Skocz do zawartości

[2000+/- max 2000] Rower mtb, do jazdy za równo w terenie jak i po szosie - który najlepszy


mavi

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam 4 modele do wyboru które znalazłem w sklepach stacjonarnych nie wiem czy coś oprócz nich w tej cenie było warte uwagi?


 


Unibike Evolution           - 2299  (2014)


Kross Black Edition 3    - 1999 (2013)


Trek 4300                      - 2299   (2013)


Giant Revel 0                 - 2129  (2013)


 


Najlepiej sprzętowo wypadają 2 pierwsze. Czy jakiś jeszcze model byłby warty uwagi? Czy w tej cenie jeśli chodzi o rower górski wyposażenie to te modele będę najlepsze ?


Napisano

mtb bardziej uniwersalny a w terenie cięższym crossowym nie pojeżdżę dlatego wybór padł na górski rower

Napisano

Jak tak to z tych czterech. Najlepiej wypada Unibike. Od Kross'a różni się lepszym amorkiem i kołami 27,5 zamiast 26 co IMHO wypada na plus. No jest oczywiście droższy ale wolę mieć lepszy amor niż więcej w kieszeni. Giant wypada podobnie jak Kross ale z racji innej rozmiarówki raczej zostawiłbym go w rezerwie.

Napisano

Romet. Bez dyskusyjnie. Cały osprzęt jest oczko wyżej. Ale cena też. Tylko rozmiarówka inna. Unibike jest w rozmiarach 17" 19" 21" a Romet 18" 20"

 

BTW na zdjęciu w tym katalogu jest Romet Jolone 1. Jolone 2 wygląda tak jak w linku podanym przez Tadeus'a.

Napisano

To są chyba te same Romety Jolene 2? Na allegro podany przez kolegę Tadeus'a jest przeceniony do 2099 czyli nawet taniej jak Unibike Evolution? Ja jestem z Krakowa dlatego mógłbym spokojnie obejrzeć rower tego rometa z allegro. A jak wypadaja w romecie hamulce i amortyzator nie bardzo się orientuję one też są na + w stosunku do Unibike evolution ?

 

Napisano

 

 

To są chyba te same Romety Jolene 2
Czytaj że zrozumieniem to co napisałem. Zdjęcie w bikekatalog.pl przedstawia model Jolene 1. Inny kolor, napęd SRAM X7, amortyzator Rock Shox Recon.Jolene 2 jest czarno-szary i ma pokładzie ma napęd Alivio/SLX i amorek SR Suntour Raidon.

 

Jakkolwiek by nie było to Jolone 2 i tak jest lepszy od poprzednich. Avid'ów Elixir 3 nie znam ale mniemam że jest to bardziej udany produkt niż krytykowane przeze mnie Elixir 1. Reasumując to jeśli rozmiarowo by ci pasował to na Kross'a i Unibike'a nawet bym się nie oglądał.

Napisano
Ten romet bardziej będzie alternatywą do Unibike Flite ?

http://www.unibike.pl/flite.html

Jelene 2 ma po prostu powietrzny amortyzator, który możesz ustawić bardziej pod swoją masę. IMHO sprężyna działa równie zadowalająco ale tu trzeba trafić pod swoją wagę a regulacja twardości w zasadzie jest tylko od parady.

 

 

 

Co do hamulców, to po prostu amerykańska konkurencja Shimano, tyle że o półkę wyższa.

Avid Elixir 3 są raczej na tym samym poziomie co Shimano Deore.

Napisano
Avid Elixir 3 są raczej na tym samym poziomie co Shimano Deore.

 

Ale ja mówię o tych w Evolution, a nie Flite :)

 

A ten Raidon w Jolene chyba jednak jest na sprężynie stalowej, a nie powietrznej. Za dobrze by było :)

Napisano

Tak przeczytałem ze zrozumieniem zdjęcia tam były takie same w jolene 1 i 2, chodziło mi o sprzęt że tam ten rower na tym samym osprzęcie 2799 a z allegro 2099 skąd taka różnica? Przecież wyprzedaże dopiero na jesień, a jaki to w ogóle rocznik roweru nie jest dopisane ale pewnie 2013-2012 stąd ta cena? Dla mnie to będzie pierwszy jakiś lepszy rowerek po zwykłym góralu, i tak chciałem przeznaczyć +/-2000 max 2500 zł i w tej cenie jednak romet bezkonkurencyjnie? Bo wszystkie inne firmowe zagraniczne np rowery authory, meridy, gianty itd to na tym osprzęcie ponad 3 tyś pewnie?


