 rzędową kasetą ale już mój obecny jeszcze dobry HG53 już nie. I bądź tu mądry.... To mogę kupić tą FC-M670 do 9 rzędowego napędu czy muszę dokupić jeszcze łańcuch ???

 

Opcja jest jeszcze jedna - kupić korbę SLX FC-M660 czyli dedykowaną do 9 rzędowego napędu ale wtedy raczej nie przejdę z tą korbą na 10 rzędowy napęd w przyszłości.

 

Zapytam jeszcze tak przy okazji - zacząłem sobie analizować napędy i pytanie: co daje mi przejście z 9 na 10 rzędów - zawsze mam problem z brakiem małej koronki czyli 11T (za wolno)  bo największa w napędzie 9  rzędowym to 32T a największa w napędzie 10 rzędowym to 34T. Tyle zamieszania o te dwa zęby w największej koronce  ???

  • Mod Team
Napisano

Nie musisz. Będzie to działało dobrze z łańcuchem hg53.  Poproś w sklepie do ręki obie korby 660 i 670 przyjrzyj sie zębatkom. I poproś serwisanta niech ci wytłumaczy dlaczego skoro wyglądają bardzo podobnie :P

Napisano

Chodzi mi o to:

 

Zapytam jeszcze tak przy okazji - zacząłem sobie analizować napędy i pytanie: co daje mi przejście z 9 na 10 rzędów - zawsze mam problem z brakiem małej koronki czyli 11T (za wolno)  bo największa w napędzie 9  rzędowym to 32T a największa w napędzie 10 rzędowym to 34T. Tyle zamieszania o te dwa zęby w największej koronce  ???

Napisano

Przecież są kasety 9 rz 11-34 więc nie o to tu chodzi. Po prostu upchnęli dodatkową koronkę przez co zmiana przełożeń stała się dla niektórych precyzyjniejsza. Niestety są też wady takiego rozwiązania.

  • Mod Team
Napisano

 

 

bo największa w napędzie 9 rzędowym to 32T a największa w napędzie 10 rzędowym to 34T.

Przepraszam bardzo ale 9s sa 11-36 :P takie same jak 10s, wiec jedyną różnicą jest jest na zębatka po drodze więcej. No i większy wybór kaset 11-36 przy 10s, bo w 9 chyba jest jeden model.

 

Nawet nie wiesz ile te 2 zęby potrafią dać :P

Napisano

Witam

 

I wszystko jest dla mnie jasne ale uprę się przy tej najmniejszej zębatce - i w napędzie 9s i w 10s najmniejsza ma 11 zębów więc jeżeli komuś brakuje " prędkości" to w przypadku obu napędów wymiana napędu z tyłu nic mu nie daje a koszty spore (kaseta, przerzutka, łańcuch).  Wtedy chyba lepiej a może nawet taniej  jest wymienić przerzutkę z przodu i korbę na taką która na największym blacie ma zamiast  standardowej ilości 42T jak obecnie u mnie np.  44T lub nawet 48T prawda ? Zostawiamy z tyłu to co mamy na 9s a zmieniamy z przodu.

 

Jeżeli się mylę to mnie poprawcie ale chyba dobrze sobie to pokalkulowałem ?

 

Oczywiście jeżeli są inne zalety napędu na 10 rzędów oprócz tych 2 zębów na największej koronce i ponoć dla "niektórych precyzyjniejszy" napęd chciałbym je usłyszeć. Oczywiście o wadach też oprócz "chudszego" portfela...

 

Z góry dzięki za odpowiedzi - te niepochlebne dla zwolenników 10s też :)

 

Napisano

Nie bardzo kumam z czego masz problem?? Jedni przechodzą na 10 sp dla tego by mieć "więcej" inni kupili już taki rower a trzeci bo jest więcej części pod ten napęd. Cała reszta w tym ja to olewa i ma nadal 9-kę a nawet 8-kę. Inna sprawa to wytrzymałość. Ja tu i tak robię rekordowe przeloty na 9-ce ale i tak to tylko połowa tego co na tej o zębatkę mniej. Na 10 sp jest jeszcze lepiej.

 

Chcesz pociskać szybciej to dokładaj zęby do korby bo na kasecie nic się nie zmieni.

  • Mod Team
Napisano

 

 

i w napędzie 9s i w 10s najmniejsza ma 11 zębów więc jeżeli komuś brakuje " prędkości" to w przypadku obu napędów wymiana napędu z tyłu nic mu nie daje a koszty spore
Hameryki nie odkryłeś. Powiedz jasno i wprost ... chce jechać szybciej bo już brak mi biegów. Jedno krótkie zdanie .. a jakież treściwe. tak wymień korbę na 48 lub nawet 52.

 

Jedyną zaletą napędu 10s ( poza oczywiście najlepszymi komponentami dostępnymi i bayerami typu np sprzęgło) jest płynniejsza zmiana biegów. Im kaseta mniejsza tym płynna pracy wzrasta.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Witam

Odgrzebuję temat - kasa już jest więc czas korbę kupi !!! . Jak napisałem wybór padł na SLX FC-M670 - napęd mam 9 rzędowy ale zgodnie z Waszymi sugestiami korba do napędu 10 rzędów też bez problemu zadziała. Ostatnie weryfikacje i pojawia się problem a mianowicie dwa zęby... Sprawdziłem specyfikacje mojej korby której używam teraz  czyli FC-M442 która ma zęby 44-32-22 a FC-M670 ma 42-32-24 czyli na największej zębatce mam dwa zęby mniej a na najmniejszej  dwa zęby więcej. Czy mogę mieć z tego tytułu problem ?

 

Łańcuch HG52 a przerzutka przód FD-M530 w której specyfikacji jest napisane "różnica zębów w mechanizmie korbowym 22T"  - i tutaj się zgadza bo SLX FC-M670 to ma ale jest też druga informacja czyli "Min. różnica między dużą a średnią tarczą" i tutaj jest info 12T a SLX ma tylko 10T.... Czeka mnie też zmiana przerzutki przedniej  czy to zadziała ?  Jak nie zadziała jaką przerzutkę z przodu muszę kupić ?

  • Mod Team
Napisano

 

 

Czy mogę mieć z tego tytułu problem ?

Ależ oczywiście :P przerzutki nie wyregulujesz tak jak byś chciał. Prawdopodobnie.

 

Jak to jaką kupić, dopasowaną parametrami do korby.

Napisano

Hmmm, kopałem, kopałem i wyszła mi FD-M670 ale pozostaje sprawa info, że przeznaczona jest do napędów 10 rzędowych więc pytanie czy skoro korba będzie pracować z napędem 9 rzędowym to przerzutka do napędów 10 rzędowych też powinna pracować z 9 rzędowym napędem ? 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...