Tutaj jest ta 2 tak? lepiej ujęta.

 

http://www.jednoslady.sklep.pl/p51,romet-jolene-2.html

Napisano

 

 

A ten Raidon w Jolene chyba jednak jest na sprężynie stalowej, a nie powietrznej. Za dobrze by było :)
Raidon SF11 jest na powietrzu ;) a jeśli jest inaczej to praktycznej różnicy między tymi rowerami nie ma.

 

 

Przecież wyprzedaże dopiero na jesień, a jaki to w ogóle rocznik roweru nie jest dopisane ale pewnie 2013-2012 stąd ta cena?
Bo to rower sprzed roku właśnie i w 2014 mało prawdopodobne że ktoś go kupi po katalogowej cenie więc -20% jest jak najbardziej zrozumiała.

 

PS. Sam kupiłem rower z rocznika 2013 w sezonie i urwałem 20% ;)

Napisano

 

 

między tymi rowerami nie ma.

 

Z tego, co sprawdzaliśmy kiedyś tam, gdy strona Suntoura miała jeszcze pełną funkcjonalność, to była i wersja AIR i normalna.

 

A jakaś jest, choć oczywiście mniejsza niż do Evolution. To nadal o klasę lepszy amortyzator, korba/suport ze zintegrowaną osią, bardziej markowe rurki, obręcze o bardzo dobrej renomie.

Napisano

Czyli nawet Flite od unibike będzie słabszy od tego rometa ? To jak się rometowi opłaca poskładać taki rower w takiej cenie gdzie jest haczyk ;) ?

Napisano

Jak go składali, to kosztował 2800 :) Czyli niewiele więcej od Flite'a (który do tego jest na droższym standardzie koła 27,5) więc wszystko się zgadza.

Napisano

Ten romet jest z poprzedniego dlatego jest tak przeceniony. Tak samo rowery Krossa z 2013r są też przecenione. Ale w tej kwocie osprzętem wygrywa romet.

Napisano

Widzę że romet ma schowane linki prowadzone w ramie, a jak jest z piastami tej firmy Joytech ? 


Jeśli chodzi o :

środek suportu - Truvativ GXP

Piasty  - Joytecha

Hamulce - Avid Elixir 3

 

Jaką te firmy są alternatywą dla shimano tzn z jaką grupą sa porównywalne? z alivio? Deore? czy może niżej wyżej ?

Napisano

Nie generalizuj za dużo. Piasty Joytech'a są bardzo popularne w tek klasie cenowej. Kross np stosuje mi nawet w droższych modelach. Nie są może wybitne ale dobrze uszczelnione i trwałe.

Napisano

Bylem oglądnąć rowerek okazało się że z przodu ma nawet Deore, czyli tył slx, przół deore, manetki alivio, amortyzator ma tylko blokadę w kierownicy nie ma jakiegoś pokrętła twardości a niby półka wyższa od tych suntorow w unibike? i to chyba jest jednak powietrzny bo w prawym i lewym widelcu wentyle widziałem. Jedynie to te naklejki rometa trochę jakby schodziły z tej ramy nie wiem czy to nie odparzy lakieru jak np woda wejdzie?  Kierownica strasznie szeroka mi się wydawała w porównaniu do np gianta jakim jechałem, rower jest nie poskręcany a za nim się kupi dobrze się przejechać nie? Czy raczej to powinno dobrze wszystko działać.

 

Napisano

 

 

amortyzator ma tylko blokadę w kierownicy nie ma jakiegoś pokrętła twardości
A po co regulacja twardości jak to powietrzny amor. Tam twardość ustalasz ciśnieniem.

 

Co do naklejek to jak mogą schodzić skoro są pod lakierem? Chyba że jakaś folia ochronna jest naklejona :/ Kiera jest 620mm zamiast standardowej 580 jaką daje Giant. Może szersza ale nie znów tak strasznie. Ja mam szerszą i chwała producentowi za to.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...